→ Rewolucja w telemetrii? Czemu nie? Jeśli w wyniku konfliktu TVP-Nielsen dojdzie do wyboru nowego partnera, wrócimy do sytuacji sprzed kilku lat, gdy na naszym rybku funkcjonowały dwa panele telemetryczne. To nie jest dobre, ale wiemy już, że da się z tym żyć - mówi dr Tomasz Baran z Uniwersytetu Warszawskiego.

→ Siła srebrnego ekranu. Trwają złote żniwa dystrybutorów i sieci reklamy kinowej. Kino nie traci na popularności i wszystko wskazuje na to, że przed nami kolejny, roczny rekord frekwencji.

→ Telewizyjny freestyle. Komisja Europejska chce dać nadawcom telewizyjnym większą swobodę emisji reklam. Ma im to pozwolić skuteczniej rywalizować z serwisami wideo, zwłaszcza tymi zza oceanu. Specjaliści ostrzegają jednak, że przeładowanie reklamami może się skończyć jeszcze szybszą ucieczką widzów.

→ Rynek wymaga integracji mediów i kreacji.  Nie ma domów mediowych i agencji interaktywnych. Digital wszystko scala. Próba dzielenia digitalu na media i kreacje jest nieco karkołomnym zadaniem. Myslę, że to sztuczny podział, a realia rynku doskonale to potwierdzają. Mówi Kamil Wiszowaty, managing director Value Media.

→ Wzrost kropla po kropli. Rynek wody w Polsce wciąż rośnie, a na znaczeniu zyskują lokalni gracze i coraz wyżej cenione rodowite polskie marki. Wydatki na reklamę rosną, rozbudowują się zakłady produkcyjne. W kategorii wody w Polsce jest dużo do zrobienia, bo pod względem wielkości konsumpcji nie udało nam się jeszcze dogonić naszych europejskich sąsiadów..

126 stron

Dodatki do numeru:

Raport Specjalny
Agencje Interaktywne 2016
Raport Specjalny
Agencje Marketingu Zintegrowanego 2016

Jutro pójdziemy do kina

To przedwakacyjny moment, kiedy można pomyśleć o oderwaniu się od tabelek w Excelu i spojrzeniu na inny ekran. Choćby kinowy. Piszemy o tym w naszym Temacie numeru, a więc miejscu najbardziej eksponowanym. Powody są oczywiste.

Ten kanał rozrywkowo-komunikacyjny coraz lepiej w Polsce łączy obydwie role. W ubiegłym roku w coraz bardziej luksusowych warunkach krajowe sale kinowe zapełniły się blisko 45 milionami widzów. W tym roku będzie ich jeszcze więcej.

To liczba, która musi zrobić wrażenie na każdym marketerze. Tak jak zrobiła na branży FMCG – w ostatnim kwartale ub.r. ten segment wybrał właśnie kino jako drugi kanał komunikacyjny (zaraz po telewizji), inwestując w kinową reklamę blisko 40 mln zł, co oznaczało aż 65-procentowy wzrost w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego.

Wszystko wskazuje zatem na to, że zgodnie z tytułem wstępniaka zaczerpniętym z udanego filmu Michała Kwiecińskiego „jutro pójdziemy do kina”. Kiedy oderwiemy się od mniejszych ekranów, na których w nadchodzące wakacje będziemy przede wszystkim śledzić Orły Nawałki we Francji i liczyć medale w Rio, zapewne tłumnie ruszymy do kin.

Udanego seansu!


Piotr Pokrzywa Piotr Pokrzywa,
redaktor naczelny,
"Media & Marketing Polska"

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.