→ Nie nazywajcie nas kablówką. – Im więcej serwisów streamingowych typu Netflix, tym dla nas lepiej, ponieważ dzięki temu będziemy mogli zapewnić naszym klientom dostęp do jeszcze szerszej oferty treści na żądanie. Nasi klienci potrzebują swobody i różnorodnego kontentu, a my, jako dostawca rozrywki, jesteśmy w stanie najlepiej spełniać te oczekiwania. Właśnie dlatego podpisaliśmy globalną umowę z Netfliksem, dzięki której klienci Liberty Global, w tym także UPC Polska, będą mogli korzystać z dostępu do tego serwisu za pośrednictwem platformy Horizon – mówi Anna Putts, szefowa komunikacji marketingowej Liberty Global, właściciela UPC Polska na region Europy Środkowej i Wschodniej.

→ Strzelec wyborowy. Rossmann nie tylko zadziwia rozmachem swojej ekspansji, ale także nowymi propozycjami w ofercie i nowoczesnymi narzędziami marketingowymi.

→ New Europe Market stawia pytania. New Europe Market w Dubrowniku szybko stał się jedną z najważniejszych imprez europejskiej branży telewizyjnej i wideo. Szkoda, że polskie akcenty na tym spotkaniu są ciągle mało widoczne. Warto to zmienić, bo w Chorwacji pod lupę brane są tematy rozgrzewające dziś cały rynek multiscreen, również w Polsce.

→ Ktokolwiek widział, ktokolwiek kupił. Wskaźnik viewability reklam internetowych to coraz gorętszy temat. Z ostatnimi danymi firmy Meetrics rozprawiają się mediowcy.

→ Wawel czuje się dobrze. Krakowski producent słodyczy czuje się na tyle dobrze, że właśnie rozpoczął najbardziej intensywną kampanię komunikacyjną w swojej historii. Nowy claim "Czujesz się dobrze - czynisz dobrze" ma też oddawać siłę i kondycję firmy, która w wielu kategoriach broni pozycji rynkowego lidera. Od ponad roku funkcję dyrektora marketingu Wawel SA pełni Tadeusz Czarniecji, który przedstawia w rozmowie z "MMP" założenia nowej kampani komunikacyjnej.

78 stron

Kreacja niezależna - czyli jaka ?

W "Media & Marketing Polska"
czekamy już na kolejną edycję konkursu Kreatura. Od kilku lat mówimy o  Kreaturze jako konkursie niezależnej kreacji i  coraz bardziej się udaje nam wprowadzać tę ideę w  życie. Co zatem rozumiemy przez niezależność? Przede wszystkim chcemy nagradzać prace jak najbardziej oryginalne, nieskrępowane szablonem, unikatowe, wynikające z niezależnego myślenia, ale to przecież cel każdego konkursu kreatywnego. Bardziej konkretnie. Wszyscy kochamy oglądać i nagradzać spoty TV, ale w  tym konkursie z  wielką uwagą pochylamy się także nad innymi formami reklamy, jak choćby social media, ambient czy design. Przychylnym okiem patrzymy na nietypowe kampanie łączące różne, ciekawe, niestandardowe narzędzia. To tam często eksploduje dziś kreatywność. Stąd obecność kategorii Open i  Salon odrzuconych.
Niezależność dotyczy także autorów prac. Zapraszamy wszystkie agencje sieciowe, ale konkursem pragniemy objąć także setki polskich agencji niezależnych, studia produkcyjne czy domy mediowe realizujące coraz częściej dobre projekty kreatywne. I  w  końcu rzecz chyba najważniejsza – niezależność i  tryb pracy jury. Najlepszych fachowców co roku do jury wybierają dziennikarze
"Media & Marketing Polska"
, zawsze staramy się, aby był w nim także silny głos klientów i  aby były prezentowane różne doświadczenia i  punkty widzenia. W  Kreaturze nie ma głosowań online, jury wszystkie prace ogląda wspólnie i  wspólnie ocenia.
Zapewniam, że to dwa dni ciężkiej, ale bardzo ciekawej pracy. Mogę też zapewnić, że każda nagroda jest owocem wnikliwej często długiej dyskusji i choć na koniec decyduje głosowanie, to w  tym konkursie jest ono poprzedzone wymianą argumentów merytorycznych.
Szczerze wyznam, że nie mogę już się doczekać następnych obrad jury, bo to zawsze niesamowita dawka inspiracji. Kreatura nie równa się pod względem skali z  konkursami międzynarodowymi, ale została tak pomyślana, aby nie umknęło nam nic co ciekawe w  polskiej reklamie. Do zobaczenia 23 listopada na gali XXI konkursu.



Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
redaktor naczelny,
"Media & Marketing Polska"

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.