W numerze między innymi:
• Za trzy lata to już będzie zupełnie inny bank. Dzisiaj jako konsumenci coraz częściej dokonujemy wyborów, które wspierają polskich producentów i usługodawców, a tym samym wzmacniają krajową gospodarkę − mówi Marcin Marjański, dyrektor zarządzający departamentu marketingu, komunikacji i badań banku Pekao SA.
• Ruch w eterze. Eurozet ma nowego właściciela. A to oznacza, że dotychczasowa strategia będzie... kontynuowana. Czy na pewno?
• Mężczyzna skazany na sukces. Czas wprowadzić do słownika marketingu nowe słowo – menvertising.
• Nie wszystko da się przeliczyć na punkty czy rabaty. O trendach i wyzwaniach w obszarze programów lojalnościowych związanych z rozwojem technologii i nowymi doświadczeniami oraz oczekiwaniami konsumentów rozmawiamy z Maciejem Hiltem, business development directorem w agencji OS3.
• Czekamy na badanie jednoźródłowe. − Upatrujemy szansy m.in. w badaniu jednoźródłowym, które ułatwi klientom zrozumienie języka branżowego oraz uspójni sposób mówienia o mediach i stosowanych wskaźnikach. Dodatkowo to badanie może przynieść jeszcze jedną ważną korzyść przejawiającą się w postaci mniejszych kosztów zakupu danych − mówi Piotr Bieńko, prezes zarządu domu mediowego Codemedia.
• Kobiety w reklamie. − Rozmawiamy o tym, jak trudno jest przeforsować nieszablonowe pomysły, gdzie rola kobiet odbiega od standardowej, tradycyjnie jej przypisanej w reklamie. Wydaje się to trudne przez obawy, że klient nie zaakceptuje takiego pomysłu. Ten strach jest chyba głównym hamulcem postępu − mówi Agata Tomaszewska, założycielka grupy „Kobiety w reklamie” na Facebooku.
80 stron o marketingu z pasją

Z VIRGINIĄ WOOLF O REKLAMIE

„Mężczyzna patrzy światu prosto w twarz, jakby świat ten został stworzony ku jego potrzebom i urobiony ku jego upodobaniom. Kobieta zerka na świat z ukosa, pytająco, a nawet podejrzliwie. Gdyby nosili te same stroje, możliwe, że i spojrzenie na świat mieliby to samo” − przekonuje w powieści „Orlando” Virginia Woolf. Ta opinia narratora powieści może być mottem aktualnego wydania „Media & Marketing Polska”.
W tym miesiącu pochylamy się bowiem nad femvertisingiem i menvertisingiem. Jednym z wiodących tematów jest wywiad z twórczynią grupy na Facebooku „Kobiety w reklamie” skupiającej branżowe aktywistki. To znak czasu. Media społecznościowe nie tylko zmieniają biznes reklamowy, ale także nasze społeczne zaangażowanie. Nie chcę, by zabrzmiało to górnolotnie, ale social media − przy wszystkich swoich wadach − dają możliwość zmiany mikroświata reklamowego na lepszy. Grupa „Kobiety w reklamie” jest jednym z dowodów. Szczerze kibicujemy jej poczynaniom. „Życie to wir − można być wewnątrz niego i można być poza nim” − pisała w innej powieści Virginia Woolf. I tego wszyscy − niezależnie od płci, niezależnie od tego, czy bliżej nam do femvertisingu, czy menvertisingu − powinniśmy sobie życzyć: bądźmy zawsze w wirze!

Piotr Machul, zastępca redaktora naczelnego,
„Media & Marketing Polska”

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.