W numerze między innymi:

Atak pozycyjny. Nowe serwisy streamingowe chcą namieszać na rynku mediów związanych ze sportem. To dzięki tym platformom nie widać końca potyczki o najbardziej atrakcyjne prawa do transmisji live. Ale czy nowi gracze są skazani na błyskawiczny sukces?

Osiem błogosławieństw (marketingu SEO). Klasyczne SEO wyszło daleko poza stronę WWW. W gestii specjalistów SEO jest analizowanie wielu placementów jednocześnie. Mnogość strategii pozwala wyróżnić się nowym graczom. Jak dziś wygląda marketing SEO?

Nie sam internet, ale omnikanałowość jest kluczem. – Tak naprawdę siłę handlu widać, gdy prowadzi się kilka kanałów. Widać ją w przechodzeniu pomiędzy tymi kanałami i jedno jest pewne – konsument oczekuje interakcji pomiędzy online’em i offline’em – przekonuje Grzegorz Wachowicz, dyrektor ds. handlu i marketingu Euro-netu, właściciela sieci sklepów RTV Euro AGD

DOOH coraz bliżej odbiorców. Kolejne pandemiczne lockdowny były mocnym ciosem dla reklamy zewnętrznej, zarówno tradycyjnej, jak i cyfrowej. Jednak wraz ze znoszeniem - oby trwałym - restrykcji w poruszaniu, zakupach i konsumpcji branża łapie życiodajny oddech. Przyszłość, w coraz większej mierze cyfrowa, znów rysuje się w jasnych barwach.

Influencer marketing zgodnie z prawem. Jak bezpiecznie nawiązać współpracę z influencerami?

Telewizja nie musi być konkurentem dla OTT. Marcin Animucki, prezes Ekstraklasy SA, mówi o roli telewizji i internetu na rynku transmisji.

 

108 stron o marketingu z pasją

 Dodatek do numeru:
- Raport Agencje Marketing Services i Digital 2021

GEST RONALDO

CZY KTOŚ WIDZIAŁ KONFERENCJĘ PRASOWĄ PODCZAS EURO 2020? JEŻELI TAK, WIE, ŻE NA STOLE STOJĄ BUTELKI SPONSORÓW TURNIEJU - COCA-COLI I HEINEKENA. STOJĄ, ZASŁANIAJĄC NIEMAL ZAWODNIKÓW I TRENERÓW, NIKT ICH NIE PIJE I WYGLĄDA TO PO PROSTU STRASZNIE SZTUCZNIE. Cristiano Ronaldo, jak wiemy, odsunął demonstracyjnie coca-colę i wskazał na wodę. Rozpętała się burza, a branża marketingowa zastanawia się, co poszło nie tak. UEFA myśli o sankcjach dla piłkarzy, którzy szkodzą sponsorom, ale ja uważam, że zabrakło zdrowego rozsądku. Ekspozycja produktów była po prostu nachalna i każdego zdenerwowałyby butle napoju niemal zasłaniające twarz, szczególnie tak znaną i wielbioną twarz jak Cristiano Ronaldo. Czy ścianka, reklamy na bandach, serwowanie coca-coli na trybunach naprawdę by nie wystarczyło?
Kiedy jesteśmy przy wątku sponsorów Euro 2020, to jest jeszcze jedna rzecz, która wywołuje emocje – udział marek chińskich. Vivo, AliPay, Hisense i TikTok są widoczne na reklamach podczas meczów. Czy to początek ich wielkiej ekspansji? Na pewno tak, ale Chińczycy mają lekcję do odrobienia, przynajmniej na naszym rynku.
Poza stadionami i transmisjami nie widać żadnej aktywności tych brandów i inwestycja w Euro idzie w dużej mierze na marne. Widziałem tylko kampanię Vivo, która nawiązuje do piłki. A przecież znana jest marketingowa reguła, że aby naprawdę zyskać na takiej imprezie jak Euro czy mundial, trzeba w projekty komunikacyjne zainwestować dodatkowo tyle samo co w sam sponsoring.
Jeżeli uważamy, że Chińczycy zdominowali Euro, to radzę spojrzeć na półkulę południową, gdzie w Brazylii odbywa się turniej piłkarski Copa America. Tam na czterech sponsorów aż trzech jest z Chin. Producent telewizorów TCL, Kwai – aplikacja podobna do TikToka, i... Sinovac, czyli chińska szczepionka na COVID. Sinovac dostarczył także 50 mln dawek dla zawodników i trenerów.
Nie oglądałem jeszcze meczów Copa America. Szykuję się już na nieprzespane noce podczas fazy pucharowej tego turnieju. Ciekawe, jak wyglądają tam konferencje prasowe? Mam nadzieję, że południowoamerykańska federacja CONMEBOL nie ustawi na stole przed Messim dwóch strzykaw ze szczepionką Sinovac.

Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
redaktor naczelny,
„Media Marketing Polska”

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.