- Rodzina jest w cenie. Firmowanie własnym nazwiskiem działalności stało się gwarancją odpowiedzialności i wysokiej jakości usług. Negatywne skojarzenia o prywaciarzu-kombinatorze odeszły już do lamusa, więc coraz więcej firm z dumą ogłasza, że działa w rodzinnym biznesie.

- Projekt zmieniony nie do poznania. Listopad dla branży będzie w tym roku bardzo gorący. Szczególnie ze względu na gwałtowne przyspieszenie prac nad projektem ustawy o handlu w niedziele.

- Polski e-konsument. Zakupy online są wygodne, bo dostępne 24 godziny na bobę - tak uważa 83 prec. klientów polskich e-sklepów. To jeden z optymistycznych dla e-detalistów wniosków, które wypływają z najnowszego raportu na temat rynku e-commerce w Polsce, przygotowanego przez Gemiusa we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej.

- Procentowe lokomotywy. Kategoria alkoholowa - niezwykle dochodowa, przechodząca obecnie zmiany struktury, ale też dość problematyczna. Nasi eksperci, doświadczeni detaliści, ujawniają, jakie korzyści, ale też problemy wiążą się z jej sprzedażą.

- JPK już dla wszystkich. Od 2018 r. każdy płatnik podatku VAT, w tym mikroprzedsiębiorca, będzie miał obowiązek przesyłania do Krajowej Administracji Skarbowej plików JPK VAT.

130 stron

Grunt to zaufanie

Już wiadomo, że wbrew pogodowej aurze listopad dla branży będzie w tym roku bardzo gorący i nie chodzi tylko o rozpoczęcie sezonu świątecznego. Mowa przede wszystkim o gwałtownym przyspieszeniu prac nad projektem ustawy o handlu w niedziele, o czym szczegółowo pisze Katarzyna Pierzchała w artykule pt. „Projekt zmieniony nie do poznania”. Wiele wskazuje jednak na to, że ograniczenia te wejdą w życie, i to już od 1 stycznia 2018 r. O ile więc z podatkiem handlowym sieciom się upiekło, o tyle w przypadku handlu w niedziele – już nie. Nie upiekło się też księżom i bankierom, którym nasi rodacy ufają mniej niż prywatnym, rodzinnym przedsiębiorcom, a przynajmniej tak wynika z najnowszego raportu „Polacy o firmach rodzinnych IV. Firmy zbudowane na zaufaniu”, przygotowanym przez Fundację Firmy Rodzinne, przy współpracy Grant Thornton (szczegóły w artykule pt. „Rodzina w cenie”). Okazuje się, że firmowanie własnym nazwiskiem działalności gospodarczej staje się gwarancją odpowiedzialności i wysokiej jakości usług. Wizytówka „firmy z Zachodu” nie idzie więc już w parze z postrzeganiem jej jako dobrej i solidnej. Za to bez względu na pochodzenie przedsiębiorstwa ważne jest nieustanne podążanie za konsumentem. Jak mówi w rozmowie z „Handlem” Marek Rudek, innovation insights director w Nielsenie, w porównaniu ze średnią europejską polski konsument jest bardziej zainteresowany nowościami, które ułatwiają życie i są proste w użyciu, co wpisuje się w trend convenience („Konsument jest najważniejszy”). Nie każda nowość jest jednak innowacją, bo i nie tak łatwo ją wymyślić. Zazwyczaj nowy produkt wprowadzany jest jako rozwinięcie istniejącej linii i powiększa portfolio producenta pod daną marką. Z takiej furtki najczęściej korzystają firmy przygotowujące ofertę bożonarodzeniową. Wprowadzają na rynek już znane i cenione produkty, czyli właśnie takie, którym konsumenci ufają, ale w nowych odsłonach czy z nieco zmodyfikowanym składem. Wszystko o tym najgorętszym sprzedażowo okresie w roku znajdą państwo w raporcie specjalnym „Boże Narodzenie”. A jest o co walczyć – na przygotowanie świąt Polacy rokrocznie wydają 20 mld zł.

Ilona Mrozowska
zastępca redaktora naczelnego
"Handel"
Ilona Mrozowska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2016 VFP Communications Ltd.