W numerze między innymi:

• Lażdy mundial jest inny, ten będzie szczególny. – Każdy turniej piłkarski z udziałem naszej drużyny generuje bardzo dużą zmianę w przestrzeni reklamowej. Nie inaczej będzie z tegorocznymi mistrzostwami w Katarze – przekonuje Robert Kisiel, kierownik zespołu ds. sponsoringu sportowego Biura Reklamy TVP.

• Klient, konsument, a może użytkownik. Do kogo mówi dzisiaj marketer. - Satya Nadella, CEO Microsoftu, powiedział na jednym ze spotkań, że dziś wszyscy ludzie pracują w jednej branży, jest to branża technologiczna. Organizacje muszą się skupić nie tylko na samym produkcie, wartości, którą dostarczają użytkownikowi, ale również customer experience. A to z kolei wymaga zaawansowanych cyfrowych narzędzi i całkowicie nowego „mindsetu”, zwłaszcza po stronie marketingu - mówi Kamila Cichocka, dyrektor działu marketingu w polskim oddziale firmy Microsoft.

• „Młodzi dorośli”, czyli co gra w duszy pokolenia Z. – Badanie zrealizowaliśmy w głównej mierze dla marketerów, aby lepiej zrozumieli pokolenie Z i porzucili na zawsze mit roszczeniowego milenialsa. Milenialsi już dorośli, mają swoje dzieci i już zupełnie inaczej patrzą na świat – mówi Katarzyna Krzywicka-Zdunek, socjolożka, badaczka jakościowa, partnerka w firmie IRCenter.

• Od gamingu do metaverse. Metaverse przez wielu ekspertów jest uznawany za jeden z najważniejszych trendów w marketingu cyfrowym. Koncepcja wirtualnych światów nie jest jednak czymś nowym i od lat jest obecna w świecie gier wideo. Jak wyglądają działania marek w tym obszarze? Oto przegląd wybranych kampanii zrealizowanych nie tylko na nowych platformach, ale także w dobrze znanych grach wideo.

• Pij i płacz. Zeszły rok był dla branży piwnej bardzo słaby, w tym też niewiele napawa optymizmem. Oby chociaż pogoda dopisała.


108 stron o marketingu z pasją

Dodatek do numeru:
- Raport Agencje Marketing Services i Digital 2022

KIEDY KONIEC WYCISKANIA?

WYCIŚNIĘTE CYTRYNY – TO NOWA INICJATYWA AKTYWISTÓW Z BRANŻY REKLAMOWEJ, KTÓRZY CHCĄ WALCZYĆ ZE ZŁYMI PRZETARGAMI. Anonimowi działacze utworzyli listę przetargów „z problemami”. Są wśród nich przetargi naprawdę dużych marketerów.
Szkoda, że po tylu latach mówienia o problemie konkursów, w których wybierane są agencje, inicjatyw dialogu branżowego, białych ksiąg, edukacji procurementu wciąż powtarzają się te same zjawiska. Wydaje się, że moment powstania inicjatywy nie jest przypadkowy. Dochodzi do nas coraz więcej głosów o tym, że marketerzy z powodu niepewności co do koniunktury gospodarczej w kolejnych miesiącach przeciągają procedury, zawieszają przetargi lub po po prostu przestają odpowiadać na maile. Wszystkim klientom zatem przypominamy, że koniec świata jeszcze nie nadszedł i nawet w czasie dekoniunktury można zachować się profesjonalnie i elegancko.
Mam wrażenie, że paradoksalnie podczas pandemii było mniej problemów związanych z przetargami. Marketerzy postawili na pragmatyzm i w obliczu wyjątkowej sytuacji wybierali agencje sprawnie i szybko. Teraz sprawy ponownie toczą się jak dawniej, czyli źle.
Czy jest jakiś dobry sposób, aby wywrzeć wpływ na klientów? Myślę, że warto wrócić do narracji, jaką proponował już dawno SAR. O tym, że reakcje marketerów z dostawcami usług marketingowych są świadectwem odpowiedzialnego biznesu lub biznesu nieodpowiedzialnego. Widzimy, jak dziś rynek bacznie obserwuje wszelkie sprawy związane z traktowaniem pracowników czy fraczyzobiorców. Ale sprawa relacji z dostawcami wciąż nie jest wystarczająco obserwowana.
To może potrwać, ale trzeba wciąż powtarzać, że CSR nie polega na sadzeniu drzew na drugiej półkuli, ale przede wszystkim na byciu fair i wywiązywaniu się ze zobowiązań wobec wszystkich interesariuszy, także w przetargach.

Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
redaktor naczelny,
„Media Marketing Polska”

  • O magazynie

    „Media Marketing Polska” to wiodący ogólnopolski magazyn poświęcony mediom, reklamie i marketingowi. Stanowi obszerne źródło informacji na temat nowych produktów, systemów dystrybucji, innowacji marketingowych, działań promocyjnych oraz różnych technik sprzedaży. Informuje o agencjach reklamowych, klientach, dla których pracują, nowych kampaniach i przetargach.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Magazyn MMP Online",
    bezpłatną dwutygodniową wersję testową "MMP24",
    raporty specjalne "MMP",
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja drukukowana ),
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja online ),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
    Kokurs Golden Arrow
    Kokurs Kreatura
    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor

    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Paweł Balcerek

  • Kontakt z Redakcją

    Tomasz Wygnański

  • Historia magazynu

    Firma VFP Communications powstała w 1992 roku i początkowo zajmowała się wydawaniem miesięcznika „Media Polska” - pierwszego w naszym kraju czasopisma w całości poświęconego zagadnieniom mediów i reklamy. W roku 1996 pojawiło się pierwsze „Marketing Polska”, a rok później doszło do połączenia obydwu tytułów, które jako „Media Marketing Polska” funkcjonują obecnie.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu MMP

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2022 VFP Communications Ltd.