W numerze między innymi:

• W Cannes znów wystrzeliły szampany. Festiwal kreatywności Cannes Lions powrócił. W trochę skromniejszej niż wcześniej formie, ale nie znaczy to wcale, że w tym roku było skromnie. W tym roku najważniejsze spotkanie branży reklamowej na różne sposoby próbowało dowodzić, że „real-time marketing is a king”.

• Ukłądanie puzzli. Na usługi telekomunikacyjne wydajemy ponad 40 mld zł rocznie.

• Comarch konkuruje z Allegro, Shopee i Amazonem. Platforma Wszystko.pl w sierpniu otworzyła się dla zewnętrznych firm. Przedsiębiorcy działający w branży e-commerce mogą już zakładać konto przedawcy w serwisie i rozpocząć dodawanie produktów. Wszystko bez żadnych opłat. Start platformy planowany jest na grudzień 2022 r.

• E-commerce – kompetencje na wagę złota. – W okresie pandemii mieliśmy skokowy wzrost e-commerce, ale ten rynek nie jest jeszcze w Polsce w pełni dojrzały, a potrzebne kompetencje nie do końca się wyklarowały – mówi Ewelina Kołodziej-Władzińska, executive manager w HRK SA.

• Nic już nie będzie takie samo. – Miniony rok to rok renegocjowania stawek, średnio o 25-30% w górę. To także klauzule inflacyjne i przestawianie kontraktów na waluty obce. Rośnie wiele kosztów. Wojna ścięła wpływy wielu firmom. Osobnym tematem jest ogromny wzrost kosztów rekrutacji. Długofalowo wygrają te agencje, które będą stabilizować teamy i partnerskie kontrakty – uważa Hanna Waśko, CEO i managing director agencji Big Picture.


100 stron o marketingu z pasją

Dodatki do numeru:
- Raport Agencje Public Relations 2022
- Raport Golden Arrow 2022

CZAS NA KREATURĘ

KONIEC WAKACJI OZNACZA W „MEDIA MARKETING POLSKA”, ŻE INTENSYWNIE PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO KONKURSU KREATURA. Miło nam poinformować, że przewodniczącą jury tegorocznej edycji będzie Kinga Grzelewska, managing partner and creative director MullenLowe Warsaw. To osoba o dużym doświadczeniu łącząca dzięki specyfice swojej firmy dwa światy – agencji sieciowych i niezależnych. Bo chociaż Kreaturę nazywamy Konkursem Niezależnej Kreacji, nie zamykamy się na agencje sieciowe i otrzymujemy od nich coraz więcej zgłoszeń. Naszą misją jest dostrzeganie najciekawszych zjawisk w polskiej reklamie, wspieranie niezależnego myślenia, docenianie nowych form komunikacji marketingowej. Nie jesteśmy największym konkursem kreatywnym na rynku, ale mamy ambicję być najlepszym, takim, w którym nagroda oznacza naprawdę najwyższą jakość kreacji. Rzecz jasna dużą część naszych ogłoszeniodawców stanowią młode niezależne agencje, wielu z nich Kreatura bardzo pomogła w rozwoju. Ale pamiętamy też o młodych twórcach.
W tym roku po raz kolejny razem z marką Škoda realizujemy konkurs dla młodych kreatywnych Kreatura X. Škoda dostarczyła inspirujący brief, zapraszamy wszystkich, którzy rozpoczynają przygodę z reklamą, na przygotowanie prac dla tego marketera.
Zgłoszenia do Kreatury przyjmujemy do 13 października. Do zobaczenia na gali!

Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
redaktor naczelny,
„Media Marketing Polska”

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.