W numerze między innymi:

•  Agencja nie jest od zbawiania świata. – Staramy się myśleć o agencji jak o przedsiębiorstwie, które ma zarabiać dla swoich klientów i dla inwestorów, a nie jak o firmie, która ma zbawiać świat – mówi Marcin Jeziorski, CEO Grupy S/F.

• Kablówka bez kabla. Przewidywania o rychłej śmierci tradycyjnej telewizji wydają się przedwczesne. Broni się przede wszystkim programami na żywo, rozrywką, różnego typu talent show i transmisjami sportowymi.
• Jak algorytmy wpływają na to, co widzimy w social mediach? Istnieje wiele mitów na temat tego, jak działają serwisy społecznościowe. Co rzeczywiście odgrywa kluczową rolę w ustalaniu kolejności wyświetlanych treści? Przyjrzyjmy się najpopularniejszym platformom.

• Idą zmiany. Tradycyjny rynek TV jest coraz silniej związany z szeroko pojętym VoD. Wymaga to i przebudowy strategii brokerskiej, i struktury biur reklamy do tej pory określanych mianem telewizyjnych.

• Reklama prasowa żyje. Główną innowacją badania „Zaangażowanie w reklamę" jest poszerzenie dotychczasowego projektu deklaratywnego o pasywny pomiar czytelnictwa wykorzystujący urządzenie, które śledzi ruchy gałki ocznej, tzw. eyetracker.

• Hegemonia srebrnego ekranu. Popularność kina w Polsce nie maleje. Polacy biją nawet kolejne frekwencyjne rekordy. Brokerzy kinowi mogą tylko zacierać ręce.

115 stron o marketingu z pasją


Dodatki do numeru:
Raport Biura Reklamy 2019
Raport Programy Lojalnościowe w Polsce 2019

UNIKNĄĆ CZARNEJ DZIURY

Udział w obradach Kreatury zawsze jest ciekawym przeżyciem. W tym roku szczególnie, a to za sprawą nowej kategorii dla młodych kreatywnych – Kreatura X.

MŁODZI KREATYWNI NADESŁALI 14 PRAC, KTÓRE BYŁY ODPOWIEDZIĄ NA BRIEF FIRMY SKODA. CHODZIŁO O WYPROMOWANIE NOWEGO MODELU ELEKTRYCZNEGO I ZAPROSZENIE NA JAZDĘ PRÓBNĄ SAMOCHODEM SKODA CITIGO.

Były to bardzo ciekawe prace. Jeżeli miałbym znaleźć jakiś ich wspólny punkt, to powiedziałbym, że większość z nich wychodziła od ciekawego insightu i skupiała się bardziej na ciekawej mechanice niż na key visualu czy haśle promocyjnym, chociaż i te wypadły dobrze. Część pomysłów była jakby niedokończona, miała niedociągnięcia, ale trudno się oprzeć wrażeniu, że nieskrępowane budżetem i formalnymi warunkami przetargu idee młodych ludzi były często nawet lepsze niż to, co widzimy na co dzień w Polsce w komunikacji marketingowej różnych marek.
W efekcie konkursu Kreatura X jedna agencja otrzyma statuetkę Kreatury, będą też wyróżnienia. Nam pozostaje refleksja, jak sprawić, abyśmy my, jako branża, potrafili wykorzystać potencjał kreatywny pracowników agencji.
Bo nie bez powodu mówi się czasem o „czarnej dziurze". Agencje dostarczają dobrych pomysłów, klient wie, czego mu trzeba, a w przedziwny sposób w efekcie procesu powstaje coś bardo przeciętnego. A może być przecież inaczej.
Jestem pewien, że Skoda wykorzysta przynajmniej część idei z Kreatury X, jakoś się nimi zainspiruje. My zapraszamy już za rok na kolejną edycję tego konkursu.

Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
redaktor naczelny,
„Media & Marketing Polska”

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.