W numerze między innymi:

• Akcja mimo ograniczeń. W ciągu roku od początku pandemii studia produkcyjne, podobnie jak cała branża reklamowa, przeszły istotne zmiany. Dotyczą one zarówno wielkości budżetów, liczby produkcji, kontaktów z marketerami, jak i samego procesu produkcji, który nie tylko podlega reżimowi sanitarnemu, ale też zmienia oblicze ze stacjonarnego na zdalny. Trendem ub.r. było jednak niestety także ograniczanie przez klientów budżetów produkcyjnych.

• Na wojnie z fraudem. Przepytaliśmy Piotra Ziemskiego, programmatic & performance managera z GroupM, o co tak naprawdę chodzi z oszustwami w kampaniach internetowych.

• Myślimy obiema półkulami: kreatywną i mediową. O współpracy z agencją reklamową MullenLowe Warsaw, klientach i przetargach w czasie pandemii, audytorach oraz działaniu domu mediowego w modelu afiliacji z siecią mówi Ewa Góralska, managing director MullenLowe MiediaHub.

• Rozłam w branży PR? Jesienią ubiegłego roku zadebiutowała nowa organizacja branżowa – Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR). Powołało ją 20 agencji PR z różnych miast Polski w celu reprezentacji i wspierania szeroko rozumianej branży PR. Wcześniej część tych agencji i ich przedstawiciele przez lata tworzyli Związek Firm Public Relations. Dlaczego doszło do podziału?

• Moc sportowca, moc marki. Nie wystarczy rozpoznawalność i sukces, by sportowiec stał się gwiazdą marketingu. Potrzebne są jeszcze mocny wizerunek i dobra energia. Na szczęście wielu polskich zawodników i kilka naszych drużyn narodowych mają tę moc. I na szczęście lista nie jest zamknięta.

• Wschodzące gwiazdy. Top 11 sportowców, którzy mają wiele atutów, by stać się również gwiazdami marketingu sportowego.

80 stron o marketingu z pasją



Dodatek do numeru:
- Raport Sportowcy i Sponsoring 2021

STUDIA DAJĄ PRZYKŁAD

NIE MOGĘ SIĘ POZBYĆ MOŻE NIECO NAIWNEGO, ROMANTYCZNEGO PRZEKONANIA, ŻE OSIĄGNIĘCIA NAJWIĘKSZYCH POLSKICH TWÓRCÓW FILMÓW FABULARNYCH: REŻYSERÓW, OPERATORÓW, AKTORÓW NAGRADZANYCH NA ŚWIATOWYCH FESTIWALACH, JAKOŚ PRZEKŁADAJĄ SIĘ NA BRANŻĘ PRODUKCJI REKLAMOWEJ. NIE WIEM, CZY TO WŁAŚNIE DLATEGO, ALE W KRAJOBRAZIE POLSKIEJ BRANŻY REKLAMOWEJ STUDIA SĄ JEDNYM Z NAJJAŚNIEJSZYCH PUNKTÓW.

I teraz, podczas pandemii, po raz kolejny studia wykazały się niezwykłą innowacyjnością. W dziedzinie, w której praca zdalna jest niemal niemożliwa, wprowadzono takie procedury bezpieczeństwa, a nawet skomplikowane urządzenia, jak kurtyny, które pozwoliły wznowić produkcję w czasie pierwszego lockdownu, rok temu.
Piszemy o tym obszernie w tym magazynie. Rok 2020 nie był dla studiów zły, ale wyzwań nie brakuje. Najważniejsze pytanie, na które także próbujemy w tekście odpowiedzieć, to, czy branże dotknięte kryzysem nadal będą zamawiać wysokobudżetowe produkcje reklamowe. I drugie pytanie: czy przesunięcie przez marketerów akcentów z TV na komunikację digital może skomplikować biznes studiów?
W ciągu tego roku będziemy się bacznie przyglądać rynkowi produkcji reklamowej. Planujemy także nowe badanie. Tym razem nie będzie to próba oceny satysfakcji klientów z pacy poszczególnych studiów. Chcemy zapytać różnych uczestników rynku o najważniejsze trendy związane z produkcją reklamową.
Niezależnie od tego, jakie wyzwania przyniesie ten rok, jestem przekonany, że studia wyjdą z nich obronną ręką.

Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
redaktor naczelny,
„Media Marketing Polska”

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.