W numerze między innymi:

•  Polak bezmięsny. Rok, który minął, bez wątpienia należał do trendu wege. Chociaż odchodzenie od mięsa na rzecz roślinnych alternatyw w żywieniu na polskich talerzach nie odbywa się masowo, to już trend ten ma znaczenie dla firm FMCG.

• Kibice są najważniejsi. O profesjonalizacji rozgrywek, poziomie sportowym, sponsorach, prawach telewizyjnych i e-sporcie mówi Marcin Mikucki, dyrektor departamentu komunikacji, marketingu i sprzedaży Ekstraklasa SA.
• Polak bezmięsny. Rok, który minął, bez wątpienia należał do trendu wege. Chociaż odchodzenie od mięsa na rzecz roślinnych alternatyw w żywieniu na polskich talerzach nie odbywa się masowo, to już trend ten ma znaczenie dla firm FMCG.

• Podcastboom. Jesteśmy świadkami rewolucji audio na świecie i w Polsce. Czy to już mainstream?

• Konsumentem jest się tylko przez chwilę. – Marketerowi więcej da przeczytanie książki o antropologii niż nawet dobrej książki o samym marketingu – mówi Sebastian Szade, strategy & innovations director w agencji Starcom.

• Nieprzerwana adaptacja do zmian. – Droga pokory, uważności i stosowania zasad, które nie opłacają się w oczywisty sposób, jest trudna, ale w naszej branży są tacy, którzy ją mimo wszystko wybierają, i to jest świetne. Warto dostrzegać i doceniać takie gesty, jednocześnie samemu inspirując otoczenie przez dawanie dobrego przykładu – mówi Kacper Sawicki, executive producer Papaya Films..

142 strony o marketingu z pasją

 

Dodatki do numeru:
Raport Domy Prodykcyjne i Postprodukcyjne 2019
Kronika 2019
Raport Kreatura 2019

PESYMIZM GROUPM

0,5% – tylko o tyle ma urosnąć rynek reklamowy w 2020 r. w Polsce według prognozy zaprezentowanej przez GroupM na początku grudnia.

WCIĄŻ TAK WAŻNA DLA BRANŻY TELEWIZJA MA ZMALEĆ O PONAD 4%. O PRZEWIDYWANYCH SPADKACH PRASY NIE BĘDĘ PISAĆ PRZEZ SZACUNEK DLA PAPIEROWEGO MEDIUM, W KTÓRYM CZYTACIE TE SŁOWA. PO HOSSIE REKLAMOWEJ – WZROŚCIE PRAWIE O 10% W 2018 R. I NIEZŁYM 2019 – TO BĘDZIE PRAWDZIWY SZOK.

Tak pesymistyczne prognozy wywołały u nas w redakcji niedowierzanie, ale nie możemy też wykluczyć, że się spełnią. Czy będzie zatem aż tak źle?
Mam wielką nadzieję, że ostatnie 2-3 lata koniunktury zmieniły mocno branżę na lepsze. Media mogą bać się spowolnienia, ale agencje już niekoniecznie. Wierzę, że „reklama" to dzisiaj nie tylko malowanie pięknych obrazków oraz kupowanie GRP i dlatego spowolnienie wzrostu wydatków mediowych nie musi być aż tak dotkliwe.
Agencje digital dzisiaj zajmują się nie tylko reklamą cyfrową, ale także przeprowadzają procesy cyfrowej transformacji firm, z czego firmy te na pewno nie zrezygnują. Agencje kreatywne coraz śmielej projektują innowacje marketingowe, a nawet produktowe. Agencje mediowe oferują analitykę digital, badania, już dawno nie są tylko pośrednikami w zakupie mediów. To wszystko sprawia, że branża jest bardziej dojrzała, ma bardziej zróżnicowane portfolio usług, stała się niezastąpionym partnerem dla marketerów.

Rok 2020 może być całkiem dobry.

Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
redaktor naczelny,
„Media & Marketing Polska”

  • O magazynie

    „Media Marketing Polska” to wiodący ogólnopolski magazyn poświęcony mediom, reklamie i marketingowi. Stanowi obszerne źródło informacji na temat nowych produktów, systemów dystrybucji, innowacji marketingowych, działań promocyjnych oraz różnych technik sprzedaży. Informuje o agencjach reklamowych, klientach, dla których pracują, nowych kampaniach i przetargach.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Magazyn MMP Online",
    bezpłatną dwutygodniową wersję testową "MMP24",
    raporty specjalne "MMP",
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja drukukowana ),
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja online ),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
    Kokurs Golden Arrow
    Kokurs Kreatura
    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor

    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

    Tomasz Wygnański

  • Historia magazynu

    Firma VFP Communications powstała w 1992 roku i początkowo zajmowała się wydawaniem miesięcznika „Media Polska” - pierwszego w naszym kraju czasopisma w całości poświęconego zagadnieniom mediów i reklamy. W roku 1996 pojawiło się pierwsze „Marketing Polska”, a rok później doszło do połączenia obydwu tytułów, które jako „Media Marketing Polska” funkcjonują obecnie.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu MMP

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.