W numerze między innymi:

• Tworzymy z gośćmi wyjątkowe relacje
Jest jednym z topowych nazwisk polskiej gastronomii. Doświadczenie zdobywał m.in. w warszawskich restauracjach hotelowych, a później w poznańskiej Cucinie. Po latach pracy dla innych postawił wraz z żoną Aleksandrą na własny biznes – restaurację Autentyk. Jednak pandemia i jej konsekwencje sprawiły, że po 5 latach zamknęli to miejsce, by dać życie kolejnemu – własnemu studiu kulinarnemu CHEF’S TABLE. O kulisach tej decyzji oraz o zmianie jakości życia rozmawiamy z ERNESTEM I ALEKSANDRĄ JAGODZIŃSKIMI.

• W roślinnej kuchni i wilk syty, i Owca Cała
Jaki pomysł stoi za dwiema popularnymi poznańskimi restauracjami serwującymi dania roślinne: Kuchnia Po Wolność i Owca Cała? O tym rozmawiamy z ich właścicielem Waldemarem Prusakiem, który dzieli się spostrzeżeniami o kreatywności w trudnych czasach i prowadzeniu biznesu zgodnie z własnymi wartościami.

• Restauracja w pudełku. Wszystko, co musisz wiedzieć o cateringach
– Większość ludzi nie przestanie jeść mięsa oraz nabiału, bo lubią ich zapach czy konsystencję. Sięgnęliby natomiast po produkty wegańskie, które zapewniałyby im dokładnie takie same doznania sensoryczne. I to możemy zapewnić dzięki rolnictwu komórkowemu – mówi Nicolas Bureau, head of policy w Cellular Agriculture France. Rozmawiamy z nim o laboratoryjnie wytwarzanych produktach nabiałowych, mięsnych i rybnych.

• Jacek Grochowina: goście, nie gwiazdki!
Podczas gdy inne lokale się zamykają, prowadzona przez niego Nolita co wieczór ma komplet rezerwacji. Nie bez powodu – jest jednym z najlepszych szefów kuchni w Polsce. Z okazji 10-lecia restauracji rozmawiamy z Jackiem Grochowiną m.in. o tym, czy czeka na gwiazdkę Michelin, dlaczego nie udziela się w social mediach i co na stolikach Nolity robią porcelanowe lody.

• Gastronomia w abonamencie
Wyposażając lub modernizując restaurację, trzeba się liczyć z kosztami. A te niestety ciągle rosną i mogą okazać się wyższe niż pierwotnie zakładane. Zazwyczaj, podejmując decyzję o zakupach i ich finansowaniu, inwestorzy rozważają kilka opcji – warto wziąć pod uwagę także wynajem i abonament.

76 stron

W GASTRONOMII TRANSFORMACJA STAŁA SIĘ FAKTEM, OD KIEDY BRANŻA ZACZĘŁA MIERZYĆ SIĘ ZE SKUTKAMI PANDEMII

W tym miesiącu nieco bliżej przyglądamy się zjawisku zmiany i wpływowi, jaki ma ona na otaczającą nas rzeczywistość biznesową. W gastronomii transformacja stała się faktem, od kiedy tylko branża zaczęła mierzyć się ze skutkami pandemii, a później wojny w Ukrainie. Inne długofalowe przeobrażenia to te, które dzieją się w środowisku naturalnym i klimacie. Jeszcze niedawno ignorowane, dziś niemożliwe do pominięcia w strategiach biznesowych firm czy usługodawców. Te wszystkie – mniejsze i gigantyczne przemiany – nie pozostają oczywiście bez wpływu na konsumentów, kształtując ich nastroje i postawy, a w konsekwencji wybory zakupowe.
Piszemy o tym i rozmawiamy w ramach naszego projektu Next Day Studio, który już po raz trzeci redakcja „Food Service” i OuiChef.pl organizuje z magazynami „Handel” oraz „Media Marketing Polska”. Na str. 55-70 znajdziecie tylko wybrane artykuły dotyczące wspomnianej tematyki, a po znacznie więcej (również podcasty!) odsyłam na strony internetowe tychże miesięczników.
O dużych życiowych zmianach rozmawiamy również z bohaterem naszej okładki, Ernestem Jagodzińskim oraz jego żoną Aleksandrą. Oboje zdecydowali niedawno o zamknięciu własnej restauracji Autentyk i postawili całkowicie na studio kulinarne Chef ’s Table. Czym podyktowany był ten odważny wybór i co dzięki niemu zyskali? O tym przeczytacie w moim wywiadzie na str. 14. Zapraszam.

Agata Godlewska
Rredaktor naczelna
„Food Service”
Agata Godlewska

  • O magazynie

    Miesięcznik z branży HoReCa - Food Service, czasopismo specjalistyczne skierowane do właścicieli, kadry kierowniczej, barmanów oraz szefów kuchni placówek gastronomicznych tj. restauracji, barów, kawiarni, hoteli oraz innych placówek zbiorowego żywienia, pragnący poszerzać swą wiedzę, rozwijać umiejętności, a w ten sposób podnosić standard swoich usług.

    Periodyczność: miesięcznik
    Nakład: 9000 egzemplarzy, kontrolowany przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP)
    Dystrybucja: wysyłka imienna przez Pocztę Polską oraz firmę InPost (8000 egz.), dystrybucja w sieci Empik na terenie całego kraju (1000 egz.)

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Foodservice"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Agata Godlewska

  • Historia magazynu

    Food Service - wydawany od 1994 r. prestiżowy magazyn specjalistyczny skierowany do szefów kuchni, właścicieli oraz kadry zarządzającej renomowanych placówek gastronomicznych oraz hoteli. Na stałe z redakcją współpracują m.in. szef kuchni Adam Chrząstowski, Master Sommelier Adam Pawłowski oraz prof. Jarosław Dumanowski. „Food Service” jest częścią sieci profesjonalnych magazynów wydawanych pod tym samym tytułem w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Rosji, Indiach. Redaktor naczelną magazynu jest Agata Godlewska.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Foodservice

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.