W numerze między innymi:

•  Konsument w czasie pandemii. „Zmiana” to słowo, które najtrafniej definiuje sytuację konsumentów w czasie epidemii. I w pierwszej kolejności chodzi tu o zmiany sposobów zaspokajania potrzeb, samych potrzeb i wydatków.

• Celebryci odkrywają Youtube. – Nie zdawałem sobie sprawy, że zasięg aktywności na YouTube jest w Polsce tak duży i dotyczy wszystkich pokoleń – mówi Tomasz Raczek, dziennikarz, publicysta i krytyk filmowy, który niedawno uruchomił na YT kanał „Wideorecenzja”.

• DOOH: ekrany na trudne czasy. Pandemia koronawirusa dobitnie pokazała, jak ważną rolę – społeczną, nie tylko reklamową – pełnią w przestrzeni miejskiej nośniki cyfrowe. Oby ten trend nie wygasł, gdy zagrożenie przeminie.

• Marka, która daje komfort. Jesteśmy dużą, zasobną marką. Możemy w związku z tym podejmować świadome decyzje, w co chcemy inwestować, w co warto – mówi Małgorzata Sieczkowska, dyrektor marketingu Nivea Polska.

• Vivat, less waste!. Na rynku produktów FMCG niezmiennie króluje trend naturalny i prozdrowotny. Miniony rok przebiegał pod hasłem walki z plastikiem, zero waste i konieczności ograniczenia rozbuchanej konsumpcji.

• Kumplujemy się z czytelnikami, kumplujemy się z markami. Niektóre marki decydują się wydawać u nas całe lub prawie całe swoje roczne budżety. Bo niczego więcej nie potrzebują, by trafić tam, gdzie chcą – mówią Michał Michalski, Piotr Kędzierski i Marcin Łuniewski, współudziałowcy Newonce.Media.

100 stron o marketingu z pasją


Dodatki do numeru:
- Raport Wydawcy 2020
- Raport Marka i Marketer roku 2020

PRZYSPIESZONY PANDEMICZNY KURS MARKETINGU

Pandemia sprawiła, że wszyscy wzięliśmy udział w nieplanowanym przyspieszonym kursie nowego marketingu.

BŁYSKAWICZNIE DOWIEDZIELIŚMY SIĘ ZUPEŁNIE NOWYCH RZECZY NA TEMAT NASZEJ BRANŻY I SIEBIE.

Wiemy więcej niż jeszcze w lutym o swoich uczuciach i zachowaniach, ale też o potrzebach, nawykach konsumpcyjnych, budżetach (klientów i swoich domowych). W notatkach z mojego kursu znalazły się takie zapiski:
– Prognozy na temat rynku reklamy warto traktować z większym dystansem.
– O nawykach konsumentów decydują nie tyle trendy, ile życie.
– Niektóre produkty klienci kupią i bez kampanii reklamowych (ostatnio są to np. ryż, kasza, papier toaletowy, maseczki i rękawiczki ochronne).
– Ludzie bez szerokich badań rynkowych wiedzą, co jest im naprawdę na co dzień potrzebne (ostatnio np. ryż, kasza, papier toaletowy, maseczki i rękawiczki ochronne).
– Można przeżyć (kilka tygodni, a może i dłużej) bez fast foodów – choć nowe określenie wymyślone dla placówek McDrive w czasie narodowej kwarantanny – „okno życia” – bardzo mi się podoba.
– Polska reklama wbrew obiegowej opinii sprzed pandemii jest innowacyjna i błyskawicznie reaguje na potrzeby i zmiany konsumenckie.
– Filmy reklamowe można kręcić w warunkach domowych, nie trzeba wyjeżdżać do RPA czy Nowej Zelandii – Liczbę osób na planie filmu reklamowego można znacznie ograniczyć bez utraty jakości produkcji.
– Marketing może obyć się bez większości influencerów i celebrytów.
– Social media jednak czasem się przydają – w życiu nie uczestniczyłem w tylu świetnych koncertach w tak krótkim czasie co w marcu i kwietniu na Instagramie, Facebooku i YouTube.
– Polska służba zdrowia to „produkt” wart promowania.
– Jest coś, co liczy się bardziej niż brief klienta i serial na platformie VoD – zdrowie. Nie jest to lista zamknięta. Nie chcę też nikogo przekonywać, że jest jedyna i słuszna. Każdy uczestnik przyspieszonego pandemicznego kursu marketingu może stworzyć własną – zachęcam. Na przekór nastrojom rynkowym publikujemy nasz doroczny raport „Marka/Marketer Roku”, a z okładki naszego magazynu uśmiecha się nasza CMO Roku – Beata Krupińska, szefowa marketingu Banku Millennium. Ten uśmiech daje nadzieję w trudnych czasach. Przekonują o niej też efekty pracy pani Beaty i jej teamu – można inaczej, nietuzinkowo i skutecznie.
Gdybyśmy wyobrazili sobie wszystkich szefów marketingu i szefów agencji jako chór, to dziś zapewne śpiewałby on „Lamentacje Jeremiasza”. Wierzę jednak, że nadejdą lepsze dni i znów zaintonuje finałową piosenką z kultowego „Żywotu Briana”: „Always look on the bright side of life”.

Piotr Machul,
zastępca redaktora naczelnego,
„Media Marketing Polska”

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.