• Nawet najwięksi muszą się przystosować. O digitalizacji w bankowości i o wyzwaniach, jakie rodzi ona dla banków, rozmawiamy z Markiem Kozłowskim, dyrektorem komunikacji marketingowej PKO BP.

• Więcej seniorów w spotach. Udział reklam z osobami w wieku 50+ systematycznie rośnie. Jednocześnie spada liczba reklam pokazujących osoby dojrzałe w sposób stereotypowy – wynika z badania przeprowadzonego przez Biuro
Reklamy TVP.
• E-sport wkracza do telewizji. Wiele wskazuje na to, że niebawem najwięksi nadawcy telewizyjni będą konkurować w jeszcze jednej kategorii – e-sportu. I Cyfrowy Polsat, i TVN-Discovery, i TVP rozpoczęły już prace nad swoimi projektami.

• Skończmy ze słodką nudą. Mamy w portfolio produkty, które są w stanie przełamać bariery i obudzić w Polakach jeszcze większe apetyty na nowości – przekonują menedżerki Eti.

• Etyka czy etykieta? Sposób na zarobienie na kolejnym trendzie czy odpowiedź na wyzwania współczesności? Certyfikaty ekologiczne i fair trade już nie są niszą, widać je na produktach koncernów i na towarach w dyskontach.

• Reklama to nie film dla dorosłych. – W latach 90. kobiety w reklamie były przeważnie mocno roznegliżowane. Reklamowały wszystko: od koparek, przez pumeks, na magnetowidach kończąc. Jeśli chodzi o mainstream, zmieniło się dużo. Ale jeśli chodzi o lokalne działania – niestety, niewiele – mówi Wojciech Papuziński, creative group head Schulz Brand Friendly.

78 stron

Coca-Cola nie będzie Kodakiem

Przyznam się otwarcie już na początku, że jestem fanem marki Coca-Cola. Marki, która chyba dla każdego, kto zajmuje się marketingiem, jest szczególna. Marki, która właściwie sama w sobie jest najlepszym symbolem marketingu i reklamy. Marki, która dla wielu konsumentów stała się prawdziwym „lovemarkiem”. Jednocześnie wszyscy wiemy, że mimo ogromnego rozmachu i konsekwencji w prowadzeniu biznesu oraz profesjonalizmu menedżerów Coca-Cola ma przed sobą trudny czas. Sprzedaż napojów gazowanych, zwłaszcza słodzonych, traci dynamikę. Do tego dochodzi coraz silniejsza konkurencja w wielu segmentach brandów lokalnych i jest to zjawisko obecne zarówno na rynkach rozwiniętych, jak i rozwijających się.
Już kilka lat temu w prasie amerykańskiej pojawiły się ostrzeżenia, że Coca-Cola będzie „następnym Kodakiem”, bo jej główny biznes szybko się skurczy. Od tego czasu firma dokonała już bardzo wiele, aby sprostać wyzwaniom.
Spore wrażenie zrobiła na mnie informacja, że w roku 2017 pojawiło się na świecie aż 500 nowych napojów Coca-Coli. Firma zapowiedziała, że nie będzie już poprzedzać premier długimi badaniami i analizami, ale po prostu nastawia się na testowanie nowości. Prawdziwą jednak zmianą jest zakup Costa Coffee za prawie 4 mld funtów. To bardzo odważny ruch obarczony jednak sporym ryzykiem. Biznes nazywany czasem consumer packaged goods różni się dramatycznie od jakiegokolwiek biznesu detalicznego czy restauracyjnego. Dość powiedzieć, że niemal dokładnie 20 lat temu PepsiCo pozbyło się ze swojego portfolio restauracji Pizza Hut, KFC i Taco Bell i tak powstał spin off znany obecnie jako Yum! Brands. Wówczas argumentowano, że PepsiCo musi skoncentrować się na swoim głównym biznesie. Ale czasy mamy inne. Coca-Cola szybko potrzebuje „drugiej nogi” biznesowej. I myślę, że mimo ogromnego ryzyka wybór sieci kawowej i w ogóle kategorii kawy jest znakomitym krokiem. Kawa to jeden z najszybciej rosnących rynków i produkt o wysokiej marży, ale Costa daje coś więcej. James Quincey, president i CEO The Coca-Cola Company, nazwał Costa Coffee nie brandem, „ale platformą”. I tak faktycznie jest. Bo Costa to nie tylko blisko 4 tys. kawiarni, ale także tysiące baristów, eventy w kawiarniach, tysiące maszyn vendingowych, sprzedaż kawy w  supermarketach i wiele innych aktywności. I ważne jest, że to marka nowej generacji, której konsument może doświadczyć na wiele sposobów – nie tylko pijąc kawę, ale także siadając na wygodnej kanapie w kawiarni, rozmawiając z sympatycznym baristą, słuchając nietuzinkowej playlisty płynącej z głośników czy kupując kawę Costa w automacie na stacji paliw. To wielowymiarowe doświadczenie, którego nawet tak znakomita marka jak Coca-Cola nigdy nie będzie miała. Customer experience nazywa się już „kolejnym P” marketingu. Nieprzypadkowo właśnie Starbucks został wiele lat temu okrzyknięty jedną z pierwszych marek zbudowanych na fundamencie customer experience. Costa Coffee daleko do Starbucksa pod względem wielkości – brytyjska marka nie jest np. obecna w Ameryce. Wierzę jednak w marketingowy kunszt Coca-Coli i  w  to, że Costa może z czasem mocno zagrozić dominacji Starbucksa.
Fani historii marketingu pamiętają zapewne „razor wars” (Gillette vs. Schick), „cola wars” (Coca-Cola vs. Pepsi). Czy nadchodzi czas „coffee wars”?

Tomasz Wygnański Tomasz Wygnański,
redaktor naczelny,
"Media & Marketing Polska"

  • O magazynie

    „Media & Marketing Polska” to wiodący ogólnopolski magazyn poświęcony mediom, reklamie i marketingowi. Stanowi obszerne źródło informacji na temat nowych produktów, systemów dystrybucji, innowacji marketingowych, działań promocyjnych oraz różnych technik sprzedaży. Informuje o agencjach reklamowych, klientach, dla których pracują, nowych kampaniach i przetargach.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Magazyn MMP Online",
    bezpłatną dwutygodniową wersję testową "MMP24",
    raporty specjalne "MMP",
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja drukukowana ),
    "Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja online ),
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    zakup egzemplarzy w salonach Empik
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
    Kokurs Golden Arrow
    Kokurs Kreatura
    Konferencje pod egidą magazynu
    kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor

    Katarzyna Wlostowska

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media & Marketing Polska"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Paweł Balcerek

    Marta Gajowniczek

  • Kontakt z Redakcją

    Tomasz Wygnański

  • Historia magazynu

    Firma VFP Communications powstała w 1992 roku i początkowo zajmowała się wydawaniem miesięcznika „Media Polska” - pierwszego w naszym kraju czasopisma w całości poświęconego zagadnieniom mediów i reklamy. W roku 1996 pojawiło się pierwsze „Marketing Polska”, a rok później doszło do połączenia obydwu tytułów, które jako „Media & Marketing Polska” funkcjonują obecnie.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu MMP

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2016 VFP Communications Ltd.