W numerze między innymi:

- Moc partnerstwa. Rośniemy bez względu na to, co się dzieje na świecie, a ostatnie dwa lata pokazały, że rynek tradycyjny jest mocniejszy, niż się wydaje – Wiesław Skorupka, prezes świętującej 20-lecie partnerskiej sieci sklepów Eden, opowiada o jej recepcie na sukces.

- Koszyk cen: Ceny w sklepach w górę o 20, 30, 40%. Masło, chleb i ryż w kwietniu drożały jeszcze mocniej niż w marcu, a ceny pomidorów wystrzeliły. Producenci żywności mówią o rosnących kosztach – wszystkich – i ostrzegają, że będą musieli jeszcze podnosić ceny. Oto najnowszy raport z paragonów.

- Polskie tropy w Anglii. Ogrom produktów i usług – tak w skrócie można opisać największe w Bristolu Tesco Extra.

- Pracownik na lato. Wakacje i związane z nimi urlopy pracowników to trudny czas dla ich pracodawców. Doświadczonych detalistów pytamy, jak sobie z tym radzą.

- Breakthrough Innovation Poland 2021, czyli innowacje w niepewnych czasach. Zapotrzebowanie na nowości jest wyższe niż rok wcześniej. Widać to było zwłaszcza w słodkich i przekąskowych kategoriach.

- Paliwowe cięcie kosztów. Ceny paliw biją kolejne rekordy, a to oznacza wzrost kosztów m.in. wielu firm handlowych. Jak mogą one w tej sytuacji optymalizować koszty?

 92 strony o handlu

Czas innowacji

CHOĆ CO MIESIĄC (A CODZIENNIE NA PORTALU HANDELEXTRA.PL) PODSUWAMY PAŃSTWU PORCJĘ INSPIRACJI, TO W CZERWCU SZCZEGÓLNIE PATRZYMY NA INNOWACJE PRODUKTOWE. KOLEJNY ROK GOŚCIMY BOWIEM NA NASZYCH ŁAMACH NIELSENIQ Z ZESTAWIENIEM NAJWIĘKSZYCH INNOWATORÓW W POLSCE – BREAKTHROUGH INNOVATION. TO NOWOŚCI, KTÓRE NIE TYLKO WESZŁY DO SKLEPÓW, ALE TAKŻE OSIĄGNĘŁY SUKCES SPRZEDAŻOWY. KTO WYGRAŁ I DLACZEGO, PRZECZYTAJĄ PAŃSTWO W DRUGIEJ POŁOWIE TEGO WYDANIA „HANDLU”.
Niespotykanym, a więc w pewnym sensie innowacyjnym podejściem charakteryzuje się też sieć Eden, którą zarządza bohater naszej okładki – postawiła ona na sklepy convenience (i to oczywiście nie nowość), ale też zdecydowała się nie pobierać opłat związanych z przystąpieniem do sieci i uczestnictwem w niej (i to ten nietypowy wyróżnik właśnie). Jak się rozwija, co ją jeszcze odróżnia i jakie ma plany – o tym w naszej rozmowie miesiąca.
Wielkim polem do rozwoju innowacji większych i mniejszych jest nie tylko asortyment, lecz także całe widoczne i niewidoczne wyposażenie sklepu. Tu kontynuujemy temat z poprzedniego numeru, podpowiadając, jak można i usprawnić pracę sklepu, i przyciągnąć klientów.
Żadnych „nowinek” nie widać w naszym koszyku cen, tzn. wszystko bez zmian – ceny kolejny miesiąc poszły w górę i na razie nic nie wskazuje, żeby miały zacząć spadać.
Sporo dzieje się natomiast w kategoriach kojarzonych z wakacjami i wyjazdami – robimy tu przegląd i nowości, i najlepiej sprzedających się produktów, sprawdzamy, jakie ich ułożenie w sklepie będzie najlepiej wpływało na rotację. Przypominamy, że to też czas bardziej „wygodnego” podejścia do jedzenia – nawet jednodniowe wyprawy oznaczają zmianę miejsca i sposobu konsumpcji, a więc również tego, co klienci na tę wycieczkę kupią w sklepie. Wraz z rosnącymi cenami w restauracjach tym bardziej będą skłonni rezygnować z jedzenia na mieście i robienia większych zakupów w detalu.
Życzę więc, by te zwiększone zakupy były u Państwa wyraźnie odczuwalne.



Michalina Szczepańska






redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.