- Rynek nie znosi próźni. - Jeśli producent kieruje sprzedaż tylko do dyskontów, to szybko pojawią się inni, którzy trafią ze swoimi produktami do sklepów osedlowych, blisko konsumentów - mówi Pedro Martinho, czlonek zarządu Grupy Eurocash.

- Żniwa pod choinką. Przygotowania do Bożego Narodzenia rozpoczęły się już w sklapach na dobre. Detaliści wieloma zabiegami starają się wypracować większe obroty, choć nie spodziewają się już tak wysokich jak jeszcze kilka lat temu.

- Procenty kontra paragrafy. Mijający rok był trudny dla sklepów alkoholowych. Przybywa obostrzeń prawnych, zmienia się rynek i oczekiwania konsumentów.

- Najmłodsze dziecko Tesco. Jeden z największych detalistów świata - Tesco - uruchomił dyskont, tajną broń przeciw Lidlowi i Aldiemu.

- Sklep, jakiego jeszcze nie ma. "Sklep jutra" to wizja tego, jaka bedzie w najbliższej przyszłości Żabka i w jakim kierunku może rozwijać się format convenience.

130 stron

O sukcesji i nie tylko

25 listopada br. wchodzi w życie Ustawa o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej, określana jako ustawa o sukcesji firm. Zakłada ona, że po śmierci właściciela firma będzie mogła zachować pracowników, NIP i ciągłość rozliczeń podatkowych, możliwe będzie wykonywanie też koncesji czy zezwoleń uzyskanych przez przedsiębiorcę, a także zawartych przez niego kontraktów handlowych.
To pierwsza tego typu regulacja w Polsce, bardzo istotna również z punktu widzenia branży handlowej, ponieważ detaliści, którzy zakładali firmy w pierwszych latach transformacji ustrojowej, dziś zbliżają się do wieku emerytalnego lub już go osiągnęli. Szczegóły zdradza Katarzyna Pierzchała w artykule pt. „Nachodzi tsunami sukcesji” (str. 19). Równie szczegółowo Pedro Martinho, członek zarządu Grupy Eurocash, wykłada w rozmowie z Barbarą Mikusińską-Ozdobińską, dlaczego producenci powinni doceniać lokalne placówki, a nie od nich uciekać. Właśnie brak woli współpracy ze strony bardzo znanego (i dużego) producenta czekolady sprawił, że Eurocash przestał oferować jego produkty. – Misją Grupy Eurocash jest wspieranie polskich niezależnych przedsiębiorców i dlatego zdecydowaliśmy się na taki krok – wyjaśnił Pedro Martinho. Całą rozmowę pt. „Rynek nie znosi próżni” można przeczytać na str. 26. Tytuł ten jest jak najbardziej adekwatny także w kontekście sklepów alkoholowych, którym przyszło się zmierzyć nie tylko z nowymi obostrzeniami prawnymi, ale też zmieniającymi się oczekiwaniami konsumentów. Jakimi? Odpowiedź w artykule pt. „Procenty kontra paragrafy”.
W przedostatnim w tym roku wydaniu czasopisma „Handel” znajdą państwo także, tradycyjnie publikowany w listopadzie, cykl artykułów poświęconych sezonowi świątecznemu.
Zapraszamy do lektury!

Ilona Mrozowska
Ilona Mrozowska
redaktor naczelny, portalu handelextra.pl

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2016 VFP Communications Ltd.