- Minął rok, niech żyje rok 2019. Ekologia, nowe strategie i linie produkcyjne zaskakujące nowości – taki był 2018 r. Zapytaliśmy firmy handlowe, ale przede wszystkim producenckie, jakie niespodzianki szykują dla hurtowników, detalistów i konsumentów na nowo rozpoczęty rok.

- Mamy apetyt na więcej. Zaczynali skromnie, w Piastowie pod Warszawą. Teraz rodzimy Posnet ma połowę udziałów w rynku drukarek fiskalnych. Wraz z Edwardem Ratyńskim, właścicielem Posnet Polska, oraz Robertem Abramczukiem, prezesem zarządu, podsumowujemy 25 lat działalności firmy.

- Sklep aktywny w sieci. Bez internetu można działać, tylko czemu z niego nie korzystać? Nasi eksperci wskazują na niezaprzeczalne profity płynące z aktywności online'owej.

- Ekspert w przekąskach. Budujemy portfolio w kierunku snackowym, nie ograniczamy się do bakalii jako dodatków do wypieków – mówi Marek Moczulski, prezes Bakallandu.

- Tradycyjnie i po hiszpańsku. W ciągu 3,5 roku Piekarnia Piwoński uruchomiła cztery specjalistyczne sklepy i wprowadziła liczne nowości, m.in. hiszpańskie wypieki. Stoi za tym młode pokolenie, które przejmuje stery w rodzinnym biznesie.

82 strony

Rok pełen wyzwań

W obliczu tak olbrzymiej tragedii, która wydarzyła się w Gdańsku 13 stycznia 2019 r., trudno zajmować się codziennymi tematami, jak choćby analizą trendów sprzedażowych na poszczególnych rynkach. Za nami jednak pełny rok, w dodatku wyjątkowy dla branży handlowej, bo pierwszy w historii z obowiązującymi ograniczeniami handlu w niedziele. Podsumowania są więc nieuniknione.

Jak się okazało, w 2018 r. tempo wzrostu cen żywności w Polsce było niższe niż rok wcześniej i mniejsze, niż przewidywano na początku roku (przewodnik po cenach na str. 10), a przecież to właśnie zakaz handlu w niedziele miał spowodować m.in. drastyczny wzrost cen. Bez wątpienia jednak od czasu wprowadzenia ustawowych wolnych od handlu niedziel detaliści zauważyli pewne zmiany. – Coraz więcej osób decyduje się na zakupy w późnych godzinach wieczornych (...) – mówi w rozmowie z Katarzyną Pierzchałą Michał Sadecki, prezes Polskiej Grupy Supermarketów (str. 34). Jego zdaniem zakaz handlu wpłynął więc głównie na terminarz dostaw, ale nie na działalność samych sklepów. Czas pokaże, co przyniesie 2019 r., ale na pewno będzie wyzwaniem dla detalistów – ustawowo jest tylko 15 niedziel handlowych i aż 37 niehandlowych. Dodatkowo w Sejmie leży już projekt PiS, który jeszcze ma zaostrzyć przepisy ustawy ograniczającej handel w niedziele (szczegóły na str. 16 w art. pt. „Ta ostatnia niedziela”). 2019 r. to również czas nowych, odważnych strategii, zwłaszcza pod kątem szeroko pojętej ekologii. Trend ten dotyczy kosmetyków (str. 56), ale nie omija również żywności, w tym produktów, które wydawać by się mogło, same w sobie wpisują się w trend zdrowego żywienia. Mowa m.in. o mleku, jogurtach czy serach. Okazuje się jednak, że wartość takich kategorii również można podnieść, szczegóły w raporcie Nabiał (str. 59).



Ilona Mrozowska
Ilona Mrozowska
redaktor naczelny, portalu handelextra.pl

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2019 VFP Communications Ltd.