W numerze między innymi:

• Zasięg czy zaangażowanie? Który ze wskaźników decyduje o efektywności kampanii reklamowej? Odpowiedź na to pytanie w dobie multiscreeningu jest coraz ważniejsza.

• Marki i ich nowa opowieść. Marki będą musiały wrócić do korzeni, do angażujących historii – przekonują Dawid Bednarski, creative director Imagine Nation, i Tomasz Magalski, business development director Focus Nation.

• Kosztowne EURO 2020. Wielkimi krokami zbliża się finałowy turniej Euro 2020, a gorączka piłkarska z każdym dniem przybiera na temperaturze. Oczekiwania fanów co do występów Biało-Czerwonych rosną wprost proporcjonalnie do oczekiwań reklamodawców względem tego okresu w reklamie. Jest to zatem idealny moment na przyjrzenie się temu, co stacje telewizyjne przygotowały dla nas z okazji zbliżającego się piłkarskiego święta reklamy.

• Model subskrypcyjny – krótki przewodnik. Model subskrypcyjny jawi się jako święty Graal e-commerce. Stałe, przewidywalne wpływy, stabilna liczba klientów i duże możliwości skalowania biznesu to główne zalety tego rozwiązania, ale jak prawidłowo je wdrożyć?

• Pandemia to czas dla ekspertów. O tym, co obecna sytuacja oznacza dla branży farmaceutycznej i jakie wzywania marketingowe czekają pharmę w niedalekiej przyszłości, mówi Małgorzata Skorwider, prezes zarządu agencji pharmamarketingowej Nekk.

• Agencja przyszłości. Żeby móc dzisiaj skutecznie budować doświadczenie marki i więź z nią, a w konsekwencji biznes klientów, agencje muszą zrobić coś więcej, niż tylko uprościć procedury i spłaszczyć strukturę zespołów, żeby przyspieszyć powstawanie pomysłów i obniżyć koszty funkcjonowania.

172 strony o marketingu z pasją

 

Dodatki do numeru:
- Raport Agencje Reklamowe i Domy Mediowe 2021

- Mapa Holdingów Reklamowych w Polsce 2021

20 LAT – MAŁY JUBILEUSZ

I OTO JEST – KOLEJNY DOROCZNY RAPORT „AGENCJE REKLAMOWE I DOMY MEDIOWE”. W błędzie był ten, kto myślał, że pandemia spowolniła biznes agencji kreatywnych i mediowych. W błędzie był ten, kto myślał, że pandemia dramatycznie skróciła listę ciekawych tematów na naszych łamach. Biznes agencji kwitnie, tematów nam nie brakuje.
Nie chcę zabierać Państwu przyjemności czytania raportu, ale na kilka opisanych w nim zjawisk chciałbym zwrócić szczególną uwagę: błyskawiczne przestawienie się wielu graczy na usługi digital, egzamin z pracy zdalnej zaliczony na piątkę przez większość podmiotów, pandemiczna kreatywność marketerów i ich partnerów agencyjnych, coraz szersze kompetencje kreatywne domów mediowych oraz… desant megatwórczych agencji z Krakowa (co widać m.in. w naszych tegorocznych wyróżnieniach).
Gdy emocje już opadną i menedżerowie wszystkich agencji odpowiedzą sobie na nurtujące ich pytania („dlaczego wyróżnili naszą konkurencję?”, „dlaczego mamy tak słabe oceny?”, „dlaczego strzałka w dół?”, „co poszło nie tak?”, „dlaczego nie załapaliśmy się tym razem do badania?”), warto na spokojnie przeczytać wywiad z Markiem Gargałą, współtwórcą polskiego rynku reklamy, guru marketingu, przez lata związanego z Publicis Groupe. To rozmowa nie tylko dla tych, którzy pamiętają początki reklamy w Polsce i jej przewodnie hasło „wóda, dragi, seks na stole”. To ważna lekcja również dla młodych osób wchodzących dopiero w świat reklamy. Warto ją odrobić.
I słowo o „małym jubileuszu”. W tym roku badanie satysfakcji klientów agencji wspólnie z firmą Kantar przeprowadziliśmy po raz 20. Bez fałszywej skromności wyznamy, że od początku jest to najważniejsze badanie agencyjne na naszym rynku. Zmieniają się nazwy ocenianych agencji, zmieniają się często same agencje, portfolio klientów i usług. Jednak, gdy prześledzimy wyniki wszystkich edycji badania, zauważymy jedną prawidłowość: zawsze najlepiej oceniane były te agencje, które najbardziej profesjonalnie, najszybciej i z poszanowaniem zasad etyki biznesowej odpowiadały na potrzeby klientów. I niech tak zostanie – nie tylko przez kolejnych 20 lat.

Piotr Machul,
zastępca redaktora naczelnego, „Media Marketing Polska”

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.