W numerze między innymi:

- POHiD: to będzie ekstremalnie ciężki rok. Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, w rozmowie z „Handlem” przypomina, że branża FMCG już podlega 20 obciążeniom fiskalnym, a z początkiem 2021 r. weszły w życie kolejne.

- CMR: świąteczne zakupy i podobne, i inne niż te sprzed pandemii. Jak wyglądała wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych w dwóch ostatnich tygodniach grudnia 2020 r.? Widać tu jedną zasadniczą różnicę względem 2019 r.

- Najważniejsze zjawiska w handlu w 2020 r. według Nielsena. Jest kilka zaskoczeń i zmian kierunków rozwoju. Małe miasta, nowości w czasach pandemii, produkty do koloryzacji – m.in. na to warto zwrócić uwagę.

- Na posterunku lokalności. Tak można określić działalność warszawskiej sieci DH Tarchomin. Jak funkcjonować wśród wszechobecnych dyskontów i jak uruchomić e-sklep, będąc małą siecią lokalnych sklepów – tłumaczą jej właściciele Małgorzata Tuzinowska i Arkadiusz Kozicki.

- Roślinnie, czysto i z konkretnymi węglowodanami. Trendy w odwrocie i trendy na horyzoncie – Mateusz Kowalewski, prezes firmy Hortimex, opowiada, na które składniki produktów spożywczych rośnie popyt, a więc i wysypu produktów o jakich właściwościach należy spodziewać się na półkach.

- Powrót rynku pracodawcy? Jest lepiej niż rok temu, kiedy pracownicy byli na wagę złota, ale tzw. dyktat pracodawców to też stwierdzenie na wyrost – uważają nasi eksperci, mający wieloletnie doświadczenia w prowadzeniu sklepów.

 92 strony o handlu

Nowy rok to nowe pomysły

U NAS RÓWNIEŻ ICH NIE BRAKUJE. W roli felietonisty „Handlu” debiutuje w tym wydaniu Tomasz Wygnański, redaktor naczelny naszego siostrzanego tytułu – „Media Marketing Polska”, w którym to znajdą Państwo m.in. różne informacje o produktach FMCG i handlu, ale od strony komunikacji. Tomek podejmuje się w swoim felietonie krytyki, a jakże (!), programów lojalnościowych serwowanych polskim konsumentom przez polskie sieci handlowe. Co rzeczywiście jest kuszące i skłoni do lojalności? Zapraszam do lektury.

To nie koniec nowości. Od tego numeru jeszcze dokładamy stron z kolejnymi analizami, żeby pokazać, jak zmienia się rynek. I tak dowiedzą się z nich Państwo m.in., że Polska znalazła się wśród trzech państw, których konsumenci najczęściej deklarowali wzrost zakupów i konsumpcji owoców, nabiału oraz ziół i przypraw; jak wyglądała sprzedaż bożonarodzeniowa w tym roku i które najważniejsze zjawiska zdominowały ostatnie miesiące i zostaną z nami na dłużej.

Nowy rok to też nowe obciążenia dla handlu, przypomina w rozmowie z nami prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, zrzeszającej największe sieci handlowe. Wśród kolejnych opłat i podatków wymienia m.in. podatek handlowy, opłatę mocową, cukrową i od małpek, podatek od plastiku, podatek od śladu węglowego, podatek od transakcji finansowych.

Jak na te i inne „nowości”, jakie przynosi kolejny rok, odpowiadają mniejsi gracze? Przyznają, że przeszkadzają im wiecznie zmieniające się przepisy. Jednocześnie zakładają gildie, konkurują dzielnie z dyskontami i prezentują nie całkiem nowe, choć niewątpliwie nowatorskie podejście w kilku kwestiach. Tacy są bohaterowie naszej okładki – postawili na połączenie marki własnej i hiperlokalności – i tak oferują w swoich asortymencie produkty pod marką Tarchomińskie – wytwarzane lokalnie na ich zlecenie zupy, piwo i alkohol mocny, a do tego zestawu będą dołączać linię wędlin.

My do naszych comiesięcznych raportów dokładamy tym razem dane o zmieniających się kategoriach nabiałowych – jakie nowości produktowe się tu pojawią, na co warto zwrócić uwagę. Do tego sezonowo patrzymy na najbliższe okazje do świętowania – walentynki i Dzień Kobiet.

Zachęcam do lektury i dzielenia się swoimi spostrzeżeniami.



Michalina Szczepańska






redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2021 VFP Communications Ltd.