W numerze między innymi:

• Golden drama. Kiedy jedziesz gdzieś po raz trzeci, wiesz już, że będziesz podążał utartymi ścieżkami. Czasem pozwolisz sobie na „skok w bok”, ale umówmy się – lubimy melodie, które już słyszeliśmy. Na Golden Drum wróciłem po pięciu latach. Poprzednio byłem tam w roli digital directora McCann – sieci, która zdominowała ten festiwal. W tym roku byłem w roli właściciela Polotu, kreatywnej agencji digital. Ta zmiana perspektywy dużo mi dała.

• Czy reklama może uratować świat? Dla wielu osób pytanie z tytułu artykułu brzmi naiwnie, a odpowiedź jest prosta: nie. Pokolenie Z miałoby dodatkową wątpliwość, czy w ogóle nasz świat da się uratować. Mnie prowokuje do głębszej refleksji nad zależnością między reklamą a kulturą, w której żyjemy.

• Jakościowa reklama to darmowy dostęp do treści. – Jakość powierzchni reklamowej w Polsce w ostatnich latach bardzo wzrosła, głównie za sprawą agencji i klientów. Nie wszyscy wydawcy podążają tą drogą – uważa Hubert Świtalski, business director w DoubleVerify, odpowiedzialny za rynki Europy Środkowo-Wschodniej.

• Polsat ciśnie Interię, ale nie umie wycisnąć. Trzy lata w grupie Polsatu, a portal wciąż ma słabsze wyniki reklamowe, niż kiedy był w rękach Bauera.

• Nasze pierwsze badanie GPS PR. W badaniu zadano 10 pytań, a odpowiedzi były predefiniowane. Pytania miały pozornie zakres podstawowy, ale badanie miało na celu przede wszystkim określenie poziomu nastrojów oraz wytyczenie potrzeb przedstawicieli działów komunikacji oraz potencjału ich zleceń i budżetów w 2024 r.

88 stron o marketingu z pasją

Dodatki do numeru:
Raport Agencje Eventowe 2023
Agencje PR - Pierwsze Badanie GPS 2023

OZDROWIENIE W EVENTACH

W CZASIE PANDEMII BARDZO MARTWILIŚMY SIĘ O BRANŻĘ EVENTOWĄ, ALE DANE Z NASZEGO NAJNOWSZEGO RAPORTU O AGENCJACH EVENTOWYCH ŚWIADCZĄ O TYM, ŻE PRAWIE CAŁKOWICIE WYZDROWIAŁA. Nierzadko notowane są kilkusetprocentowe wzrosty obrotów w stosunku do bazy, która była tworzona już w postpandemicznej rzeczywistości. Cieszy także zapotrzebowanie klientów na coraz bardziej złożone, często bardzo kreatywne projekty. Cieszy wchodzenie nowych technologii do realizacji i coraz większa dbałość o środowisko przy produkcji.
Problemy są te same co zwykle w całej branży komunikacji marketingowej – przetargi ze zbyt krótkimi terminami, niepodawanie budżetu przez klienta, niejasne procedury wyboru. A czasem kłopoty z płatnościami.
Trzymajmy się jednak tego, że jest dobrze. A niektórym agencjom nawet lepiej niż przed pandemią, bo powstała cała wielka branża eventów online, które już z nami zostaną i które przecież stanowią poważne źródło biznesu.

Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
redaktor naczelny,
„Media Marketing Polska”

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.