W numerze między innymi:

- Pomiar temperatury pracowników a RODO. Czy pomiar temperatury pracowników możliwy jest wyłącznie na podstawie decyzji służb sanitarnych? Na pytanie odpowiada Magdalena Wikarjak, prawnik, Kancelaria prawna D.Dobkowski sp.k. stowarzyszona z KPMG w Polsce.

- Handel w niedzielę: przywrócić czy nie (ankieta Handlu). Jak koronawirus zmienił podejście sieci do zakazu handlu w niedzielę? Przywrócenie handlu w niedzielę to większe bezpieczeństwo dla kupujących i szansa na podratowanie gospodarki — uważa Spar. Co na to inni gracze?

- Teraz mali mają głos. Lokalne, bardzo dobre pod względem jakości produkty, blisko do domu i znajoma od lat sprzedawczyni – to jedne z cech, o których mogą tylko pomarzyć wielkie sieci. Z Agnieszką Kryczką, właścicielką sklepu w Woli Okrzejskiej i aktywistką, rozmawiamy o niepodważalnej roli małego handlu.

- CEDC: nawet kilkanaście nowości roczne. Zwłaszcza w czasie pandemii Polacy docenili rolę mniejszych sklepów, rośnie też siła regionalnych, małych sieci handlowych, co wraz z rosnącą chęcią wspierania przez konsumentów lokalnych biznesów sprawia, że widzimy tu jeszcze spore perspektywy do rozwoju – mówi Mariusz Chrobot, dyrektor generalny CEDC.

- Bliska data – i co dalej. Od 1 marca wielkopowierzchniowe sklepy spożywcze muszą oddawać niesprzedaną żywność specjalnym organizacjom, zamiast ją wyrzucać. Na razie wprowadzona ustawą regulacja dotyczy placówek powyżej 400 mkw., ale docelowo obejmie też mniejsze sklepy. Jak to wygląda w praktyce?

- Wielka sprawa dla maluchów. Rodzice są coraz bardziej świadomi wagi znaczenia odżywiania w diecie noworodków i małych dzieci. Ich wybory idą w stronę wygody i ekologii.

100 stron o handlu

Szanse, okazje i perspektywy

TO NIETYPOWE WAKACJE, ALE KAŻDA NIETYPOWA SYTUACJA MOŻE BYĆ SZANSĄ. PRAGNIEMY PAŃSTWA DO TEGO PRZEKONAĆ, PODPOWIADAJĄC, NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ I JAKIE PERSPEKTYWY WIDAĆ NA HORYZONCIE. A WIDAĆ POWRÓT DO SZKOŁY I UMOCNIENIE SIĘ PEWNYCH HANDLOWYCH I SPOŻYWCZYCH TRENDÓW.

Lokalne, bardzo dobre pod względem jakości produkty, blisko do domu i znajoma od lat sprzedawczyni – to klucz do sukcesu niejednego małego przedsiębiorcy. Wraz z czasem pandemii ta bliskość oraz nacisk na dobre odżywianie się i wzmacnianie organizmu zyskują znaczenie. Opowiada o tym bohaterka naszej okładki. Wtóruje jej szef lidera polskiego rynku alkoholi mocnych, czyli firmy CEDC. Dostrzega on, że Polacy w ostatnich miesiącach szczególnie docenili rolę mniejszych sklepów. Zwiększa się też znaczenie regionalnych, małych sieci handlowych. Dlatego CEDC podkreśla, że widzi tu niemałe perspektywy do rozwoju dla siebie, zwłaszcza że coraz więcej konsumentów chce wspierać lokalne biznesy, także te detaliczne.

Czas pandemii zmienia również podejście do zakazu handlu w niedzielę, a medialne czołówki co rusz obiegają apele o jego zniesienie... lub zachowanie. Przywrócenie handlu w niedzielę to większe bezpieczeństwo dla kupujących i szansa na podratowanie gospodarki – uważa część sieciowych graczy. O tym w jednej z naszych analiz.

W drugiej pokazujemy „trend” zastępowania mentoli – to zjawisko wymuszone zmianą prawa. Od ponad dwóch miesięcy nie można ich już sprzedawać. Rynek nie znosi próżni, więc dynamicznie rozwija się sprzedaż wkładów do podgrzewaczy tytoniu, podów do papierosów elektronicznych oraz cygaretek z kapsułkami i kart aromatyzujących.

Równolegle do przygotowywania dla Państwa materiałów do „Handlu” codziennie serwujemy świeżą porcję wiadomości i analiz na naszym portalu: handelextra.pl.

I niezmiennie zachęcamy do towarzyszenia nam również tutaj.

Zapraszam do lektury.


Michalina Szczepańska






redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.