Miesięcznika branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli i kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

W numerze między innymi:

- W życiu trzeba szukać równowagi. - Po doświadczeniach we włoskiej korporacji, gdzie wysokie stanowiska są zarezerwowane dla mężczyzn, już nic i nikomu nie muszę udowaniać - podkreśla Teresa Sienkiewicz. Rozmową z wiceprezes grupy kapitałowej Bać-Pol kontyuujemy cykl wywiadów z liderkami polskiego przemysłu i handlu.

- Marżo, gdzie jesteś. Wyniszczająca walka o klienta trwa w najlepsze. Jej skutkiem są marże poniżej 20 proc., które nie pozwalają właścicielom sklepów na inwestycje, a jedynie na przetrwanie.

- Alkohol pod ścisłym nadzorem. Na szczeblu unijnym kiełkuje pomysł ustalenia stałych cen alkoholi. Celem jest ograniczenie spożycia alkoholu i przeciwdziałanie skutkom jego nadużywania. Polski rząd proponuje aby minimalna cena za pół litra wódki wynosiła 32 zł, a za pół litra piwa 4 zł.

- Gildia rusza na pomoc. Sto sklepów w rok od powstania - to bilans Gildii, nowej polskie grupy handlowej. - Ekspansja dopiero przed nami - zapowiada operator sieci z Mazowsza.

- 90 skrzynek na początek. Dla chcącego nic trudnego, przynajmniej takie można odnieść wrażenie, odwiedzając warszawski sklep ze zdrową żywnością No To Zdrówko.

82 strony

Nie wylewać dziecka z kąpielą

Niektórzy politycy i ekonomiczni eksperci spoglądają na Węgry, z uwagą śledząc działania premiera Orbána wymierzone w wielkopowierzchniowe sieci detaliczne. Wprowadzone tam regulacje chcieliby przenieść na polski grunt. Chodzi o tzw. podatek kryzysowy (podatek od obrotu), podatek od reklam oraz opłatę za urzędową kontrolę żywności, a także zakaz handlu w niedzielę oraz konieczność zamykania nierentownych sklepów. Kolejnym obostrzeniem na Węgrzech jest ograniczenie działania obiektów wielkopowierzchniowych w regionach o znaczeniu historycznym lub kulturowym. Cel takiej polityki jest jasny. Z jednej strony chodzi o większe wpływy do budżetu, z drugiej – osłabienie rynkowej pozycji firm z kapitałem zagranicznym, bo to one zarządzają największymi sieciami wielkopowierzchniowych sklepów i na Węgrzech, i w Polsce – na rzecz tych z rodzimym kapitałem. I tu mam wątpliwości. To nie takie proste „przesunięcie” rynku z jednej strony na drugą, jak politykom się wydaje. Zakładając, że wszystkie wymienione pomysły zostaną w Polsce wdrożone w życie, to przecież dotkną one nie tylko operatorów z kapitałem zagranicznym. Obejmą też nasze polskie firmy, które z mozołem rozwijają się od lat. Jak wynika z analizy PwC dokonanej dla zrzeszającego głównie największych graczy POHiD-u, zyskać na takich restrykcjach mogą wyłącznie niezależni detaliści prowadzący sklepy o powierzchni sprzedaży do 200 mkw. oraz sieci takich sklepów, ale nie większe niż liczące kilkanaście placówek. Ucierpią nie tylko takie sieci jak Piotr i Paweł czy Polomarket, ale franczyzowe i być może również grupy zakupowe. Niebezpieczeństwo dostrzegła także Polska Izba Handlu. Jej prezes Waldemar Nowakowski skrytykował pomysł wprowadzenia podatku obrotowego dla sieci – w tym franczyzowych – osiągających obrót powyżej 1 mld zł. Rentowność w handlu jest niska, zwykle na poziomie poniżej 1 proc., więc dodatkowy podatek doprowadzić może do likwidacji wielu firm, niwecząc wieloletni wysiłek detalistów integrujących rodzimy handel.

Barbara Mikusińska-Ozdobińska
redaktor naczelny
"Handel"
Barbara Mikusińska-Ozdobińska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2016 VFP Communications Ltd.