W numerze między innymi:

• Nie wstydźmy się wódki. O zmianach i perspektywach rynku wódki w Polsce rozmawiamy z Kamilem Gębskim, dyrektorem marketingu wódek CEDC, właściciela m.in. marek Żubrówka i Soplica.

• Nowa linia demarkacyjna. – Im dłużej zajmuję się rozwojem badań cross-mediowych, tym bardziej skłaniam się ku opinii, że nawet jeśli dojdziemy jako rynek mediów do pomiaru zdeduplikowanego zasięgu pomiędzy różnymi mediami, to waluty rozliczeniowe pozostaną odrębne dla każdego z mediów – mówi Lucyna Koba, market leader Nielsen Media, zarządzająca polskim oddziałem. Ale zaraz dodaje, że możliwy jest też inny scenariusz.

• Impact ’24, czyli o kłopotach z bogactwem (treści). Nie da się być na kilku scenach jednocześnie, a przecież trzeba jeszcze znaleźć czas na networking. Poniżej osobisty zapis tego, co wyniosłem z tegorocznej edycji Impact.

• Między przyjemnością a dbaniem o siebie. – Najważniejsze pozostają dla nas jakość i dobry skład naszych słodyczy. W efekcie, podobnie jak inni producenci, zmniejszyliśmy niektóre gramatury - po to, aby smak i jakość naszych czekolad były nadal niepowtarzalne, ale też po to, aby konsument nadal mógł po te produkty sięgnąć - mówi Dariusz Chwierut, dyrektor marketingu firmy Wawel.

• Dani komunikacija, czyli festiwal inny niż wszystkie. Fuck advertising. Love advertising. Fuck PR. Love PR. Fuck technology. Love technology. Fuck CEO. Love CEO. Wystarczył rzut oka na prowokacyjne motto, aby zyskać pewność, że Dni Komunikacji, inaugurujące marketingowy sezon festiwalowy, to wydarzenie szczególne.

148 stron o marketingu z pasją

 Dodatek do numeru:
Raport Agencje Reklamowe i Domy Mediowe Roku 2024
Mapa - Holdingi Reklamowe w Polsce 2024

CZARNY OŁÓWEK – HISTORYCZNY DZIEŃ POLSKIEJ REKLAMY

W TYM WYDANIU MAGAZYNU ZAMIESZCZAMY NASZ RAPORT AGENCYJNY, KTÓRY PODSUMOWUJE KONDYCJĘ NASZEJ BRANŻY. I tak się składa, że na kilka dni przed oddaniem raportu do druku trafiła do nas świetna wiadomość. Kampania McCann Poland i Mastercard „Gdzie zamieszkać” dostała Czarny Ołówek na konkursie D&AD.
To najbardziej prestiżowa nagroda w branży i pierwszy Czarny Ołówek w 35-letniej historii polskiej reklamy. Nagroda jest ważna nie tylko dla McCanna i Mastercarda, ale powinna być inspiracją dla innych agencji.
W naszym magazynie nieraz krytykowaliśmy poziom kreacji na naszym rynku. Ale widzimy, że po ubiegłorocznym festiwalu w Cannes, w którym polskie agencje pokazały się od dobrej strony, coś zmienia się na lepsze. Dobra kreacja to nie tylko nagrody, ale przede wszystkim lepsze wyniki klientów. Miejmy nadzieję, że także lepsza pozycja całej branży w oczach marketerów, decydentów, wszystkich Polaków. A jako branża bardzo potrzebujemy o ten wizerunek zadbać.

Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
redaktor naczelny,
„Media Marketing Polska”

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.