→ Rewolucja w telemetrii? Czemu nie? Jeśli w wyniku konfliktu TVP-Nielsen dojdzie do wyboru nowego partnera, wrócimy do sytuacji sprzed kilku lat, gdy na naszym rybku funkcjonowały dwa panele telemetryczne. To nie jest dobre, ale wiemy już, że da się z tym żyć - mówi dr Tomasz Baran z Uniwersytetu Warszawskiego.

→ Siła srebrnego ekranu. Trwają złote żniwa dystrybutorów i sieci reklamy kinowej. Kino nie traci na popularności i wszystko wskazuje na to, że przed nami kolejny, roczny rekord frekwencji.

→ Telewizyjny freestyle. Komisja Europejska chce dać nadawcom telewizyjnym większą swobodę emisji reklam. Ma im to pozwolić skuteczniej rywalizować z serwisami wideo, zwłaszcza tymi zza oceanu. Specjaliści ostrzegają jednak, że przeładowanie reklamami może się skończyć jeszcze szybszą ucieczką widzów.

→ Rynek wymaga integracji mediów i kreacji.  Nie ma domów mediowych i agencji interaktywnych. Digital wszystko scala. Próba dzielenia digitalu na media i kreacje jest nieco karkołomnym zadaniem. Myslę, że to sztuczny podział, a realia rynku doskonale to potwierdzają. Mówi Kamil Wiszowaty, managing director Value Media.

→ Wzrost kropla po kropli. Rynek wody w Polsce wciąż rośnie, a na znaczeniu zyskują lokalni gracze i coraz wyżej cenione rodowite polskie marki. Wydatki na reklamę rosną, rozbudowują się zakłady produkcyjne. W kategorii wody w Polsce jest dużo do zrobienia, bo pod względem wielkości konsumpcji nie udało nam się jeszcze dogonić naszych europejskich sąsiadów..

126 stron

Dodatki do numeru:

Raport Specjalny
Agencje Interaktywne 2016
Raport Specjalny
Agencje Marketingu Zintegrowanego 2016

Jutro pójdziemy do kina

To przedwakacyjny moment, kiedy można pomyśleć o oderwaniu się od tabelek w Excelu i spojrzeniu na inny ekran. Choćby kinowy. Piszemy o tym w naszym Temacie numeru, a więc miejscu najbardziej eksponowanym. Powody są oczywiste.

Ten kanał rozrywkowo-komunikacyjny coraz lepiej w Polsce łączy obydwie role. W ubiegłym roku w coraz bardziej luksusowych warunkach krajowe sale kinowe zapełniły się blisko 45 milionami widzów. W tym roku będzie ich jeszcze więcej.

To liczba, która musi zrobić wrażenie na każdym marketerze. Tak jak zrobiła na branży FMCG – w ostatnim kwartale ub.r. ten segment wybrał właśnie kino jako drugi kanał komunikacyjny (zaraz po telewizji), inwestując w kinową reklamę blisko 40 mln zł, co oznaczało aż 65-procentowy wzrost w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego.

Wszystko wskazuje zatem na to, że zgodnie z tytułem wstępniaka zaczerpniętym z udanego filmu Michała Kwiecińskiego „jutro pójdziemy do kina”. Kiedy oderwiemy się od mniejszych ekranów, na których w nadchodzące wakacje będziemy przede wszystkim śledzić Orły Nawałki we Francji i liczyć medale w Rio, zapewne tłumnie ruszymy do kin.

Udanego seansu!


Piotr Pokrzywa Piotr Pokrzywa,
redaktor naczelny,
"Media & Marketing Polska"

  • O magazynie

    „Media Marketing Polska” to wiodący ogólnopolski magazyn poświęcony mediom, reklamie i marketingowi. Stanowi obszerne źródło informacji na temat nowych produktów, systemów dystrybucji, innowacji marketingowych, działań promocyjnych oraz różnych technik sprzedaży. Informuje o agencjach reklamowych, klientach, dla których pracują, nowych kampaniach i przetargach.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Magazyn MMP Online",
    bezpłatną dwutygodniową wersję testową "MMP24",
    raporty specjalne "MMP",
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja drukukowana ),
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja online ),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
    Kokurs Golden Arrow
    Kokurs Kreatura
    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor

    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

    Tomasz Wygnański

  • Historia magazynu

    Firma VFP Communications powstała w 1992 roku i początkowo zajmowała się wydawaniem miesięcznika „Media Polska” - pierwszego w naszym kraju czasopisma w całości poświęconego zagadnieniom mediów i reklamy. W roku 1996 pojawiło się pierwsze „Marketing Polska”, a rok później doszło do połączenia obydwu tytułów, które jako „Media Marketing Polska” funkcjonują obecnie.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu MMP

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.