W numerze między innymi:

- Przywitaliśmy nowych klientów. – Wartość koszyka nadal jest wyższa o ok. 10-15% w porównaniu z okresem przed epidemią, ale sama częstotliwość zakupów jest porównywalna do okresu sprzed COVID-19 – zdradza w rozmowie z „Handlem” Dominik Kasperek, dyrektor zakupów centralnych, Grupa Eurocash.

- Pod szczęśliwą mirabelką. Priorytetem dla niewielkich sklepów jest teraz znalezienie swoich małych, ale unikatowych cech wyróżniających je na rynku – uważa Wojciech Dziekanowski, zarządzający siecią Mirabelka.

- Biedronka jak ze stacji kosmicznej. Niezwykły sklep sieci rozpoczął w sierpniu działalność w części usługowo-handlowej stołecznego biurowca The Warsaw Hub. Można do niego wejść bezpośrednio ze stacji metra Rondo Daszyńskiego, choć początkowo trzeba się było trochę naszukać.

- Flaga na mięsie. 30 września weszły w życie przepisy nakładające obowiązek znakowania mięsa sprzedawanego na wagę grafiką przedstawiającą flagę kraju pochodzenia produktu. Zapytaliśmy przedstawicieli handlu o ich zdanie na ten temat.

- Zmiany, zmiany, zmiany. Druga firma badawcza, nowe kategorie, a do tego pandemia. Tegoroczny Hit Handlu jest wyjątkowy co najmniej z kilku powodów.

- Ranking dostawców FMCG podczas lockdownu. W ciągu ostatniego roku sklepy niezależne poprawiły swoją konkurencyjność cenową względem dyskontów i supermarketów. Jednak ograniczenia wywołane przez COVID-19 sprawiły, że znowu wielu producentów zaczęło proponować gorsze warunki handlowi niezależnemu i jego klientom – wynika z analizy II kw. br. na podstawie rankingu Grupy Eurocash i Polskiej Izby Handlu „Równi w Biznesie”.

 116 stron o handlu

Hit, wyróżnik i przyszłość

SKLEPY SPOŻYWCZE ZMAGAJĄ SIĘ TERAZ Z WIELOMA PRZESZKODAMI. NIEPEWNE OTOCZENIE PRAWNE, ZNACZNY WZROST KOSZTÓW ORAZ PRESJA CENOWA POWODUJĄ WIELE PROBLEMÓW DLA RYNKU TRADYCYJNEGO. Priorytetem jest więc dla nich znalezienie swoich małych, ale unikatowych cech wyróżniających je na rynku. Handel małopowierzchniowy ma przed sobą przyszłość. Trudno określić tu jedną drogę rozwoju. Czasami będzie to specjalizacja, czasami multiformaty, może jeszcze coś innego. Na pewno przyszłość jest w sieciach – to słowa bohatera naszej okładki, który odpowiada za rozwój Mirabelki.

Czym się wyróżniać? Przykładowo szybkim reagowaniem na nowe zainteresowania konsumentów, na etapie, gdy zaczynają mieć one szanse wychodzenia z nisz. Takie trzy nowe kategorie pokazujemy w tegorocznej, 19. już edycji Hitu Handlu, w którym nagrodziliśmy najlepiej sprzedające się produkty w 65 kategoriach i przyznaliśmy 5 nagród specjalnych – więcej o tym przeczytają Państwo na stronach raportu specjalnego. Co wynika z tegorocznych badań i rozmów z detalistami? M.in. to, że produkty ekologiczne z certyfikatem na stałe weszły do asortymentu sklepów małoformatowych i z raczkującej kategorii stały się trendem. Co będzie kolejne? Elżbieta Szarejko, która z ramienia Centrum Monitorowania Rynku przeanalizowała sklepowe półki i konsumenckie koszyki, przekonuje, że warto obserwować np. wina bezalkoholowe, funkcjonalne produkty mleczne czy funkcjonalne słodycze. Ale to niejedyna ciekawa obserwacja z badań. Inna to właśnie kolejny potencjalny wyróżnik mniejszych sklepów: świetnie sprzedają się produkty regionalnych wytwórców – zwłaszcza w przypadku nabiału – tym spostrzeżeniem podzielili się z nami badacze firmy Brainlab, którzy przeprowadzili 1000 rozmów telefonicznych z detalistami na potrzeby Hitu Handlu. Co jeszcze zauważyli? Zapraszamy do lektury! A później inspirowania się, przeszczepiania tych najciekawszych dla Państwa rozwiązań, które prezentujemy na wielu stronach tego wydania „Handlu” i dzielenia się z nami Waszymi przemyśleniami i doświadczeniami.

Dziękuję, że jesteście z nami i do przeczytania!
Codziennie na łamach naszego portalu handelextra.pl oraz za miesiąc w listopadowym wydaniu „Handlu”.

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2020 VFP Communications Ltd.