→ Rajd w stronę premium. O tym, dlaczego samochody w Polsce nie mogą być tańsze, jak sprzedaje się indywidualizm i dlaczego wyższy rabat za większą sprzedaż nie zawsze popłaca, mówi Tomasz Nagot, dyrektor marketingu Mazda Motor Poland.

→ Klucz do sukcesu. Podczas 63. edycji festiwalu Cannes Lions Pangenerator zdobył złoto w kategorii design. O swoim zwycięskim projekcie, modelu pracy i samym zgłoszeniu opowiadają Krzysztof Goliński i Jakub Koźniewski, których spotkaliśmy w Cannes.

→ Czego pragną kobiety? W ciągu ostatnich pięciu lat udział kobiet w widowni telewizyjnej znacznie wzrósł. Panie coraz chętniej oglądają programy do niedawna uważane za typowo męskie. Poszerzenie upodobań widowni kobiecej wymaga większej aktywności od nadawców i od agencji mediowych. Nadchodzi czas nietypowych kampanii reklamowych i nietypowych ramówek.

→ Niewygodna ustawa.  Tak zwana ustawa krajobrazowa weszła na kolejny etap i zaczyna być konsultowana i wdrażana na poziomie poszczególnych miast. Jakie pozytywne rozwiązania może przynieść to branży OOH? Jakie zagrożenia?

→ Okiem marketera. O inspiracje zebrane podczas tegorocznego festiwalu w Cannes pytamy Annę Iller z Grupy Allegro oraz Ingę Songin z Zywiec Zdrój SA.

82 strony

Golden Arrow


Luksus niedarowany

Tytuł tego artykułu to oczywiście nawiązanie do jednego z najpopularniejszych claimów w rodzimej reklamie – „Podaruj sobie odrobinę luksusu”. Dla najmłodszych tudzież niewtajemniczonych – wspominam tu wczesne lata 90. i linię kosmetyków Fa. Wtedy właśnie żele i mydełka były przedmiotami pożądania i aspiracji polskiego konsumenta. Minęło ćwierć wieku... Wypadałoby powiedzieć, że w tym obszarze rodzima komunikacja marketingowa: „radykalnie ewoluowała we właściwą stronę”; „doskonale dopasowała się po transformacji do nowego otoczenia rynkowego”; „fantastycznie odzwierciedla najnowsze trendy globalne, a zarazem potrafi odcisnąć niebanalne, lokalne piętno”. Wypadałoby... Tymczasem na wielu krajowych, „luksusowych” płaszczyznach jest to nadal zaledwie bojaźliwe „lizanie przez szybkę”. W tym wydaniu „MMP” pisze o tym w swojej analizie segmentu dóbr luksusowych m.in. Marcin Kalkhoff. Jeden cytat na początek wystarczy: „polskie scenariusze często oznaczają zejście z półki luksusu, by ratować sprzedaż”. Jeszcze mocniej podsumowała ten aspekt Nina Kowalewska. Występując na konferencji poświęconej rodzimemu luksusowi, zdecydowanie zmąciła błogostan dużej części audytorium. Udowodniła, że ten segment musi kierować się inną logiką – luksus to przeciwstawność wulgarności i łatwych kompromisów. Jego istotą ma być niedostępność i unikatowość. Przestańmy się zatem czarować, by nie użyć w tym miejscu mocniejszych stwierdzeń. Ja w pełni zgadzam się z cytowanymi bądź interpretowanymi przez siebie fragmentami. Pora zbić szybkę! Pamiętajmy: tego luksusu nam nikt nie podaruje – nie tylko w reklamie.

Piotr Pokrzywa Piotr Pokrzywa,
redaktor naczelny,
"Media & Marketing Polska"

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.