- Senior na zakupach.  Już co piątą złotówką przenaczoną na zakupy i usługi dysponują osoby w wieku 60+. Ich siła nabywcza będzie rosła. Czas przystosować sklepy doich potrzeb.

- Tu zaczęła się historia. Aplikacja mobilna, SMS-y z promocjami, filmy propagujące działalność przed każdym seansem w lokalnym kinie. Garwolińska Gama w kilku kwestiach wyprzedza konkurencję nawet o kilka długości.

- Świąteczne racje o dekoracje. Nie każde istotne z handlowego punktu widzenia miejsce w sklepie powinno być ozdobione dekoracjami lub POS-ami z akcentami bożonarodzeniowymi - uważają eksperci.

- Lojalny wobec marek. Rozmowa z Moniką Hasslinger-Pawlak, strategic insight managerem w dziale consumer goods & retail GfK.

- Ruszają z ajencją. Sklepy Doroty wzbogaciły się w tym roku o 12 placówek i szykują się do otwarcia kolejnych trzech. Postawiły też na ajencję.

114 stron

Jest taki dzień...

Drugi listopada w Polsce to umowna data rozpoczęcia sezonu świątecznego. Półki sklepów zaczynają uginać się wówczas pod ciężarem zabawek, elektronicznych gadżetów, zestawów kosmetycznych/alkoholowych. Nie inaczej jest w przypadku artykułów spożywczych, o czym szczegółowo piszemy w raporcie specjalnym „Boże Narodzenie” (str. 49). W sklepach pojawiają się specjalne standy, dekoracje, nierzadko bardziej nastrojowe oświetlenia, a w tle rozbrzmiewa przebój zespołu Wham! „Last Christmas”. Machina świąteczna rusza pełną parą.

Nie brakuje jednak głosów, że w ostatnich latach komercjalizacja Bożego Narodzenia góruje nad jego rzeczywistym przesłaniem. I pewnie coś w tym jest, ponieważ jak zbadało w 2014 r. Okazjum.pl, sieci handlowe w Polsce jak ognia unikają określenia „Boże Narodzenie”. W ich świątecznych gazetkach pojawiają się natomiast określenia typu „te wyjątkowe dni” lub po prostu „Gwiazdka”. Być może niepotrzebnie, bo z ubiegłorocznych badań CBOS wynika, że religijny i świecki sposób przeżywania świąt nie wykluczają się nawzajem. Co więcej – przenikanie się tych dwóch wymiarów stanowi o specyficznym charakterze Bożego Narodzenia, które – choć ze swej istoty religijne – przeżywane jest coraz częściej jako święto rodzinne. Dzięki temu obchodzone jest uroczyście zarówno przez osoby wierzące, jak i niewierzące. To właśnie sprawia, że w grudniu – jak w żadnym innym miesiącu – konsumenci sięgają po produkty premium, dobre jakościowo, pięknie zapakowane i podane.

Sklepy, właściwie bez względu na wielkość, notują wówczas najlepszy sprzedażowo okres w roku i – co istotne – wciąż nieobciążony dodatkową daniną. Wbrew wcześniejszym zapowiedziom planowany od miesięcy podatek od sprzedaży detalicznej znów został zawieszony, tym razem co najmniej do 1 stycznia 2018 r. Tym optymistycznym akcentem zachęcam państwa do przeczytania listopadowego wydania „Handlu”.


Ilona Mrozowska
zastępca redaktora naczelnego
"Handel"
Ilona Mrozowska

  • O magazynie

    Miesięcznika branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli i kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmowa wysyłka.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Program Prowadź z Handlem
    Konkurs Hit Handlu
    Konferencje pod egidą magazynu
    Kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Monika Łojek Anna Piskorz Karolina Małek

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2016 VFP Communications Ltd.