- Następny rok integracji. Rzeszowski Specjał systematycznie konsoliduje rodzimy hurt i detal. Przejął większościowe udziały w Rabacie
Detal, operatorze sklepów franczyzowych, oraz sieć Aligator.

- Załoga wychodzi na prostą. Według ekspertów czasy pracowników w handlu trwają w najlepsze – coraz lepiej im się wiedzie ze względu na podwyższenie płacy minimalnej, wprowadzenie wolnych niedziel i... brak chętnych do pracy. Zapytaliśmy zaprzyjaźnionych detalistów, czy w związku z tym wzrosła roszczeniowość ich personelu.

- Na dużo większą skalę. – Rozpoznawalność, zaufanie otoczenia, dobre relacje z klientami z pewnością przyczyniają się do tego, że dany sklep jest chętniej wybierany jako miejsce zakupów – mówi Jacek Owczarek, członek zarządu Grupy Eurocash.

- Co dalej z handlem w regionie? Krajobraz handlowy w Europie Środkowo-Wschodniej dynamicznie się zmienia.

- Mały sklep i kropka. Wraca moda na małe sklepy, w tym ze sprzedażą zza lady – uważają zarządzający siecią Kropka, którzy w tym roku postawili na zwiększanie jakości i konkurencyjności placówek zrzeszonych w tej franczyzowej sieci.

90 stron

Na większą skalę

Strategia producentów prowadzących politykę cenową uzależnioną m.in. od skali działania odbiorcy i jego obrotów nie dotyczy tylko naszego rynku. To zjawisko globalne. Nie bez powodu brytyjskie Tesco i francuski Carrefour oraz francuskie firmy Casino, Auchan i Schiever z niemieckim Metro poinformowały w lipcu o zawarciu umów o współpracy. Sojusz ma umożliwić im ograniczenie kosztów i poprawę podaży towarów dostępnych w ich sklepach. Jak? Oczywiście niższymi cenami, bo co dwie firmy (lub cztery), to nie jedna w negocjacjach z producentami. Pierwszy z aliansów na szczęście dla polskiego rynku nie będzie go dotyczył, bo nasz kraj jest jedynym, na którym działają i Tesco, i Carrefour. O skutkach różnego traktowania odbiorców przez producentów nieustannie przypomina Eurocash, realizując projekt „Równi w biznesie”. Choć jest największym dystrybutorem hurtowym na naszym rynku FMCG, nie jest jego największym graczem. Tu prym wiedzie Jeronimo Martins z Biedronką, największym konkurentem małoformatowych sklepów (i innych formatów, w tym hipermarketów).
Im z kolei korzyści z większej skali działania umożliwiają grupy zakupowe czy sieci franczyzowe. Jedną z nich jest Rabat Detal, w którym większościowe udziały kupiła GK Specjał. Krok po kroku zwiększa ona skalę działania, w przeszłości przejmowała hurtownie, a ostatnio operatorów sieci franczyzowych. O tym, dlaczego właśnie Rabat Detal, od kogo Specjał kupił udziały i jaki może być następny krok – w temacie numeru.
Skalę działania zwiększa też Żabka. W tym roku chce otwierać niemal dwa sklepy dziennie, co zapowiada Tomasz Suchański, prezes Żabki, cytowany w artykule Ilony Mrozowskiej. Sieć wzbudza kontrowersje nie dynamicznym rozwojem, ale statusem placówek pocztowych, co umożliwia prowadzącym sklepy otwieranie ich w niehandlowe niedziele i pracę zatrudnionych w nich osób. To wzbudziło krytykę wielu właścicieli sklepów, czego efektem jest zapowiedź nowelizacji ustawy ograniczającej handel w niedziele w sposób niekorzystny dla Żabki. Szykuje się więc gorący koniec jesieni, bo wtedy znane mają być szczegóły nowelizacji.
Na razie jeszcze trwają wakacje, ale wraz z jesienią nastąpi powrót do szkoły i wzrost popytu na różne – i te zdrowe, i te słodkie – przekąski. O tym, na które kategorie produktów warto w tym czasie zwrócić uwagę, w raporcie specjalnym „Po wakacjach”.

Barbara Mikusińska-Ozdobińska
redaktor naczelny
"Handel"
Barbara Mikusińska-Ozdobińska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2016 VFP Communications Ltd.