• Od pomysłu do konceptu
Medialnie znany jako syn Magdy Gessler. Siłą rzeczy poznał branżę gastronomiczną od podszewki. Nie został jednak restauratorem, ale doradcą, człowiekiem od tzw. food conceptów. O tym, co to dokładnie oznacza oraz o kuchni demokratycznej, trendach i budowaniu sukcesu, opowiada Tadeusz Müller.

• Raport śniadań hotelowych 2018
Śniadanie hotelowe z wyborem 50 czy 100 produktów, 10 czy 20 rodzajów pieczywa, 5 czy może aż 10 dań ciepłych? Dostępność sezonowych i ekologicznych produktów? Wypiekane na miejscu pieczywo? Na co goście zwracają szczególną uwagę w menu, jakie obserwujemy trendy kulinarne i jakie standardy gastronomiczne wyznaczają sieci hotelowe w polsce?

• Kocham warzywa!
Kanadyjka o polskich korzeniach. Szefowa kuchni pierwszej wegetariańskiej restauracji w Nowym Jorku – Dirt Candy. Na zaproszenie Terroir Warsaw w maju tego roku do polski przyjechała Amanda Cohen.

• Kelner - specjalista ds. sprzedaży
W kolejnym odcinku sztuki dobrej obsługi opisujemy, w jaki sposób aktywna sprzedaż prowadzona przez pracowników sali przekłada się na zyski restauracji.

• Restauracja w social mediach
Z uwagi na rosnącą konkurencję na rynku polskiej gastronomii prowadzenie mediów społecznościowych restauracji to w dzisiejszych czasach konieczność. Dzięki ich lawinowo rosnącej popularności odgrywają one niebagatelną rolę w działaniach marketingowych.

78 stron

Myśląc o sukcesie restauracji, wielokrotnie zastanawiamy się, czy lokal ma szanse powodzenia ze złym jedzeniem i dobrym marketingiem, czy też może się obronić bez marketingu, ale z dobrym jedzeniem?”. To pytanie, które wielokrotnie sama sobie zadawałam, padało również podczas moich rozmów z różnymi osobami z branży. Jak znaleźć złoty środek? Chcemy myśleć o jedzeniu jako o czymś autentycznym, a o restauracji, jak o miejscu, które powstało z potrzeby serca, z chęci karmienia innych tym, co najlepszego możemy zaoferować. Z drugiej strony restauracja to biznes, a nie zabawa w dom otwarty. Właściciel musi kalkulować, konkurować z innymi na rynku, zaistnieć w świadomości potencjalnych gości, wyróżnić się – a taki proces przebiegnie znacznie szybciej i skuteczniej, gdy wesprze się trickami marketingowymi. Marketing i PR jest kreacją. Jedni w nią uwierzą, inni zignorują, czytając ich wytwór jako coś nieautentycznego. Ile razy zdarzyło się wam iść ulicą i mijać nowo powstałe restauracje, o których – nie wiadomo dlaczego – pomyśleliście: „nie wejdę tu, zresztą pewnie i tak wkrótce się zamknie”. Mnie wielokrotnie, a po kilkunastu miesiącach, niestety, okazywało się, że miałam rację. Po prostu czułam brak chemii. Albo – jak może lepiej ujął to bohater naszej okładki Tadeusz Müller – nie było w tych miejscach wartości. Jedynie zainwestowane w biznes pieniądze. Mógł to być zupełnie inny biznes, padło na restaurację. Ale goście wyczuli i nie zaufali. Konia z rzędem temu, kto potrafi zdefiniować ten newralgiczny punkt, kiedy marketing, otoczka, wszystkie dekoracje, w które przywdziewamy restaurację, są jeszcze autentyczne, a kiedy stają się wynikiem pogoni za trendami, których twórcy miejsca 
– restaurator, szef kuchni, menedżer – nie rozumieją. Jak zatem stworzyć miejsce popularne, z sukcesem, skrojone mądrze, bo z duchem czasu, w którym brak szablonów? O tym rozmawiam z Tadeuszem Müllerem, człowiekiem, który przedstawia się jako twórca food conceptów. Brzmi to trochę mało romantycznie w kontekście restauracji, ale Tadeusz przekonuje, jak istotne przy myśleniu i projektowaniu lokalu jest posiadanie planu, analizy i badań. To one sprawiają, że pierwszy pomysł, szkic, ledwie zamysł miejsca, które chcemy stworzyć, materializuje się w postaci konceptu, stojącego twardo na ziemi i mającego podstawy, by zadziałać. Potem jeszcze wiele szkoleń załogi, nieustanna praca nad kartą i wnętrzem, a także znalezienie kilku wyróżników miejsca i... sukces gotowy? Czy to takie proste? Tadeuszowi udało się, jest współtwórcą takich miejsc jak Aïoli czy Orzo, do których już od rana ustawiają się kolejki gości (byłam, widziałam). Być może nie znacie Tadeusza Müllera, tym bardziej cieszę się, że możemy przedstawić wam jego działalność. A jeśli znacie – np. z publikacji medialnych ostatnich miesięcy – to wiecie, że jest synem Magdy Gessler. Jednak w przeciwieństwie do mamy nie zdecydował się otworzyć własnej restauracji, choć jak mówi – wychował się pod stołem U Fukiera, więc branżę zna od podszewki. Został doradcą, choć tak tak naprawdę marzy o... a, nie zdradzę! Przeczytajcie rozmowę. Zapraszam serdecznie.

Agata Godlewska
redaktor naczelna
"Food Service"
Agata Godlewska

  • O magazynie

    Miesięcznik z branży HoReCa - Food Service, czasopismo specjalistyczne skierowane do właścicieli, kadry kierowniczej, barmanów oraz szefów kuchni placówek gastronomicznych tj. restauracji, barów, kawiarni, hoteli oraz innych placówek zbiorowego żywienia, pragnący poszerzać swą wiedzę, rozwijać umiejętności, a w ten sposób podnosić standard swoich usług.

    Periodyczność: miesięcznik
    Nakład: 9000 egzemplarzy, kontrolowany przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP)
    Dystrybucja: wysyłka imienna przez Pocztę Polską oraz firmę InPost (8000 egz.), dystrybucja w sieci Empik na terenie całego kraju (1000 egz.)

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Foodservice"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Agata Godlewska

  • Historia magazynu

    Food Service - wydawany od 1994 r. prestiżowy magazyn specjalistyczny skierowany do szefów kuchni, właścicieli oraz kadry zarządzającej renomowanych placówek gastronomicznych oraz hoteli. Na stałe z redakcją współpracują m.in. szef kuchni Adam Chrząstowski, Master Sommelier Adam Pawłowski oraz prof. Jarosław Dumanowski. „Food Service” jest częścią sieci profesjonalnych magazynów wydawanych pod tym samym tytułem w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Rosji, Indiach. Redaktor naczelną magazynu jest Agata Godlewska.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Foodservice

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.