Miesięcznika branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli i kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

W numerze między innymi:

- Być albo nie być (franczyzy) - Zwiększenie dochodów budżetu państwa w celu sfinansowania wydatków wynikających z realizacji programu wsparcia rodzin "500+" - tak Ministerstwo Finansów uzasadnia wprowadzenie daniny dla handlu. W momencie druku "Handlu" - 24 lutego - wciąż nie wiadomo, kto, ile i od kiedy będzie płacił nowy podatek. I ile będzie on kosztować franczyzę.

- Pod Sejmem - 11 lutego demonstrowało kilka tysięcy właścicieli i pracowników sklepów, protestując przeciwko opodatkowaniu sieci franczyzowych.

- Sieć szyta na miarę. Ziarnko do ziarnka i zbierze się miarka - to powiedzenie dobrze pasuje do grupy zakupowej Kropla Polski Detal. Powstała zaledwie przed rokiem, a zrzesza już 255 sklepów. Głównie z Warszawy i jej okolic, choć pod skrzydlami ma też placówki z Łodzi i Świętokrzyskiego.

- Popyt na drób stale rośnie. - Indykpol ma w ofercie zarówno mięso, jak i przetwory z indyka i kurczaka. To najsilniejsza na rynku marka produktów drobiarskich, od lat zajmująca czołową pozycję jako najbardziej znana spośród producentów drobiu - mówi Edyta Łuczyńska, prezes Indykpol Brand.

- Powróćmy jak za dawnych lat. Niszowe produkty plus nawiązujący do przedwojennej Warszawy wystrój to recepta na sukces Artura Opłockiego, właściciela stołecznego sklepu Tuż za Rogiem.

122 strony

Dlaczego tak, ale... ?

Nigdy wcześniej branża handlowa nie zmobilizowała się do tak dużego protestu. Kilka tysięcy właścicieli i pracowników sklepów należących do sieci franczyzowych z różnych regionów Polski zaprotestowało 11 lutego pod Sejmem przeciwko projektowanemu podatkowi. Demonstracja była świetnie zorganizowana, z licznymi narodowymi flagami i mnóstwem transparentów, nawet z dowcipnymi hasłami mimo powagi sprawy (fotoreportaż – w numerze). Przeważały te, na których widoczne były logo Lewiatana, Delikatesów Centrum i Gamy. Sieci, których operatorem jest Eurocash. Byli też przedstawiciele sieci Rabat Detal, Top Market, Nasz Sklep, Społem. Wydarzenie odnotowały liczne media. Gdy tłum kupców skandował pod Sejmem, w budynku posłowie głosowali nad przyjęciem ustawy o projekcie 500+. Zbieg okoliczności? Bo to właśnie ten program ma być w części sfinansowany z „handlowej” daniny.

Zastanawiam się nad jednym. Branża, zwłaszcza sieci franczyzowe, ale i te rodzime – największe niezależne, jak Polomarket, Piotr i Paweł, potrafiła zorganizować się w proteście przeciwko zaproponowanym regulacjom (co prawda nie przemówiła jednym głosem). Dlaczego dopiero teraz? Dlaczego nie protestowała tak, gdy po raz pierwszy politycy PiS-u wspomnieli o planach opodatkowania handlu? Czy liczyli na to, że uda się w kraju należącym do Unii Europejskiej nałożyć podatek tylko na wybrany fragment rynku, czyli dyskonty i sieci hipermarketów? Przecież musieli wiedzieć, co stało się z podobnym pomysłem na Węgrzech. A może liczyli, że jakoś to będzie…

W momencie zamykania tego numeru nieznana jest jeszcze trzecia wersja projektu ustawy, ma być gotowa na początku marca. Wszyscy z niecierpliwością na nią czekamy. I znów, podobnie jak w grudniu ub.r., gorący temat wróci w gorącym okresie dla spożywczego handlu – przed świętami. O tym, co powinno trafić w tym okresie na półki – w raporcie specjalnym. Spokojnych, wesołych świąt.



Barbara Mikusińska-Ozdobińska
redaktor naczelny
"Handel"
Barbara Mikusińska-Ozdobińska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2016 VFP Communications Ltd.