W numerze między innymi:

• To użytkownik chce transformacji cyfrowej. O rynku reklamowym, badaniach, third party cookies, współpracy z wydawcami, odpowiedzialności za treści na YouTube, udziale kobiet w świecie technologii i perspektywach debiutu smartfonów z linii Pixel mówi Magdalena Kotlarczyk, country director, Google Poland.

• Egzamin z człowieczeństwa. Wojna z Ukrainą w błyskawicznym tempie zmieniła polskie społeczeństwo. Niesienie pomocy uchodźcom stało się głównym tematem w mediach, ale także w codziennych rozmowach. Rodzime firmy, w tym telekomy, sieci handlowe i firmy przewozowe, zareagowały również natychmiast, włączając na różne sposoby wsparcie dla Ukraińców w swoją codzienną działalność.

• Addressable TV: targetowanie dla zasięgu. Firma doradcza Deloitte przewiduje, że w tym roku addressable TV advertising wygeneruje na świecie 7,5 mld dol. przychodów. To ciągle ułamek światowych wydatków na reklamę telewizyjną, ale popularność reklamy adresowalnej ma rosnąć.

• Partner socjalny. O specyfice działań reklamowych w social mediach i rozwoju tych platform rozmawiamy z Justyną Duszyńską, CEO Httpool Polska.

• Europa zdusi rynek reklamy internetowej? DMA i DSA nie rozpalają tak wyobraźni jak debata nad ACTA. Jednak rozwiązania przyjęte już przez Parlament Europejski zmienią internet – przynajmniej na terenie państw członkowskich wspólnoty. Zmienią się zasady wykorzystywania danych osobowych przez
przedsiębiorców, a to m.in. na tym budowały swoją potęgę big techy. Czy nowe rozwiązania wzmogą konkurencję i będą korzystne dla konsumentów? O nowych regulacjach pisze Robert Stolarczyk, prezes zarządu agencji Promotraffic.

• Jeszcze bliżej klienta. – Chcemy mocno rozwijać e-commerce, który rośnie zarówno ze względu na wielkość koszyka produktów, jak i nowych klientów. Na rynku polskim myślimy o organicznym rozwoju tej formy sprzedaży, a także korzystaniu z możliwości oferowanych przez platformy takie jak Everli czy Glovo – zapowiada Michał Sacha, członek zarządu, dyrektor marketingu, digital, IT, e-commerce i usług finansowych w Carrefour Polska.

 

84 strony o marketingu z pasją

Dodatek do numeru: - Raport OOH 2022

DLACZEGO MARKI NIE ZABRAŁY GŁOSU?

W OBLICZU WOJNY WIELE SPRAW, KTÓRYMI SIĘ DOTĄD ZAJMOWALIŚMY, WYDAJE SIĘ MNIEJ WAŻNE. Nam jednak, jako magazynowi branżowemu, wypada zauważyć, że wiele polskich firm i marek stanęło na wysokości zadania i przekazało realną pomoc dla Ukraińców uciekających ze swojego kraju. Operatorzy komórkowi, InPost, Biedronka – to tylko kilka przykładów naprawdę odpowiedzialnego działania.
Także branża reklamowa nie pozostała obojętna. I chodzi tutaj zarówno o indywidualne osoby, które od razu pojechały na granicę nieść pomoc, jak i działania firm OOH wspierających przekazami na swoich ekranach Ukrainę – takie wsparcie też się liczy.
A jak była postawa firm światowych? Zaskoczyła mnie pozytywnie szybka reakcja Google i Facebooka, które zablokowały dezinformację Kremla. Lekcja z innych kryzysów została odrobiona.
Gorzej było z globalnymi markami. Uważnie obserwuję na Instagramie, Twitterze i Facebooku profile brandów i kilka dni po rozpoczęciu inwazji miałem wrażenie, że kwestia wojny została przez nie pominięta. Tak jakby nic się nie stało. Nie jestem za tym, aby marki uprawiały politykę, ale jeżeli mają być społecznie odpowiedzialne, nie mogą milczeć. Wygląda na to, że łatwiej opowiadać o tym, jak chroni się lasy deszczowe lub pandy, niż zabrać głos, kiedy giną ludzie.
Może firmy prowadzące sprzedaż w Rosji przestraszyły się i nie chciały potępić inwazji? A może po prostu sytuacja przerosła mark i nie były one w stanie szybko wypracować swojej komunikacji na tę niezwykłą, tragiczną okoliczność? W każdym razie jest to mocno rozczarowujące, bo dziś głos brandów jest naprawdę słyszalny na świecie. Pomyślmy, co było gdyby na jasne deklaracje, a może i kroki zdobyły się Apple, Coca-Cola i McDonald's – marki tak uwielbiane w Rosji?
Jak będzie funkcjonować nasza branża w tym trudnym, niepewnym czasie? Na pewno są dziś rzeczy znacznie ważniejsze niż marketing i reklama, jednak pamiętajmy, że każda branża, firma odgrywa w systemie ekonomicznym ważną rolę. Nie poddawajmy się panice, zniechęceniu, róbmy swoje. Stabilność, także ekonomiczna, to coś, czego dziś bardzo potrzebujemy, także po to, abyśmy jak najlepiej mogli pomóc Ukrainie.

Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
redaktor naczelny,
„Media Marketing Polska”

  • O magazynie

    „Media Marketing Polska” to wiodący ogólnopolski magazyn poświęcony mediom, reklamie i marketingowi. Stanowi obszerne źródło informacji na temat nowych produktów, systemów dystrybucji, innowacji marketingowych, działań promocyjnych oraz różnych technik sprzedaży. Informuje o agencjach reklamowych, klientach, dla których pracują, nowych kampaniach i przetargach.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Magazyn MMP Online",
    bezpłatną dwutygodniową wersję testową "MMP24",
    raporty specjalne "MMP",
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja drukukowana ),
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja online ),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
    Kokurs Golden Arrow
    Kokurs Kreatura
    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor

    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

    Tomasz Wygnański

  • Historia magazynu

    Firma VFP Communications powstała w 1992 roku i początkowo zajmowała się wydawaniem miesięcznika „Media Polska” - pierwszego w naszym kraju czasopisma w całości poświęconego zagadnieniom mediów i reklamy. W roku 1996 pojawiło się pierwsze „Marketing Polska”, a rok później doszło do połączenia obydwu tytułów, które jako „Media Marketing Polska” funkcjonują obecnie.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu MMP

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.