W numerze między innymi:

• Piątka, która zmienia marketing i reklamę. Na łamach „Media Marketing Polska" co miesiąc publikujemy wywiady, wypowiedzi, opinie CMO największych firm, prezesów agencji i domów mediowych. Tym razem jednak prezentujemy piątkę młodych ludzi, którzy pokażą nam, jaka będzie przyszłość naszej branży.

• Lekcje post-/prepandemii. Do naszej sondy zaprosiliśmy przedstawicieli rynku reklamowego z różnych sektorów. Sprawdźcie, co mają do powiedzenia po prawie dwóch latach pandemii.

• Platformy cyfrowe czy media drukowane? – Platformy mediów społecznościowych stanowią zagrożenie dla całego społeczeństwa ze względu na rozprzestrzenianie fałszywych wiadomości, sprawiając, że zaufane, sprawdzone i zweryfikowane źródła informacji są jeszcze bardziej istotne w walce z negatywnym wpływem społecznym tych platform – uważa Niki West, client services & strategy director, Newsworks.

• Zapraszamy marketerów do „Disneylandu danych". W 2021 r. klienci rozpoczynali szukanie produktów na Allegro niemal trzy razy częściej niż na Google – mówi Marcin Bruś, advertising director w Allegro.

• Amazon: idealne miejsce do rozwoju biznesu online. Raport Grow Now. Wśród globalnych konsumentów Amazon kojarzony jest z zaufaniem, poczuciem bezpieczeństwa, a także wysokim standardem obsługi. Polska wersja platformy otwiera duże możliwości zarówno przed sprzedawcami, którzy chcą skupić się wyłącznie na rodzimym rynku, jak i tymi myślących o ekspansji zagranicznej. Wprowadzenie Amazona na rynek polski nastręcza wiele pytań, dlatego jako eksperci Grow Now – agencji specjalizującej się we wprowadzaniu marek na marketplace’y – postanowiliśmy stworzyć raport.

• W oku cyklonu. – Mam wrażenie, że środowisko producentów reklamowych nie chce rozmawiać na temat wyzwań, z którymi się mierzymy każdego dnia, i boi się rozmawiać na ten temat z klientami. To, co obserwujemy w tej chwili, można opisać, jakby branża produkcyjna uciekła, schowała się. Udaje, że żyje w perfekcyjnym środowisku, które jest pozbawione nieprawidłowości, a jeśli takie są, to są to problemy jednego i – jak się okazuje – największego studia – mówi Kacper Sawicki, chief executive officer, Papaya Films.

 
112 strony o marketingu z pasją

Dodatki do numeru:
- Raport Domy Produkcyjne i Postprodukcyjne 2021
- Raport Kreatura 2021

PIĄTKA NA NOWE CZASY

TYM RAZEM OKŁADKĘ NOWOROCZNEGO WYDANIA „MEDIA MARKETING POLSKA” ODDAJEMY PIĄTCE MŁODYCH OSÓB. WYRÓŻNILIŚMY JE W RAMACH NASZEGO PROJEKTU HIGH FIVE, KTÓRY ZAPOCZĄTKOWALIŚMY JESZCZE W PAŹDZIERNIKU, Z OKAZJI 500. WYDANIA MAGAZYNU. Szukaliśmy ludzi, którzy opowiedzą nam, jak będzie wyglądać branża marketingowa w przyszłości, którzy powiedzą nam także, co oferuje dziś branża młodym talentom.
Nasza piątka patrzy na rynek z różnych perspektyw: są dwie młode marketerki, menedżerka z agencji mediowej zajmująca się social mediami, kreatywna z agencji niezależnej i dyrektor strategii domu mediowego. Prawie wszystkie wyróżnione przez redakcję osoby to rekomendacje czytelników, którzy odpowiedzieli na naszą akcję, co nas bardzo cieszy.
W tym wydaniu magazynu prezentujemy krótko wyróżnionych, ale spotkania z nimi, wywiady, będziemy kontynuować. Dlaczego to robimy? Bo przyciągnięcie młodych talentów to dziś jedno z największych wyzwań branży reklamowej i marketingowej. Obejrzenie dowolnego bloku reklamowego w TV może skutecznie odstraszyć każdego myślącego młodego człowieka od reklamy. Na szczęście na tym reklama i marketing się nie kończą i jest w nich coś, co może naprawdę zafascynować. Czym jest to „coś” – o to właśnie będziemy pytać.
Pandemia wciąż komplikuje nasze życie. Niezmiennie towarzyszy nam niepokój. Ale patrząc na piątkę High Five, można dostrzec promień optymizmu rozświetlający naszą branżę nie tylko w nowym roku, ale – miejmy nadzieję – i w kolejnych latach.

Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
redaktor naczelny,
„Media Marketing Polska”

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.