- Wakacyjna żonglerka. W dobie systematycznego spadku bezrobocia i braku rąk do pracy zbliżające się wakacje są niemałym wyzwaniem dla handlu.

- Pod czujnym okiem fiskusa. Wczesną wiosną Sejm uchwalił ustawę wprowadzającą nowy rodzaj kas rejestrujących (online). Lada moment zaaprobują ją Senat oraz prezydent. Oznacza to łącznie 1,6 mln kas do wymiany. Dla handlu datą graniczną jest rok 2023.

- Bio Family. Pierwsi w Europie. Sklepy bez kasjerów, w dodatku tylko z ekologicznymi produktami i z możliwością samodzielnego otwierania przez klientów nocami czy w niedziele niehandlowe, to nie futurystyczna wizja, ale nowy pomysł na biznes znanej w branży rodziny Świtalskich.

- Jak się zmienia handel w Polsce? Odpowiedzi na to pytanie udzieliła Karolina Zajdel-Pawlak, managing director Nielsena, podczas tegorocznej edycji kongresu Poland & CEE Retail Summit. Skoncentrowała się na ostatnich 10 latach, okresie ewolucji formatów sklepów i rewolucji technologicznej.

- Zła passa plastiku. Plastik stał się globalnym zagrożeniem. Co prawda jego eliminacja z rynku wydaje się niemożliwa, ale batalia w celu poprawienia jakości życia na naszej planecie jest nieunikniona. Również w Polsce.

122 strony o handlu

Co po erze plastiku?

Wyobrażenie sobie sklepu z produktami bez plastikowych opakowań nie jest łatwe, wręcz niemożliwe. A przecież nie zawsze tak wyglądały półki. Dawno temu, w latach 60. poprzedniego wieku w Polsce była to co prawda era niedoborów, więc i sklepów, i półek było dużo mniej. Do sklepu klienci udawali się z własnymi opakowaniami - słoikami czy butelkami, do których długą chochlą sprzedawczynie nalewały świetanę lub mleko. Potem pojawiły się te produkty w szklanych butelkach, m.in. mleko w takim litrowym opakowaniu stawiane pod drzwiami mieszkania. W co były pakowane ważone produkty? Oczywiście w papierowe torebki, których czas skończył się wraz z nowoczesnym handlem, gdzieś w latach 90. Ale nie wszędzie.
Tam, gdzie często spoglądają detaliści, szukając wzorców, i skąd pochodzi największy z nich, papierowe torebki mają się dobrze. To Stany Zjednoczone. Co prawda na półkach panują plastikowe opakowania, warzywa, owoce i inne świeże produkty także są pakowane w sztuczne tworzywa, ale już przy kasach klienci mogą wybierać między plastikową a papierową torbą. I te papierowe mają większe powodzenie, przynajmniej tak wynika z moich obserwacji podczas pobytu w Los Angeles. Duże papierowe torby za 10 centów (tyle samo kosztuje plastikowa) są bardzo pakowne, nic się w nich nie przewraca, sztywno stoją w samochodowym bagażniku. Gdy zakupy są zbyt ciężkie na jedną, do niej kasjer wkłada drugą. Mają jeszcze jedną cenną zaletę – doskonale zastępują w domu kosze na śmieci papierowe i inne niespożywcze (w Los Angeles jest obowiązek segregacji, działają nawet skupy butelek PET). Szkoda, że na fali ograniczania zużycia plastikowych torebek polscy detaliści nie wracają do tych papierowych. Być może dojdzie do tego wobec zaostrzenia przepisów dotyczących redukcji plastiku w obiegu gospodarczym, o czym można przeczytać w artykule Ilony Mrozowskiej „Zła passa plastiku”.
Wśród wyzwań, z którymi muszą zmierzyć się polscy detaliści na co dzień, jest m.in. brak pracowników. Zbliżają się wakacje i okres urlopów, co spotęguje problemy. Jak można sobie z nimi poradzić, opisuje Katarzyna Pierzchała w temacie numeru. Jej autorstwa jest też artykuł o sklepie przyszłości stworzonym przez Microsoft i jego partnerów. Naszpikowany technologicznymi rozwiązaniami, choć niestety - na jego półkach dominują produkty w opakowaniach z tworzyw sztucznych, a na regale z napojami - wyłącznie te z butelkach PET.




Barbara Mikusińska-Ozdobińska
redaktor naczelna
„Handel”
Barbara Mikusińska-Ozdobińska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2019 VFP Communications Ltd.