W numerze między innymi:

- Maseczki w sklepach i nie tylko, po nowemu. Czy astma to wciąż powód do niezakładania maseczki, czym różni się powiat żółty od czerwonego – te i wiele innych wątpliwości specjalnie dla nas rozwiewa Magdalena Bilicka, specjalista w kancelarii prawnej Grant Thornton.

- Franczyza to tlen dla handlu. Każda z naszych sieci ma bardzo duże perspektywy rozwoju – uważa Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał, którego udało nam się namówić na analizę polskiego rynku handlowego.

- Otwarci na nowości i trwałą zmianę nawyków. Konsumenci teraz częściej sprzątają, piorą itd., więc część kategorii dostała kolejny impuls do wzrostu – opowiada Veli Dincel, dyrektor zarządzający działu środków piorących i czystości w Henkel Polska.

- Nowe rozdanie. Przed pandemią masowy zakup żywności przez internet był raczej pieśnią przyszłości niż standardem, a i prognozy co do rozwoju tej formy sprzedaży nie napawały optymizmem. COVID-19 zmienił zwyczaje zakupowe konsumentów. Czy na trwałe?

- Koronawirus a handel na wakacjach. Wakacje za nami, Polacy odpoczywali głównie w kraju. Spytaliśmy więc detalistów z Pomorza, Małopolski i Podkarpacia, czy zauważyli sezonowy „najazd” klientów na sklepy w miejscowościach turystycznych.

- Muzyka w sklepie: obniżanie opłat. Obroty spadły mi w ostatnich miesiącach o jedną trzecią. Nie mam z czego płacić praw autorskich za muzykę puszczaną w sklepie. Czy jest sposób na ominięcie lub choćby obniżenie tych wydatków? – pyta pani Paulina, detalistka z Kujaw.

108 stron o handlu

Przyspieszenie zamiast przestoju

PANDEMIA JAKO IMPULS DO WZROSTU I ROZWOJU. TO MOTYW POWTARZAJĄCY SIĘ W KILKU ARTYKUŁACH, KTÓRE PRZYGOTOWALIŚMY DLA PAŃSTWA W TYM WYDANIU HANDLU.

– Pandemia nie pokrzyżowała naszych planów, a powiedziałbym nawet, że je przyspieszyła. Handel tradycyjny w początkowym okresie odnotował bardzo duże wzrosty, teraz sytuacja wróciła do poziomów sprzed pandemii. Sklepy tradycyjne chętnie zapisują się do formatów naszych franczyz – mówi Krzysztof Tokarz, szef Grupy Specjał.

– Jako branża nie jesteśmy aż tak doświadczeni jak inne sektory. Widzimy wręcz wzrost popytu w części kategorii – tzn. konsumenci częściej sprzątają, piorą, podwyższyli standardy higieny itd., a to oznacza częstszy zakup chemii gospodarczej. Choć i tak na przestrzeni lat częstotliwość tych aktywności rosła, teraz zyskała dodatkowy impuls – wtóruje mu Veli Dincel, dyrektor zarządzający działu środków piorących i czystości, Henkel Polska.

To oczywiście fragment tego, co dzieje się na rynku, ale fragment jak najbardziej pozytywny i dla pozostałych jego części: rozwój jednych będzie przecież oznaczał inwestycje, zatrudnianie itd., a więc i zarabianie, a zatem popyt na kolejne produkty i usługi, być może dostarczone właśnie przez tę część rynku, która „nie miała szczęścia” znaleźć się po tej pierwszej stronie.

Bo rozwój e-commerce i przekształcenie charakteru niektórych sklepów stacjonarnych – o których piszą w różnych scenariuszach w „Handlu jutra” eksperci GfK – to, jak opowiada Krzysztof Wygryzowski, prezes spółki Wanzl w Polsce, konieczność wyposażenia handlu internetowego, czyli sprzedawania np. zamiast wózków sklepowych kontenerów i systemów technicznych oraz technologicznych do obsługi e-zamówień. A mówi to nie kto inny, ale prezes firmy, która właśnie na wózkach widłowych wyrosła.

Na zmiany w asortymencie, ale tym spożywczym, przeznaczamy strony raportu Jesień: producenci przygotowali się bowiem do tych pierwszych, tak nietypowych miesięcy po wakacjach. Czego się spodziewają, jak na to odpowiadają – zapraszam do lektury.

Dziękuję, że jesteście z nami – zachęcam do sięgania również po nasze materiały dziennikarskie w formie elektronicznej – zaglądania na portal portal handelextra.pl i słuchania naszych podcastów – na portalu i w większości aplikacji podcastowych: Posłuchaj, co w Handlu.


Michalina Szczepańska






redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.