- Cele, wyzwania, inspiracje. - Cała moja siła tkwi w ludziach, którzy ze mną pracują - mówi Joanna Dolęga-Semczuk, członek zarządu, dyrektor ds. handlu i logistyki Henkell & Co. Vinpol Polska. Kontynuujemy cykl wywiadów z liderkami polskiego handlu i przemysłu.

- Co dalej, franczyzo? Sieci franczyzowe rozwijają się, powstają nowe. Jednak eksperci przewidują, że w ciągu kilku lat nastąpi nasycenie rynku i weryfikacja konceptów.

- Potrzebna nowa jakość w dystrybucji. Budowę systemu dystrybucji mrożonej żywności zapowiada Tomasz Kurpisz, prezes zarządu Hortex Holding.

- Szef jak tajemniczy klient. - Zaprojektujcie mi taki sklep, żeby był najlepszy w sieci. Klienci zasługują na najwyższą jakość - takie wytyczne dostali projektanci z sieci Topaz od franczyzobiorcy prowadzącego sklep w miejscowości Sadowe.

- Kolejka chętnych. Będziemy najszybciej rozwijającą się siecią franczyzową - zapowiada Rafał Matyjek, prezes firmy Pro-Detal, operator Mili. W ub.r. sieć zwiększyła się o 170 sklepów.

114 stron

Rynkowy majstersztyk

W ostatnich latach następują duże zmiany na rynku FMCG i nie chodzi wyłącznie o znaczenie poszczególnych kanałów dystrybucji. Przed producentami również stoją nowe wyzwania, które sprawiają, że rodzi się potrzeba wejścia do spółki z innym dużym graczem lub przejęcia mniejszego. W kwestiach fuzji i przejęć w tym roku bez wątpienia najwięcej mówi się o wadowickim Maspeksie, który – jeśli tylko uzyska zgodę UOKiK – kupi wybrane aktywa i marki Agros-Novej. Od jednego z dużych graczy w branży FMCG usłyszałam, że decyzja Maspeksu to rynkowy majstersztyk. Dariusz M. Budzeń, prezes zarządu Augeo Ventures, firmy konsultingowej specjalizującej się w procesach fuzji i przejęć, uważa, że transakcje konsolidacyjne na rynku FMCG dopiero nabierają tempa. Dziś liczy się bowiem przede wszystkim efekt skali. Ponadto należące do założycieli i ich rodzin podmioty działające w branży FMCG w Europie Środkowo-Wschodniej stoją przed coraz powszechniejszym dylematami sukcesji: przekazaniem biznesu kolejnemu pokoleniu lub częściej – jego sprzedażą. Te i inne czynniki, o których mogą Państwo przeczytać w artykule „Praca i cierpliwość”, zdecydują o ostatecznym kształcie rynku FMCG w Polsce na najbliższe lata.

Kolejny proces obserwowany w handlu to rozwój sieci franczyzowych. Postanowiliśmy przyjrzeć się temu trendowi, ale nie od strony ambitnych planów ich operatorów. Zadaliśmy za to proste pytanie: „co dalej z franczyzą?”. Pytanie o tyle intrygujące, że Polska jest pod tym względem ewenementem na skalę światową. Tylko u nas np. występuje tzw. franczyza miękka, co oznacza, że nijak doszukiwać się można porównań. Wnioski nie wszystkich mogą zadowolić. Przeważają opinie, że rodzimy rynek franczyzowy zbliża się do pułapu nasycenia. A skoro o franczyzie mowa. Być może to ostatni dzwonek, aby trafić pod skrzydła silniejszego partnera. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, przedstawiamy Państwu unikatową ofertę. Za darmo oferujemy miejsce w „Handlu” na Państwa krótkie informacje typu: sprzedam, kupię, wynajmę czy szukam sieci. Pierwsze już publikujemy, czekamy na kolejne.



Ilona Mrozowska
zastępca redaktora naczelnego
"Handel"
Ilona Mrozowska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2016 VFP Communications Ltd.