- Nastała stabilizacja. Ponad 37,5 tys. sklepów objęło nasze tegoroczne zestawienie. To o ponad 1,8 tys. placówek więcej niż w poprzednim rankingu "Handlu".

- Antidotum na dyskonty. - polskie systemy franczyzowe powinny już pomyśleć o zagranicznej ekspansji - uważa Michał Wiśniewski, członek zarządu, dyrektor działu doradztwa we franczyzie w Profit System.

- Ta ostania niedziela. Intencją ustawodawcy było zadowolenie całej branży handlowej, a tymczasem więcej słychać głosów sprzeciwu wobec ograniczenia handlu w niedzielę, co pokazuje też nasza sonda.

- Silni razem. Tytuł z artykułu w "Handlu", który ukazał się w kwietniu 2004 r. i analizował sytuację franczyzy pod koniec 2003 r., towarzysząc naszemu pierwszemu rankingowi największych sieci zintegrowanych i franczyzowaych.

- Więcej w koszyku. W 2017 r. najważniejszym trendem w supermarketach i sklepach małoformatowych był wzrost cen.

130 stron

W marcu jak w garncu

Przytaczam w  tytule przysłowie odnoszące się do pogody, bo dla niektórych kategorii produktów będzie ona miała kolosalne znaczenie. Co prawda słońca i  wysokiej temperatury producenci i  sprzedający lody oczekują przede wszystkim późną wiosną, latem i  jesienią (im dłużej, tym lepiej), ale jeśli pogodne dni są w marcu, to przy zamrażarkach od razu widać zainteresowanych słodkimi deserami konsumentów. Dlatego w artykule „W  oczekiwaniu na dobrą aurę” przypominamy właścicielom sklepów, że czas już zacząć lodowy sezon. Dobrze też spojrzeć na asortyment soków, napojów i  wody, zwłaszcza że na marzec, a  szczególnie jego koniec, przypadną przedświąteczne zakupy. O  tym, co przygotowali na Wielkanoc ich producenci – w  artykule „Czas na szerszą półkę” w  raporcie specjalnym. W  tym wydaniu jest on bardzo obszerny, bo kategorii produktów, które na pewno zwiększą z  dużą dynamiką sprzedaż, jest sporo. Niektóre segmenty rosną nawet bardziej niż przed Bożym Narodzeniem. Szczegóły – w  raporcie specjalnym Wielkanoc.
To, co dzieje się w garncu z  przysłowia, oddaje również sytuację handlu detalicznego, który musi zmierzyć się od marca z  rewolucyjnymi zmianami (przepisów). Przede wszystkim będzie to pierwszy miesiąc z  „zamkniętymi” niedzielami. Czy detaliści mówią w  tej sprawie jednym głosem? Zdecydowanie nie, nawet jeśli reprezentują jeden kanał dystrybucji, czyli ten tradycyjny. Dlaczego nie są zgodni? Na to pytanie odpowiadają w  artykule „Ta ostatnia niedziela” nasi eksperci – właściciele sklepów. Równocześnie zaczynają obowiązywać przepisy umożliwiające ograniczanie przez samorządy nocnej sprzedaży alkoholu w  sklepach oraz limitowanie koncesji nawet na piwo, o  czym przypominamy na str. 18. Przy czym zakaz handlowania w  niedziele odczujemy bardzo szybko, w  sprawie alkoholu oddziaływanie nowych regulacji rozłoży się w  czasie i  będzie w  skali kraju mocno zróżnicowane.
Jak co roku w  marcu publikujemy listę największych sieci franczyzowych i  partnerskich w  branży spożywczej. W  komentarzu do niej Katarzyna Pierzchała zauważa, że tym razem nie ma spektakularnych zmian w  stosunku do ubiegłorocznej listy i  że „rynek” franczyzy stabilizuje się. Michał Wiśniewski z Profit System w  rozmowie wręcz zachęca operatorów do „pójścia szerokim frontem” do naszych południowych sąsiadów. Jednak skojarzenie z  przysłowiowym garncem pojawia się przy porównaniu tegorocznej listy z  pierwszą, którą opublikowaliśmy w  kwietniowym „Handlu” w  2004 r. (dane dotyczyły 2003 r.). To nawiązanie do historii wynika z  jubileuszu 25-lecia „Handlu”. Szczególnie interesujące były losy tych sieci, które w  międzyczasie zniknęły z  naszego zestawienia (i  czasem też z  rynku). Niektóre – mocno pogmatwane, skomplikowane. Równocześnie z  tej analizy wyraźnie widać, którzy operatorzy przez lata skutecznie budowali swoją pozycję we franczyzie.



Barbara Mikusińska-Ozdobińska
redaktor naczelna
"Handel"
Barbara Mikusińska-Ozdobińska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2016 VFP Communications Ltd.