W numerze między innymi:

• Najważniejsza jest zwinna organizacja. – Rynek wymaga od nas ciągłego zarządzania zmianą, ryzykiem i szukania nowych rozwiązań oraz odpowiadania na nowe potrzeby naszych klientów. Jesteśmy mocni w pracy warsztatowej, w praktykach zwinnych oraz w ciągłym ulepszaniu się i wymyślaniu nowych usług – mówi Ewa Wolska-Rzewuska, general manager Saatchi & Saatchi.

• Jeszcze bardziej cyfrowe. Wzrost znaczenia e-commerce i małych formatów detalicznych to czynniki, które będą miały wpływ na rozwiązania lojalnościowe. Podobnie jak zmiana siły nabywczej i postaw konsumentów. Najważniejsze pytanie dotyczy jednak marketerów, czy ograniczą oni wydatki na lojalność, czy też właśnie z pomocą programów będą realizować swoje cele.

• E-szkoła 2020 – porażka czy przygoda? Prawie połowa uczniów e-szkoły w wieku 7-12 lat dzieliła w czasie pierwszego lockdownu komputer z rodzicami, a 14% – dodatkowo także z rodzeństwem. Sielankowa wizja wolnego czasu, który w czasie pandemii mieli wreszcie zyskać dla siebie dzieci i rodzice, okazała się daleka od rzeczywistości. Kilka mitów na temat najmłodszego konsumenta i form korzystania przez niego z mediów trzeba obalić.

• PR w czasie pandemii. – Ten rok będzie dużo gorszy dla branży, ale nie jestem wyłącznie pesymistą. Liczę na to, że pandemia skłoni wielu klientów do nowego spojrzenia na wartość profesjonalnej komunikacji w dobie kryzysu i że przyniesie to długofalowe, pozytywne skutki – mówi Ryszard Solski, prezes Solski Communications.

• Nowe trendy we wsparciu sprzedaży. Jaką formę przyjmują narzędzia wsparcia sprzedaży w rzeczywistości covidowej? Jakie cele realizują oprócz standardowej stymulacji promocyjnej do zakupu? Uważna obserwacja rynku promocji pozwala dostrzec kilka sygnałów, które być może będą podstawą do zarysowania nowych trendów w działaniach wspierających sprzedaż.

• Over-The-TV. W najbliższych latach rynek płatnej telewizji będzie rósł głównie dzięki OTT.

100 strony o marketingu z pasją

Dodatek do numeru:
- Raport Kreatura 2020
- Raport Domy Produkcyjne i Postprodukcyjne 2020

VUCA TO ZA MAŁO

Eksperci przekonują nas, że co najmniej od trzech dekad żyjemy w rzeczywistości VUCA.

PRZYPOMNĘ: TO SKRÓTOWIEC STWORZONY Z PIERWSZYCH LITER ANGIELSKICH SŁÓW: VARIABILITY (ZMIENNOŚĆ), UNCERTAINTY (NIEPEWNOŚĆ), COMPLEXITY (ZŁOŻONOŚĆ) I AMBIGUITY (WIELOZNACZNOŚĆ).
Termin przypomniał ostatnio Kuba Piwowar, digital acceleration lead w Google, podczas e-konferencji w ramach e-festiwalu Filmteractive. Wszystko to prawda, ale rok 2020 dowiódł jednocześnie, że skrót VUCA to za mało, by określić nasze najbliższe otoczenie i życie w ostatnich miesiącach. Koniec drugiej dekady XXI w. historia kojarzyć będzie z terminami: brexit, ale też COVID-19, koronawirus i lockdown. My nad Wisłą dorzucić możemy jeszcze kilka innych, notabene zapisanych nie tylko literami alfabetu łacińskiego, ale też symbolami błyskawicy czy ośmioma gwiazdkami. Polakom nie brakuje kreatywności. Widać to i w życiu społecznym, i w aktywności branży reklamowej.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że rok 2020 był dla mediów i reklamy okresem trudnym. Obronną ręką wyszły z niego studia produkcyjne, o czym między wierszami przeczytać można w raporcie towarzyszącym temu numerowi „Media Marketing Polska”. Okazało się, że niekoniecznie trzeba jechać w licznym gronie na zdjęcia do RPA czy Nowej Zelandii, a wystarczy w małej grupie wyjść na balkon z kamerą, by spot był atrakcyjny i skuteczny. W ostatnich trudnych miesiącach dobrze radziła sobie kreacja, czego dowodzi nasz – nie bójmy się słowa – kultowy Konkurs Niezależnej Kreacji Kreatura. Raport dotyczący edycji 2020 znajdą Państwo na łamach tego wydania „MMP”.
Za to mediom wiodło się słabiej (o czym pisać będziemy w kolejnym numerze naszego magazynu, nie tylko w raporcie „Biura Reklamy”). Rok 2020 nie był – jak wieszczą branżowi prorocy – kolejnym rokiem mobile, gamingu czy kontentu. Był przede wszystkim czasem zmian – często nieodwracalnych – i w naszych rodzinach, i w naszym biznesie. Na progu nowego roku życzmy sobie, by A.D. 2021 przyniósł nam wszystkim dużo dobrych zdarzeń, które pozwolą szybko zapomnieć o koszmarnym roku 2020.

Piotr Machul,
zastępca redaktora naczelnego,
„Media Marketing Polska”

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.