W numerze między innymi:

• Rok walki. Koronawirus i lockdown, poszerzenie i aktualizacja panelu telemetrycznego, poszukiwanie nowych strategii progamowych i poszerzenie grupy liderów rynku – to wszystko kształtowało rynek telewizyjny w trudnym 2020 r.

• W poszukiwaniu Świętego Graala. Bliżej, bliżej, ale nadal daleko... Wspólne badanie wszystkich mediów reklamowych to wciąż bardziej mit niż rzeczywistość.

• Eter ważny w pandemii. Epidemia w dużym stopniu wpłynęła na konsumpcję mediów w Polsce. Mimo że w twardym lockdownie radio straciło nieco słuchaczy wśród kierowców, zyskało ich w domach. Pozostaje wciąż medium lubianym i budzącym zaufanie, choć preferencje słuchaczy wyraźnie się zmieniają.

• Teraz liczy się jakość. – Pandemia wymusza na firmach transformację cyfrową, a nie każda agencja jest w stanie zaproponować doradztwo w takim zakresie. Stąd wzrośnie poszukiwanie nowych partnerów. Jestem przekonany, że raczej będą to przetargi nastawione na jakość usług, a nie – jak dotychczas – na cenę – mówi Jakub Kossut, CEO MediaComu.

• Niepozorne pierwsze półrocze. Usidlone, ale waleczne – tak można podsumować działania domów mediowych po 6 miesiącach br. Taki obraz potwierdzają raporty COMvergence i RECMA.

• Jak wygrywać w czasie pandemii. Raport „Wygrać z wirusem” chce pokazać nowe perspektywy i inspirować marki, jak bezpiecznie przejść czas pandemii.

124 strony o marketingu z pasją

Dodatek do numeru:
- Raport Agencje PR 2020
- Raport Agencje Eventowe 2020
- Raport Nadawcy 2020

NORMALNA JESIEŃ REKLAMOWA

W naszym okładkowym wywiadzie Jakub Kossut, szef MediaComu, dzieli się spostrzeżeniami o rynku w czasie pandemii.

NAJWIĘKSZE DOMY MEDIOWE JUŻ WIEDZĄ, JAKIE MNIEJ WIĘCEJ BUDŻETY MARKETERZY CHCĄ WYDAĆ DO KOŃCA TEGO ROKU. I PROGNOZA NA OSTATNI KWARTAŁ NIE JEST ZŁA. Z WYJĄTKIEM KILKU BRANŻ, JAK LINIE LOTNICZE, TURYSTYKA, MOTO - DOTKNIĘTYCH MOCNO PANDEMIĄ - SZYKUJE NAM SIĘ „NORMALNA JESIEŃ REKLAMOWA". O ILE NIE BĘDZIEMY MIELI CAŁKOWITEGO, DRUGIEGO LOCKDOWNU LUB POLITYKA NIE WPŁYNIE MOCNO NA BRANŻĘ.
Klienci muszą ratować swoje roczne plany sprzedaży, więc zapewnią wsparcie reklamowe produktom. Jednak nawet jeżeli wydatki reklamowe przed świętami będą na „normalnym" poziomie, to i tak oczywiście nie zrekompensuje to mediom i agencjom strat z wiosny, ale daje nadzieję na kolejne miesiące.
Chciałbym zwrócić uwagę na jeszcze jedną część tego wywiadu, dotyczącą kreatywności w czasach pracy zdalnej. Niestety okazuje się, że dziś pojawia się mniej ciekawych pomysłów, czego odzwierciedleniem jest w całej branży mniej złotych nagród na konkursach i festiwalach. Zjawisko to dotyczy całego świata. Problemem jest oczywiście praca wewnątrz agencji, która nie przebiega tak jak dawniej, ale być może bardziej ochłodzenie relacji agnacja – klient. Trudniej jest dziś sprzedać marketerowi rewolucyjny pomysł, jeżeli nie widuje się z nim osobiście.
W tym wydaniu „MMP" mamy aż dwa raporty – o agencjach evento wych i agencjach PR. Mamy także obszerny blok materiałów o nadawcach telewizyjnych i radiowych.
Każda z tych branż ma swoje wielkie wyzwania związane z pandemią. Ale sam fakt, że wyróżniliśmy tak wiele podmiotów w raportach, wskazuje, że nasze marzenia o „normalnej jesieni" w branży nie są aż tak bezpodstawne.



Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
redaktor naczelny,
„Media Marketing Polska”

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.