W numerze między innymi:

- Pracodawca płacze i płaci. W handlu brakuje rąk do pracy. Czy podwyżka płacy minimalnej może to zmienić? Raczej nie. Może za to pogrążyć finansowo tysiące małych firm.

- Liczba, ale też jakość. Polska Grupa Supermarketów poszerza asortyment w centralnym magazynie, zwiększa częstotliwość dostaw.

- Hity Handlu wręczone. Już po raz 18. wyróżniliśmy najlepszych z najlepszych w branży FMCG. Uroczyste wręczenie nagród za sprzedażowe bestsellery odbyło się 24 września w stołecznej restauracji Belvedere zlokalizowanej w sercu Łazienek Królewskich.

- To jest sklep matka. Ten sklep jest szczególny – działa przy zakładzie firmowym, przy domu rodzinnym klanu Trzaskowskich i w samym centrum podwarszawskiej miejscowości. Karczewska placówka sieci Kiszeczka obchodziła właśnie 10. urodziny.

- Pod szczęśliwymi gwiazdami. Konsumenci, kupując produkty z ultraperyferyjnych regionów UE o dużym bezrobociu, wspierają ich mieszkańców i małe rodzinne firmy – mówi Karym Bagoee, przedstawiciel producentów bananów UGPBAN (Antyle Francuskie).

104 strony o handlu

Praca, płaca i przyciąganie

Tym numerem „Handlu” mówię Wam, Czytelnicy, pierwsze dzień dobry! Od września jestem nową redaktor naczelną, wcześniej przez 8 lat zajmowałam się branżą FMCG i handlem w „Pulsie Biznesu”, dzienniku ekonomicznym. Zamiana dziennika na miesięcznik to w końcu możliwość przygotowania większej liczby bardziej pogłębionych teksów, analiz zjawisk, podania inspiracji, szczegółowego przyjrzenia się różnym fragmentom rynku, poradzenia, co i jak w wielu okołobranżowych kwestiach. I to wszystko będzie Państwu oferował nowy „Handel”. „Nowy” to ten listopadowy, nad którym intensywnie pracujemy, podczas gdy teraz w Wasze ręce trafia ostatni numer starego „Handlu”.

Piszemy w nim o budzącym niesłabnące emocje problemie pracowników. I o błędnym kole. Pracownik to zdaniem detalistów największy skarb, a rąk do pracy dramatycznie brakuje. Jednocześnie kolejne podwyżki płacy minimalnej doprowadzą do tego, że na tych pracowników części handlu po prostu nie będzie stać, co podkreślają mniejsi detaliści. Bo albo pracownik, albo zysk. Nie ma tu miejsca na myślenie o inwestycjach, rozwoju itp., ale o przetrwaniu kolejnego roku. A w tym przetrwaniu trzeba jeszcze troszczyć się o pracowników, dbać o atmosferę, kusić wyjazdami i bardziej dopasowanymi do ich potrzeb propozycjami niż karta na zajęcia sportowe. Tym wszystkim zajęła się Katarzyna Piechrzała w artykule pt. „Pracodawca płacze i płaci” (str. 22) i w opiniach (str. 32).

Zachęcam też do spojrzenia na relację z gali Hitu Handlu – 18. edycji konkursu, w którym nagrodziliśmy 88 wybranych przez detalistów najlepiej sprzedających się produktów. Które z nich zapewniały napływ klientów, a więc obroty i marże – na str. 76.




Michalina Szczepańska






redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2019 VFP Communications Ltd.