→ Pokolenie Z - cyfrowe i tradycyjne. Kantar Millward Brown opublikował wyniki globalnego projektu dotyczącego pokolenia Z. Obejmuje on także Polskę.

→ Ogrody danych. Świat reklamy i technologii wszedł w fazę, w której coraz trudniej będzie oddzielić jedno od drugiego, a konsumenci będą spotykać się z coraz bardziej zaawansowanymi modelami targetowania i prezentacji treści reklamowej – to główne wnioski po Interact 2017
w Amsterdamie.
→ Nie tylko jasne, coraz pełniejsze. U browarników przeważa optymizm, po latach słabszej koniunktury są symptomy nadchodzącej poprawy, wszyscy oczywiście zaklinają pogodę.

→ Kreacja w rękach sieciówek. Vectra trafiła do Isobar Polska, IKEA do Saatchi & Saatchi IS, Bahlsen wrócił do Ogilvy & Mather, a Volkswagen Group Polska może zamienić Hand Made w agencję, która również ma wsparcie holdingu. Czy większe zaplecze i samo wsparcie ze strony sieci może przekonać klienta do zmiany agencji?

→ To nie lenistwo! Małgorzata Golatowska pracuje w jednej (czyt. tej samej) firmie od ponad 22 lat. Już na wstępie naszej rozmowy podkreśla: "To nie z lenistwa!".

140 stron

Więcej 360!

Po raz 12. miałem niekwestionowany zaszczyt moderowania obrad jury konkursu Golden Arrow. Od wielu lat w rzeczonym gremium zasiadają najlepsi fachowcy zarówno ze strony marketera, jak i agencji zajmujących się zintegrowaną komunikacją. Tak było i w tym roku, kiedy to oceniano 144 prace, z czego aż 88 znalazło się na short-liście. Najcenniejsze statuetki otrzymało 10 projektów, ponadto jury przyznało 24 wyróżnienia. Ponieważ konkurs GA traktuję niejako w kategoriach „Ojca Chrzestnego”, mam prawo do oceny ilości, jakości, średniej ważonej i tej mniej wyważonej. Na tych wszystkich parametrach ostatnia edycja zdecydowanie zapisuje się w kategorii – „przyzwoita”. Do wejścia w obszar „edycji wybitnej” zabrakło (po raz drugi z rzędu) nagrody grand prix. Nie jest to jeszcze moment, żeby znajdować powody do przesadnego niepokoju. Niemniej – w moim odczuciu – warto i trzeba pochylić się nad jednym zjawiskiem. Od zarania wyjątkowo obficie była zasilana kategoria „kampania zintegrowana”. Właśnie w tej kategorii onegdaj pojawił się przecież w GA projekt, o którym we wszystkich możliwych kontekstach mówiła cała Polska – chodzi oczywiście o „tyskie flagi”. Ta kategoria jest swego rodzaju papierkiem lakmusowym wskazującym na rozumienie zintegrowanej komunikacji marketingowej tudzież idei 360 stopni. Tym razem w tej kategorii jury również oceniało kilkanaście projektów – niestety, już na etapie short-listy znalazły się z małą liczbą wskazań i jako takie walczyły jedynie o te mniej prestiżowe nagrody. Signum temporis? Oby nie – może na zasadzie „zatoczenia komunikacyjnego koła” wkrótce pojawią się projekty wykorzystujące spektakularny sukces Orłów Nawałki? Czego Państwu i 
Orłom życzę!

Piotr Pokrzywa
redaktor naczelny,
"Media & Marketing Polska"

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.