W numerze między innymi:

• Wszystko dla planety. – Ostatnio przeprowadziliśmy audyt naszej marki i opracowaliśmy strategię, w którym kierunku chcemy ją rozwijać i jak ją budować wśród kolejnych pokoleń – zdradza Mirosław Proppé, prezes fundacji WWF Polska.

• Mały koniec świata. O teraźniejszości i przyszłości mediów sportowych i telewizji w roku jubileuszu 20-lecia Polsat Sport rozmawiamy z Marianem Kmitą, dyrektorem ds. sportu w Polsacie, Jakubem Radeckim, zastępcą dyrektora ds. produkcyjnych Polsat Sport, i Pawłem Wójcikiem, zastępcą dyrektora ds. programowych Polsat Sport.
• Gigant nie próżnuje. Podczas gdy lider krajowego rynku e-commerce Allegro promuje program Smart i szykuje się do debiutu giełdowego, Amazon – największy na świecie gracz w tej branży – konsekwentnie umacnia fundamenty swego biznesu w Polsce, w tym centra logistyczne.

• Nie wszyscy oglądają TV tak samo. Chociaż średni czas oglądania telewizji w Polsce jest wciąż wysoki, to rośnie znaczenie light TV viewers. Rozmawiamy o tym zjawisku z Joanną Kopeć, senior media research executive w firmie Nielsen, i Michałem Protasiukiem, media research managerem w Google.

• Lockdown zmienił konsumenta, zmienił branżę. O kreacji w BTL, digitalizacji agencji, e-commerce i skutkach pandemii rozmawiamy z Piotrem Zawałło, dyrektorem kreatywnym Focus Media Group i Michałem Korczakiem, dyrektorem zarządzającym Focus Media Group.

• Polubić konia. Kablówka bez kabla? Dostawcy coraz śmielej wchodzą na rynek z ofertami telewizji przez internet. Szykuje się batalia..

104 strony o marketingu z pasją



Dodatek do numeru:
- Raport Marketing Services i Digital 2020

RAPORT W NOWEJ FORMULE

To nasz drugi w tym roku raport agencyjny – tym razem dotyczy branży marketing services i digital. I ponownie mamy wysyp wyróżnień.

PO PIERWSZE, DLATEGO ŻE OCENIAMY ROK 2019, KTÓRY BYŁ ŚWIETNY DLA TEJ BRANŻY. PO DRUGIE, DLATEGO ŻE W OBECNEJ TRUDNEJ SYTUACJI AGENCJE TE MAJĄ PRZED SOBĄ DOBRE PERSPEKTYWY.
Zwłaszcza digital. Po przesunięciu w tym roku agencji wywodzących się z digitalu, ale świadczących obecnie usługi 360 stopni, do raportu o agencjach reklamowych, teraz w sekcji digital mamy sporo firm performance'owych. Wiele z nich wyróżniliśmy. Działają one w dużej mierze dla sektora e-commerce, co przy obecnym boomie na e-handel pozwala przewidywać dobry i bardzo dobry czas dla biznesu tych agencji. Sytuacja w starym „BTL", który obecnie nazywamy bardziej adekwatnie – marketing services – jest nieco bardziej skomplikowana. Sporo firm prezentujących wyniki w tym raporcie w jakimś zakresie opierała swój biznes na działaniach fieldowych czy nawet eventowych. Niektóre z tych agencji nie uniknęły redukcji personelu w tym roku. Jednak trzon ich oferty – aktywacje, promocje wspierające sprzedaż – pozostaje nadal bardzo atrakcyjny dla marketerów, chociaż kanały komunikacji z konsumentem będą musiały być inne.
Popatrzmy teraz na naszą Agencję Roku – H2H.tech. To już firma zupełnie nowej generacji. Jako motyw przewodni swojej oferty głosi projektowanie customer experience, realizuje wiele projektów opartych na danych i kanałach cyfrowych. To specjalizacja, która na pewno znajdzie uznanie klientów, niezależnie od tego, jak długa pandemia nas czeka.



Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
redaktor naczelny,
„Media Marketing Polska”

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.