W numerze między innymi:

- Biznes nie ma płci. Rozmową z Teresą Mokrysz, właścicielką grupy firm Mokate, rozpoczynamy cykl wywiadów z liderkami polskiego biznesu

- Obronną ręką. Marek Nizioł, dyrektor sprzedaży i członek zarządu Wyborowa Pernord Ricard, przyznaje, że 2014 rok należał do bardzo trudnych okresów w branży alkoholi mocnych i dopiero druga polowo tego roku ujawni rzeczywistą kondycję rynku.

- Było nieźle. Jedni mają nową konkurencję, drudzy - uruchomili nowe sklepy. Zmieniły się oczekiwania klientów, wojna cenowa trwa w najlepsze. Mimo to nastroje są optymistyczne, przynajmniej wśród naszych rozmówców.

- Dajemy sobie radę. Nowe wizulaizacje sklepów, reklamy w mediach i 47 nowych placowek - sieć franczyzowa Eden nabrała w ub.r. wiatru w żagle. Plany na ten rok są równie ambitne. Być może uda się przekroczyć magiczną liczbę tysiąca sklepów.

- W odróżnieniu od Biedronki. Małą łyżką, ale cały czas - Alfred Tanasiewicz stara się pamiętać o maksymie swojej babci przy inwestowaniu w sklep Delikata w Rybnie. Placówka jest zrzeszona w sieci Detal Warmia-Mazury.

74 strony

Z optymizmem w nowy rok

Biznes to podobno sztuka. My wierzymy, że sztuka sprzedaży, a nie przetrwania. Łatwo jednak nie jest, co udowadniamy w artykule pt. „Węzeł trudny do rozwiązania”, w którym próbujemy odpowiedzieć na pytanie, czy da się jeszcze handlować bez promocji.

Norbert Filiński, client director w Nielsenie, uważa, że w zasadzie nie ma już kategorii wolnych od promocji, choć oczywiście są produkty, w których presja na niższą cenę jest większa niż w innych. Taki znak naszych czasów. Wszechobecne promocje psują jednak nastroje tym detalistom, którzy działają w pojedynkę. Oni nie mają szans, by konkurować niższymi cenami z największymi sieciami, o dyskontach nie wspominając. Na pocieszenie można dodać, że w Polsce nie jest jeszcze tak źle. W Czechach nawet 90 proc. wolumenu silnych marek sprzedaje się w promocjach.

O stosowaniu promocji i wydawaniu ogromnych pieniędzy na reklamę wspomina też Terasa Mokrysz, właścicielka grupy firm Mokate w rozmowie, którą rozpoczynamy cykl wywiadów z liderkami polskiego handlu. Przyznaje ona, że obecnie trudno wyobrazić sobie, aby firma startująca od zera byłaby w stanie wybić się na rynku.

Odważnych jednak nie brakuje. Jak choćby spółka z województwa małopolskiego, która naturalną, niepasteryzowaną i świeżą kiszoną kapustę, zapakowała w specjalną folię barierową pokrytą papierem. Dzięki strunowemu zamykaniu i wentylowi przeznaczonemu do kiszonej kapusty, opakowanie to może być wielokrotnie zamykane i otwierane. Wzór jest prawnie chroniony, a współwłaściciel spółki zdradza, że rozwiązanie to „spełniło jego marzenie o szerokim dostępie ludzi do produktów, których właściwości nie są wypaczane lub wykluczane przez stosowanie substancji chemicznych”. Te i inne przykłady innowacji znajdą Państwo w artykule pt. „Wygodne i funkcjonalne”.

Potrzeba jest matką wynalazków, wiadomo to nie od dziś, zwłaszcza w tak – wydawać by się mogło – tradycyjnej, polskiej kategorii spożywczej jak sery biały. Naturalne bloczki w pergaminie przeszły do historii. Sery białe podawane są w plastrach, z dodatkami i pod konkretne potrzeby (na kanapki lub do wypieków). Więcej na ten temat piszemy w raporcie specjalnym poświęconym serom właśnie, choć nie tylko białym. I tym pysznym rodzimym akcentem życzę Państwu miłej lektury i do siego roku!



Ilona Mrozowska
zastępca redaktora naczelnego
"Handel"
Ilona Mrozowska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.