¬ Cenię codzienność
Pierwszą restaurację założył, gdy miał 21 lat. Dziś wspólnie z rodziną prowadzi ich 12. Do wielu ustawiają się codziennie kolejki gości, spragnionych bezpretensjonalnej atmosfery i niewydumanego jedzenia. Artur Jarczyński obchodzi 25-lecie działalności, a okreslenie "lider" bardzo go krępuje.

¬ Gra o najwyższą stawkę
Torsten Vildgaard, szef kuchni restauracji Studio, był w grudniu gościem kulinarnego show "Kuchnia Mistrzów" w Krakowie. Do polski przyjechał na zaproszenie firmy Farutex Bidvest Polska.

¬ Gdy mleko się rozlało
Nieszczęścia chodzą parami, niektórzy twierdzą nawet, ze stadami. Zatrucie, zalanie urzadzenia, zniszczenie ubrania, różne szkody możemy wyrządzić w lokalu sobie, ale - co gorsze - także naszym gościom. Jak prawnie przedstawia się odpowiedzialność restauratora?

¬ Dlaczego warto wyszkolić sommeliera i kelnera?
W nowej restauracyjnej rzeczywistości sommelier musi być w stanie przekazać wiedzę, barman dostarczyć ciekawe koktajle, a barista przygotować dobrej jakości espesso. Szkolenia stały się kluczową częścią krajobrazu branży gastronomicznej.

¬ Gotuj i... pisz!
Popijać wino na toskańskich wzgórzach, pisać książki kulinarne i utrzymać się z ich publikacji. Czy to marzenie może się spełnić? Monika Maćkowiak, dyrektor sprzedaży wydawnictwa Pascal, wyjaśnia, że książki kucharskie to element strategii marketingowej, budowania wizerunku autora, możliwość opowiedzenia o swoich pomysłach i przepisach innym. I faktycznie - czasami szansa na przyzwoity zarobek.

69 stron

Wielkimi krokami zbliża się 3. edycja konferencji „Food Service Summit”. Już 31 marca zapraszamy do hotelu Victoria w Warszawie na spotkanie z restauratorami, dużymi i małymi dostawcami HoReCa, szefami kuchni, sommelierami. Podczas wydarzenia kładziemy nacisk na edukację w sferach zarówno związanych z zarządzaniem zespołem, jak i w obszarze prawa czy finansów.

Wsłuchując się w głosy uczestników zeszłorocznej konferencji, poruszymy też temat tworzenia karty napojów w restauracjach. Z ich sprzedaży można generować największe zyski w lokalach gastronomicznych, o czym rzadko się mówi. Dzięki wyszkolonym kelnerom, baristom, barmanom, którzy świetnie znają zasady obsługi, a także oferowane napoje, restauracje są w stanie sprostać rosnącym wymaganiom klientów. Pisze o tym Matias Glusman (str. 30) w naszym nowym cyklu zatytułowanym „Karta napojów”. Wspólnie z firmą Coca-Cola będziemy przybliżać w nim wszelkie aspekty związane z profesjonalnym serwisem, food pairingiem, sprzedażą czy miksologią. O tym, że w gastronomii ważny jest dobrej jakości produkt, nikogo nie trzeba przekonywać. Dlatego kulinarnym bohaterem tego wydania „Food Service” jest Skrei – zimowy dorsz wędrowny. Poświęcamy mu kilkanaście stron, ukazując jego potencjał w interpretacjach cenionych szefów kuchni. Skrei jest podręcznikowym przykładem tego, jak powinna wyglądać zrównoważona gospodarka naturalnymi zasobami morza. Dostępny jest tylko do końca marca, warto więc szybko włączyć go do karty.

Na sam koniec kilka słów o okładkowym bohaterze „Food Service” – to postać bardzo wyjątkowa. Pan Artur Jarczyński – którego restauracje, takie jak U Szwejka, Jeff's czy Podwale, znane są tysiącom gości. Sam restaurator woli trzymać się w cieniu swojego sukcesu – rzadko udziela wywiadów, niechętnie pozuje do zdjęć. Tym bardziej miło nam, że zgodził się z nami porozmawiać i podzielić nieco szaloną historią swojej 25-letniej kariery. Na łamach „Food Service” mówi o tym, jak ważna w biznesie jest gościnność i bezkompromisowe podejście do jakości – na każdym szczeblu funkcjonowania restauracji. Te, które należą do pana Artura, tętnią życiem o każdej porze dnia. Tak właśnie smakuje życie i tak smakuje sukces.

Zapraszam do lektury.



Agata Godlewska
redaktor naczelny
"Foodservie"
Agata Godlewska

  • O magazynie

    Miesięcznik z branży HoReCa - Food Service, czasopismo specjalistyczne skierowane do właścicieli, kadry kierowniczej, barmanów oraz szefów kuchni placówek gastronomicznych tj. restauracji, barów, kawiarni, hoteli oraz innych placówek zbiorowego żywienia, pragnący poszerzać swą wiedzę, rozwijać umiejętności, a w ten sposób podnosić standard swoich usług.

    Periodyczność: miesięcznik
    Nakład: 9000 egzemplarzy, kontrolowany przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP)
    Dystrybucja: wysyłka imienna przez Pocztę Polską oraz firmę InPost (8000 egz.), dystrybucja w sieci Empik na terenie całego kraju (1000 egz.)

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Foodservice"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Agata Godlewska

  • Historia magazynu

    Food Service - wydawany od 1994 r. prestiżowy magazyn specjalistyczny skierowany do szefów kuchni, właścicieli oraz kadry zarządzającej renomowanych placówek gastronomicznych oraz hoteli. Na stałe z redakcją współpracują m.in. szef kuchni Adam Chrząstowski, Master Sommelier Adam Pawłowski oraz prof. Jarosław Dumanowski. „Food Service” jest częścią sieci profesjonalnych magazynów wydawanych pod tym samym tytułem w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Rosji, Indiach. Redaktor naczelną magazynu jest Agata Godlewska.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Foodservice

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2016 VFP Communications Ltd.