- Cztery litery. 25 maja weszły w życie nowe unijne przepisy dotyczące ochrony danych osobowych. Brak przepisów wykonawczych o RODO powoduje lęk i zamieszanie w polskich firmach, szczególnie małych i średnich. Jest też już pierwszy pokrzywdzony - sieć Spar.

- Detaliści chcą uczcić 100-lecie niepodległości. Od 10 tys. do nawet 100 tys. mogą zdobyć właściciele sklepów współpracujących z Grupą Eurocash, którzy wezmą udział w programie "Lokalni Herosi - 100 inicjatyw przedsiębiorców na 100-lecie niepodległości.

- We-commerce. Szanse są wyrównane. - Trudności w e-handlu dobrami FMCG bywa wymagająca logistyka i konieczność sprawnej gospodarki magazynowej - przyznaje Tomasz Grygieńć, właściciel polskiej drogerii internetowej SuperKoszyk.pl

- Oferta na co dzień. - Sklepy małoformatowe wciąż pozostają najczęstszym miejscem zakupu piwa, wódek i papierosów, ale także lodów i innych impulsowych przekąsek - mówi Hubert Hozyasz, prezes zarządu Centrum Monitorowania Rynku (CMR).

- Kultowy, ale nowy. Otwarcie Universamu na warszawskim Grochowie Społem przełamuje stereotyp sklepów mało nowoczesnych i drogich. Ten śmiało może być przykładem dla niejednej zachodniej sieci.

106 stron

Coraz bliżej pełnoletności?

Na początek temat wciąż gorący. 25 maja weszły w życie nowe unijne przepisy dotyczące ochrony danych osobowych – RODO. W praktyce RODO jest trochę jak widmo – wszyscy o nim słyszeli, ale nikt go nie widział. Efekt? Brak przepisów wykonawczych powodują lęk i zamieszanie w polskich firmach, szczególnie małych i średnich. Jest też już pierwszy pokrzywdzony – sieć Spar. Szczegóły zdradza Katarzyna Pierzchała w artykule pt. „Cztery litery” (str. 18). Nowe prawo dotknęło też rynek papierosów, choć nie tak jak planował ustawodawca. 20 maja 2018 r. minął bowiem rok, gdy sprzedawane są wyłącznie te papierosy, których opakowania w drastyczny sposób ostrzegają przed negatywnymi skutkami palenia. Zmiany były wynikiem wymaganej przez Unię Europejską implementacji dyrektywy tytoniowej, która miała zniechęcić palaczy do zakupu papierosów. Dziś już wiadomo, że nowe prawo nie zadziałało – ilościowo sprzedaż papierosów utrzymała się na poziomie sprzed roku, wartościowo wzrosła zaś o 2,2 proc. Są to dane Nielsena dotyczące wszystkich kanałów dystrybucji, także hipermarketów, które mają znikomy udział w obrocie papierosów. Sprzedaż papierosów nie zmalała jednak również w sklepach małoformatowych (do 300 mkw.), w których papierosy – tuż za piwem – są najczęściej kupowaną kategorią produktów. Więcej na ten temat w artykule pt. „Jak palili, tak palą” (str. 32). Zainteresowanych sezonem letnim zapraszamy do lektury naszego raportu specjalnego „Wakacje”, w którym prezentujemy te kategorie produktów, których nie może zabraknąć na sklepowych półkach w upalne dni.
I na koniec nasza perełka, a więc już 17. edycja konkursu Hit Handlu. Wydawało się, że dopiero co rozpisywaliśmy pierwszy konkurs, w którym detaliści wskazywali produkty najlepiej się sprzedające w poszczególnych kategoriach, a tu za moment Hit Handlu dobije do pełnoletności. Drogi Czytelników, poznaj naszych wszystkich tegorocznych laureatów! Szczegóły str. 75.



Ilona Mrozowska

redaktor naczelna, portalu Handelextra.pl

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2016 VFP Communications Ltd.