W numerze między innymi:

• Marketing z sercem. Redakcyjne wyróżnienia Marketing z Sercem, które przyznajemy wybranym podmiotom i projektom w dobie pandemii, są próbą docenienia profesjonalizmu, wyobraźni społecznej, otwartości i empatii osób oraz firm, które w sposób szczególny zaangażowały się w różnorakie działania w czasie epidemii i narodowej kwarantanny.

• Golden Arrow 2020. Podsumowanie.
• Wirus dopadł prasę. Pandemia koronawirusa i lockdown przyspieszyły procesy zmian na rynku prasowym. Powrotu do sytuacji sprzed pandemii nie będzie.

• Wspieramy coraz konsekwentniej. Z Michałem Leksińskim, jednym ze współtwórców platformy Patronite, rozmawiamy o tym, że e-mecenat, do niedawna społeczny eksperyment, może stać się codziennością konsumentów, a dla twórców szansą na poświęcenie się życiowej pasji.

• Nie silver, ale power. Jesteśmy świadkami konwergencji mentalności pokoleń. Zapomnijmy o „silver tsunami”. Czas na „power generation”, pokolenie stabilne finansowo i aktywne – wynika z badania Communication Unlimited i Atena Research & Consulting.

• Świeża krew. Domy mediowe szukają nowych pomysłów i sposobów komunikacji. Chętnie wchodzą we współpracę ze start-upami. Odbywa się to na kilku poziomach – wewnętrznym i klienckim.

106 strony o marketingu z pasją

 

Dodatek do numeru:
- Golden Arrow 2020

MARKETING W CZASIE PANDEMII

Czy marki uratują świat?
Zawsze z dużą ostrożnością przyglądaliśmy się w naszym magazynie działaniom CSR marek i nie wpadaliśmy w nadmierny entuzjazm.

JEDNAK PANDEMIA POKAZAŁA, ŻE TROCHĘ BYLIŚMY NIEDOWIARKAMI, BO MARKI I MARKETERZY ZASKOCZYLI NAS WIELOMA PROJEKTAMI, W KTÓRYCH POMOC JEST WAŻNIEJSZA NIŻ KREOWANIE WIZERUNKU FIRMY ZAANGAŻOWANEJ SPOŁECZNIE. DLATEGO W TYM WYDANIU PRZYZNALIŚMY SPECJALNE WYRÓŻNIENIA DLA TYCH AKCJI, KTÓRE WYDAŁY SIĘ NAM SZCZEGÓLNIE CENNE.
Wszystkie wyróżnienia są równorzędne, ale ja osobiście jestem najbardziej poruszony akcją firmy Aviva, która lekarzom i wszystkim pracownikom medycznym zaproponowała za darmo polisy na życie w wysokości 100 tys. zł w przypadku śmierci wywołanej koronawirusem. To jest realna pomoc, potrzebna, i do tego wpisana w misję firmy.
Zauważyliśmy też działania agencji w czasie pandemii. Schulz Brand Friendly zadbał szczególnie o pracowników – nie obniżył jak większość firm wynagrodzenia, ale przeciwnie, dołożył dodatkową kwotę, która ma pokryć koszty związane z pracą zdalną. Zadbał też o opiekę medyczną i wsparcie IT z dojazdem do domu pracowników.
Chciałbym też zwrócić uwagę na nasze wyróżnienie dla PepsiCo. Tak jak wiele globalnych firm marketer ten przeznaczył duże kwoty na walkę z pandemią, rozdawał produkty potrzebującym, wspierał swoich klientów. Zauważamy jednak jeszcze coś, że PepsiCo w miarę możliwości nie zwalnia tempa działań marketingowych, szykuje kolejne premiery i kampanie.
Bo na tym przede wszystkim polega misja każdej firmy. I na tym powinna polegać walka ze skutkami pandemii – na utrzymaniu biznesu, dawaniu pracy, podtrzymywaniu współpracę z dostawcami i dostarczaniu produktów konsumentowi. Do tego płaceniu na czas faktur i odprowadzaniu podatków. To często ważniejsze niż efektowne akcje wspierające służbę zdrowia, która bardziej potrzebuje naszych podatków niż kampanii ze słowami wsparcia czy darmowych napojów i przekąsek. Chociaż te ostatnie działanie na pewno także były pięknym gestem.



Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
redaktor naczelny,
„Media Marketing Polska”

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.