→ Łączymy wszystkie kropki. – Czy historia agencji reklamowych i mediowych zatoczyła koło? Nie. To prawda, że dziś agencje mediowe oferują także usługi kontentowe. W digitalu medium z kreacją się przenika, to naturalna kolej rzeczy, że domy mediowe obrosły w takie kompetencje. Działamy jednak w zupełnie innej rzeczywistości – mówi Anna Lubowska, CEO GroupM Polska.

→ Design czyli zrozumienie życia produktu. – Kiedyś reklamy były zabawne, śmieszyły. Dzisiaj udajemy, że nie robimy reklamy, tylko zmieniamy Świat. A mnie marzą się spoty, które sprzedają produkty, bronią się same i nie potrzebują trzyminutowych explanerów - rozmawiamy z Piotrem Surzynem i Juliuszem Wnorowskim, dyrektorem kreatywnym agencji DBA, których dwa projekty otrzymały nagrody w tegorocznym konkursie Kreatury, w tym wyróżnienie specjalne jury.

→ Czy klient zawsze ma rację? Natura nie znosi próżni. Natura rynku mediowego również. Czy marketerzy postawią na wewnętrzne działy planowania i zakupu mediów? Czy nadawcy otworzą się na sprzedaż czasu reklamowego w modelu automatycznym? Jaką funkcję mają zatem pełnić domy mediowe? To pytania, na które branża musi sobie szybko odpowiedzieć.

→ Fioletowa zmiana warty. Już nie Orange, ale Play jest największym operatorem komórkowym w Polsce. Jeszcze większe przetasowania zachodzą w reklamach telekomów.

→ Superbrands - decyduje konsument. Po raz pierwszy tytuły przyznali wyłącznie konsumenci w ramach niezależnego badania marek. W czołówce najsilniejszych brandów są: Rossmann, Allegro, Google, Wedel i Milka.

136 stron

Raport Studia Produkcyjne 2017

Raport - Studia Produkcyjne 2017

Zestaw limitowanych kart z Bohaterami Roku 2017

Zestaw limitowanych kart z Bohaterami Roku 2017

Kronika 2017

Kronika 2017

Być jak Polska, Kolumbia, Senegal i Japonia

Mamy nadzieję, że przynajmniej dla części naszych czytelników okładka tego numeru
"Media & Marketing Polska"
jest zaskakująca. Od razu wyjaśniamy: nie ma na niej osób przypadkowych. Na okładce i na kartach kolekcjonerskich wewnątrz umieściliśmy osoby, które w  2017 r. znacząco wpłynęły na rynek reklamy i  mediów. Są to pierwszoplanowe postaci z  firm, które nagradzaliśmy w  ciągu minionych 12 miesięcy i  bohaterowie naszych najważniejszych wywiadów opublikowanych na łamach magazynu. Rzecz jasna lista osób wpływowych, nagradzanych i  rozmownych, które warto byłoby sportretować, jest znacznie dłuższa, ale lepszy niedosyt niż przesyt. Zdajemy sobie sprawę z  tego, że zaproponowana przez naszą redakcję konstelacja okładkowych liderów będzie dla niektórych czytelników tak zaskakująca jak zaskakujący jest skład grupy H na zbliżającym się mundialu w  Rosji. Ale przecież mamy liderów swojskich jak Polska, rozgrzanych jak Kolumbia, tajemniczych jak Senegal i  uporządkowanych jak Japonia. I  to drużyny tych superbohaterów (i  kilkudziesięciu innych, którzy nie zmieścili się na okładce) w  roku 2018 i  latach następnych rozgrywać będą mecze o  wyjście z grupy (z  biznesowego cienia), o  wszystko, o  honor, o  medale i  puchary. Wiele wskazuje na to, że w  nowym roku sytuacja na polskim rynku reklamy będzie gorąca i  to być może bardziej niż rosyjskie mundialowe lato. Na szczęście dziennikarze piszący o  mediach i  marketingu – w  przeciwieństwie do kibiców piłkarskich – mają ten komfort, że mogą obiektywnie (lub przynajmniej subiektywnie bezinteresownie) kibicować wszystkim drużynom z  naszego podwórka. I  tym, którym bliżej do polskiego stylu gry, i  tym walczącym z  latynoskim luzem, i  tym po afrykańsku nieprzewidywalnym, i  tym po japońsku zorientowanym na cel. Przy okazji musimy pochwalić się jedną, zapowiadaną już wcześniej nowością – w  tym numerze po raz pierwszy publikujemy raport „Domy produkcyjne” i  wyniki badania zrealizowanego przez firmę Kantar Millward Brown na nasze zlecenie. Już dziś deklarujemy, że to podsumowanie segmentu producentów i  studiów filmowych związanych z  rynkiem reklamy i  mediów na stałe wejdzie do naszego repertuaru. Wierzymy, że nasz nowy projekt będzie przedmiotem gorących dyskusji branży, tak jak tego corocznie doświadczamy po publikacji raportów „Agencje reklamowe i  domy mediowe” czy „Biura reklamy”. Oczywiście mamy też świadomość, że część uczestników rynku zareaguje na nowy raport jak kibice z  Kolumbii, Senegalu i  Japonii zareagują zapewne na wyczyny Roberta Lewandowskiego i  jego reprezentacyjnych kolegów w  Moskwie, Kazaniu, Wołgogradzie i  – daj Boże – w  kolejnych lokalizacjach aż do 15 lipca znów w  Moskwie. Mamy też nadzieję – i  to są nasze życzenia na nadchodzący czas dla naszych czytelników – że cały rok 2018 będzie miał w  sobie coś z  charakteru polskiego, kolumbijskiego, senegalskiego i  japońskiego. Warto, by coraz bardziej intensywnie szara rzeczywistość, która nas otacza, stała się znów kolorowa i  zaskakująca. Drodzy czytelnicy, życzymy wam wielu pozytywnych zaskoczeń i  kolorowych dni. Cokolwiek się zdarzy w  mundialowym roku, pamiętajcie nieśmiertelne wskazówki legendarnego trenera Kazimierza Górskiego: „Czasami się wygrywa, czasami się przegrywa, a  czasami remisuje”, „Im dłużej my przy piłce, tym krócej oni”, „Chodzi o  to, żeby strzelić jedną bramkę więcej od przeciwnika”. A  przede wszystkim pamiętajcie: „Dopóki piłka w  grze, wszystko jest możliwe”.

Piotr Machul,
zastępca redaktora naczelnego,
"Media & Marketing Polska"

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.