- Zawód złodziej. Kradzieże są plagą polskich sklepów, zwłaszcza spożywczych. Z półek znika wszystko, co od razu da się skonsumować (piwo, czekolada) lub szybko sprzedać (drogie masło). Bezpieczna jest na razie woda kokosowa i... sami złodzieje, którzy przez rodzime prawo są niemal rozpieszczani.

- Pod znakiem jakoście. Delikatesy Rarytas w Legionowie mają dużą konkurencję, ale i dużo wiernych klientów. Odpowiednio dobrany asortyment dobrej jakości to recepta na sukces.

- Więcej slońca. Choć lato późne i chłodne, Marcin Snopkowski, dyrektor generalny Lodziarni Firmowych, mówi, że lody pod marką Grycan sprzedają się lepiej niż rok temu. Wpływ na to ma nowa strategia producenta.

- Marka ze 110-letnią historią. Międzychód wraca na rynek. Znana Wielkopolanom marka z szerokim asortymentem dań gotowych i przetworów owocowo-warzywnych w sierpniu pojawi się w calej Polsce .

- Państwo pomaga przedsiębiorczym. Wsparcie De minimis obejmuje nie tylko gwarancje bankowe, ale również zwolnienie podatkowe, jednorazową amortyzację i rozłożenie na raty zaległości wobec ZUS.

74 strony

Uwaga, kradną

Ostatnio spotkałam dawno niewidzianego znajomego z branży spożywczej. Na standardowe pytanie „Co słychać?” udzielił zaskakującej odpowiedzi. Był wyraźnie zadowolony z... afery taśmowej. Bo politycy skoncentrowali swoją uwagę na taśmach i „dali spokój różnym niebezpiecznym dla branży pomysłom”. Szkoda, że afera nie zaczęła się wtedy, gdy zapadały decyzje o podwyższeniu progu wartości, od którego kradzież uznawana jest za przestępstwo. Może wtedy tak niebezpieczny dla prowadzących sklepy przepis nie miałby szans. Niebezpieczny, bo rozzuchwalił złodziei. Kradną więcej i za wyższe kwoty, gdyż i tak zostaną ukarani tylko mandatem. – Bezczelność złodziei nie ma granic – mówi Mariusz Markiewicz, bohater tematu miesiąca. W podobnym tonie wypowiadają się właściciele sklepów w artykule z cyklu „Z praktyki”. Tym razem zapytaliśmy ich o największe zagrożenia dla ich biznesów. – Włamania i kradzieże spędzają mi sen z powiek – powiedział Ryszard Puchała, jeden z uczestników publikowanej dyskusji. Jak wynika z artykułu Ilony Mrozowskiej, organizacje reprezentujące handel – i ten polski, i ten zagraniczny – ramię w ramię starają się zaradzić sytuacji. Kradzież zawsze oznacza stratę, której koszt ponosi detalista, bez względu na pochodzenie kapitału. Poza tym głos dwóch organizacji (PIH oraz POHiD) lepiej słychać niż jednej. Plan minimum to ogólnopolski rejestr złodziei, plan maksimum – zmiana przepisów. Gdyż bez względu na to, jakiej wartości produkty ukradł złodziej, popełnił przestępstwo. Wyznaczanie granicy, do której kradzież jest wykroczeniem, to błąd. Zgadzam się z Andrzejem Marią Falińskim, dyrektorem generalnym POHiD-u, że nawet ubóstwo nie upoważnia do kradzieży. Dlatego po raz kolejny już na łamach „Handlu” postulujemy: zero tolerancji dla złodziei.
Pora na klientów

Co roku Eurocash dla właścicieli i pracowników należących Delikatesów Centrum oraz innych sieci, których jest operatorem, organizuje szkolenia. Za każdym razem wybiera inny wiodący temat. W tym roku to obsługa klientów, bo o to prosili uczestnicy szkoleń. Temat rzeczywiście trochę zaniedbany w ferworze pogoni za atrakcyjnymi cenami zakupu, promocjami, zdobywaniem wiedzy o sposobach aranżacji i ekspozycji. Dlatego zacznijmy od początku, czyli od poznania klientów. Jacy są, jakie mają misje zakupowe? Na te pytania odpowiada badanie Nielsena w artykule „Klient nasz pan”.

Barbara Mikusińska-Ozdobińska
redaktor naczelny
"Handel"
Barbara Mikusińska-Ozdobińska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2016 VFP Communications Ltd.