W numerze między innymi:

•  Polak bezmięsny. Rok, który minął, bez wątpienia należał do trendu wege. Chociaż odchodzenie od mięsa na rzecz roślinnych alternatyw w żywieniu na polskich talerzach nie odbywa się masowo, to już trend ten ma znaczenie dla firm FMCG.

• Kibice są najważniejsi. O profesjonalizacji rozgrywek, poziomie sportowym, sponsorach, prawach telewizyjnych i e-sporcie mówi Marcin Mikucki, dyrektor departamentu komunikacji, marketingu i sprzedaży Ekstraklasa SA.
• Polak bezmięsny. Rok, który minął, bez wątpienia należał do trendu wege. Chociaż odchodzenie od mięsa na rzecz roślinnych alternatyw w żywieniu na polskich talerzach nie odbywa się masowo, to już trend ten ma znaczenie dla firm FMCG.

• Podcastboom. Jesteśmy świadkami rewolucji audio na świecie i w Polsce. Czy to już mainstream?

• Konsumentem jest się tylko przez chwilę. – Marketerowi więcej da przeczytanie książki o antropologii niż nawet dobrej książki o samym marketingu – mówi Sebastian Szade, strategy & innovations director w agencji Starcom.

• Nieprzerwana adaptacja do zmian. – Droga pokory, uważności i stosowania zasad, które nie opłacają się w oczywisty sposób, jest trudna, ale w naszej branży są tacy, którzy ją mimo wszystko wybierają, i to jest świetne. Warto dostrzegać i doceniać takie gesty, jednocześnie samemu inspirując otoczenie przez dawanie dobrego przykładu – mówi Kacper Sawicki, executive producer Papaya Films..

142 strony o marketingu z pasją

 

Dodatki do numeru:
Raport Domy Prodykcyjne i Postprodukcyjne 2019
Kronika 2019
Raport Kreatura 2019

PESYMIZM GROUPM

0,5% – tylko o tyle ma urosnąć rynek reklamowy w 2020 r. w Polsce według prognozy zaprezentowanej przez GroupM na początku grudnia.

WCIĄŻ TAK WAŻNA DLA BRANŻY TELEWIZJA MA ZMALEĆ O PONAD 4%. O PRZEWIDYWANYCH SPADKACH PRASY NIE BĘDĘ PISAĆ PRZEZ SZACUNEK DLA PAPIEROWEGO MEDIUM, W KTÓRYM CZYTACIE TE SŁOWA. PO HOSSIE REKLAMOWEJ – WZROŚCIE PRAWIE O 10% W 2018 R. I NIEZŁYM 2019 – TO BĘDZIE PRAWDZIWY SZOK.

Tak pesymistyczne prognozy wywołały u nas w redakcji niedowierzanie, ale nie możemy też wykluczyć, że się spełnią. Czy będzie zatem aż tak źle?
Mam wielką nadzieję, że ostatnie 2-3 lata koniunktury zmieniły mocno branżę na lepsze. Media mogą bać się spowolnienia, ale agencje już niekoniecznie. Wierzę, że „reklama" to dzisiaj nie tylko malowanie pięknych obrazków oraz kupowanie GRP i dlatego spowolnienie wzrostu wydatków mediowych nie musi być aż tak dotkliwe.
Agencje digital dzisiaj zajmują się nie tylko reklamą cyfrową, ale także przeprowadzają procesy cyfrowej transformacji firm, z czego firmy te na pewno nie zrezygnują. Agencje kreatywne coraz śmielej projektują innowacje marketingowe, a nawet produktowe. Agencje mediowe oferują analitykę digital, badania, już dawno nie są tylko pośrednikami w zakupie mediów. To wszystko sprawia, że branża jest bardziej dojrzała, ma bardziej zróżnicowane portfolio usług, stała się niezastąpionym partnerem dla marketerów.

Rok 2020 może być całkiem dobry.

Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
redaktor naczelny,
„Media & Marketing Polska”

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.