• Kreacja a kultura excela. – Każdy może być sławny i produkować swój kontent. Nawet na bazie czyjegoś. Uważam, że to kwestia dżentelmeńskiej umowy, jak wykorzystywać oryginał, remiks, referencję i kopię – mówi Daniel Schiavon, creative director BETC São Paulo.

• Detal mnie nakręca. – Najbardziej oczywiste metody przyciągnięcia i utrzymania klienta – cena, promocja czy nawet standardowe programy lojalnościowe – stają się coraz droższe, szczególnie dla firm działających na ograniczonej rentowności, więc musimy szukać innych metod – mówi Krzysztof Szultka, dyrektor marketingu Polomarketu.

• Reklamowe żniwa. Komunikacja reklamowa skierowana do rolników ma swoją specyfikę. Charakteryzuje ją sezonowość oraz precyzyjny dobór mediów. Coraz istotniejszy staje się kanał digital.

• W ciągłym ruchu. Ruch na rynku kanałów tematycznych nie maleje. Nadawcy pokładają nadzieję w nowych projektach e-sportowych i nowatorskich produktach reklamowych.

• OOH kleju i papieru. - Klasyczne nośniki reklamowe out-of-home coraz szybciej ustępują miejsca cyfrowym – w każdym razie jest to wyraźny trend na najbardziej rozwiniętych rynkach. W Polsce też dzieje się już w tym obszarze dużo, ale firmy reklamy zewnętrznej na razie z niepokojem czekają na skutki przyjęcia uchwał krajobrazowych.

• Rowerowy boom reklamowy. Ekologiczny środek transportu nie tylko zrewolucjonizował system poruszania się po mieście, ale także stworzył kanał dotarcia do konsumenta. Nośniki reklamowe umieszczone na systemach rowerowych umożliwiają realizację kampanii na poziomie lokalnym i ogólnopolskim. Niebawem na rynku może pojawić się nowy gracz – chińska firma Ofo.

74 strony

Kreatura: nie tylko 30-

sekundowy spot

13 Lwów w Cannes dla „Do ostatniego drzewa” to znak, że w polskiej kreacji dzieją się rzeczy ciekawe. Tak, ale aby je znaleźć, lepiej odejść od telewizora, zamknąć wyskakujące okienka, a przez miasto przejechać, unikając billboardów.
Zawsze tak było, i to nawet w rozwiniętych krajach, że świetne reklamy raczej rzadko pojawiają się w wieczornych blokach w TV przed programami informacyjnymi. Mam jednak wrażenie, że w Polsce nawet bardziej niż gdzie indziej trzeba ich szukać na obrzeżach medialnego świata, w nietypowych formach, nierzadko u mniejszych marketerów. I taka jest właśnie rola konkursu Kreatura. Od kilku już lat jest to Konkurs Niezależnej Kreacji. To znaczy, że chcemy odkrywać rzeczy najbardziej oryginalne, intrygujące, które często pojawiają się nie tylko w tradycyjnych formach jak TV, WWW czy OOH, ale w także np. postaci ambientu czy designu. Dużą wagę w tym konkursie przykładamy do wszelkich, nawet drobnych form digitalowych, a także projektów realizowanych przez domy mediowe jak branded content czy product placement. Określenie „niezależna kreacja” nie oznacza, że nie jest to konkurs dla agencji sieciowych. Raczej chodzi nam o promowanie niezależnego myślenia i najciekawszych prac, nawet jeżeli ich forma, medium czy klient są z dala od głównego nurtu reklamy.
Już teraz możemy z przyjemnością ogłosić, że przewodniczącym jury 22. edycji konkursu Kreatura będzie jeden z najbardziej utytułowanych kreatywnych – Dawid Szczepaniak, executive creative director i partner polskiego oddziału VML. Zapraszamy też już dziś na galę Kreatury, która odbędzie się 22 listopada. A tymczasem pozostańmy przy tematyce kreacji, i to najwyższej próby. Szczególnie zachęcam do przeczytania okładkowego wywiadu z Danielem Schiavonem, creative directorem BETC São Paulo, z którym w Cannes rozmawiał Bartłomiej Walczuk.

Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
redaktor naczelny,
"Media & Marketing Polska"

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.