→ Costa. Lekkie menu, poważne wyzwanie. Sieć Costa Coffee rośnie w siłę. O "odchudzonych" propozycjach w menu, specyfice polskiego rynku kawiarnianego i zachęcaniu klientów do zatrzymania się na chwilę opowiada Jolanta Borowska, dyrektor marketingu CHI Polska - właściciela największej sieci kawiarni w Polsce.

→ TVN: mysz połyka słonia? Rynek spodziewa się, że w pierwszych miesiącach po sfinalizowaniu transakcji zakupu nowy właściciel TVN nie wprowadzi rewolucyjnych zmian - ani reklamowej. Nie wszystkim dotychczasowym klientom może być jednak po drodze z TVN-em i Scripps Networks.

→ Jak dawniej już nie będzie. - Największym błędem wydawców było to, że na starcie cyfrowych projektów otworzyli swoje treści bez refleksji biznesowej. Ale trudno mieć do nich o to pretensję, bo wynikało to z pewnych reguł internetu, które teraz mozolnie trzeba zamieniać - uważa Krzysztof Sobieszek, chief strategy officer Zenithoptimedia.

→ Z rodzicem przed TV. Media cyfrowe odgrywają coraz większą rolę w życiu dzieci, ale prasa i telewizja wciąż są ważne, a dodatkowo preferują je rodzice. Wydawcy i marketerzy umiejętnie wykorzystują miks digitalu z nowymi narzędziami.

→ Relacja z przyszłości. Young Guns International to najważniejszy i najbardziej prestiżowy konkurs reklamowy dla młodych kreatywnych na świecie. To festiwal celebrujący przyszłość - pomysły, które wyprzedzają swoje czasy, oraz ich twórców, którzy za kilka czy kilkanaście lat będą liderami naszej branży.

90 stron

Dodatki do numeru:

Raport Wydawcy 2015

Dobra strona junk food

Jednym z głównych tematów tego wydania „MMP” są media i marketing dziecięcy. Zagadnienie kontrowersyjne.

Dlatego piszemy też o inicjatywie KRRiTV, nadawców i Rady Reklamy w sprawie samoregulacji. Od początku tego roku w programach adresowanych do dzieci poniżej 12. roku życia nie będą pojawiać się reklamy niezdrowej żywności. Marketerzy przed emisją spotu adresowanego do dzieci muszą teraz zadeklarować, że ich produkt spełnia wymogi zdrowotne.

Sygnatariuszami porozumienia jest grupa największych nadawców oraz właściciele kanałów dziecięcych. Projekt koordynuje i kontroluje Rada Reklamy i przebiega on pod auspicjami KRRiTV.

Warto dodać, że pomysł został zainspirowany do pewnego stopnia europejską inicjatywą samoregulacyjną EU Pledge, ale u nas, jako jedynym kraju europejskim, precyzyjnie określono we współpracy z Ministerstwem Zdrowia, które produkty są uważane za niezdrowe i co oznacza pojęcie porcji. W innych krajach producenci sami o tym decydują, kierując się własnymi wewnętrznymi wytycznymi.

Na ogłoszenie sukcesu jest może zbyt wcześnie, pierwszy raport o przestrzeganiu samoregulacji dopiero przed nami. Jednak trzeba przyznać, że nasz regulator rynku odegrał w tym procesie pozytywną rolę. Na razie w temacie junk food obyło się bez interwencji ustawodawcy, który mógłby bez specjalnych ceregieli bardziej srogo potraktować moje ulubione batony i colę. Zamiast tego mieliśmy proces, w którym brali udział nadawcy i Rada Reklamy, reprezentanci środowiska. Jest więcej obszarów komunikacji, które warto objąć sensowną samoregulacją, zanim do sprawy dobiorą się twórcy prawa. I piszę o tym nie dlatego, że nie mam szacunku dla naszych parlamentarzystów. Konsumentów trzeba chronić, ale branża reklamowa i szerzej – marketingowa wciąż nie umie prezentować swoich racji w debacie publicznej i ewentualne regulacje prawne mogą okazać się dla niej bardzo niekorzystne.



Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
zastępca redaktora naczelnego,
"Media & Marketing Polska"

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.