- Rok zmian.  Pomysł ograniczenia handlu wniedziele, ustawa o przewadze kontraktowej, podatek obrotowy, podniesienie pensji minimalnej, JPK. Na różnym etapie prosedowania jest co najmniej kilka projektów, które w mniejszym bądź większym stopniu dotkną w br. branżę handlową.

Lady Ga-Ga z Góry Kalwarii. Sklep Grażyny Taraszewskiej z Góry Kalwarii działał już w kilku sieciach. Cztery lata temu znalazła wreszcie w pełni ją zadowalającą. To grupa zakupowa Kupiec, której detalistka jest współzałożycielką.

- Gazetka czyni cuda. Taka mała, a cieszy. I to zarówno klientów sklepów, jak i ich właścicieli. Kto to taki? Gazetka promocyjna.

- Bezpośrednio zza lady. Po mięso i wędliny Polacy najchętniej sięgają w specjalistycznych sklepach, a nie w dyskontach. To sprawia, że nawet zakłady mięsne otwierają własne placówki. Niektórzy stawiają na współpracę z detalistami.

- Stokrotka spod linijki. Krzysztof Mazurek, nowy dyrektor ds. franczyzy s Stokrotce, uważa, że franczyzę można porównać do dobrego związku - im większe zaangażowanie z obu stron, tym lepiej on funkcjonuje. Pełen nadziei snuje śmiałe plany rozwoju sieci w tym roku.

74 strony

Szerokiej drogi

Detaliści mogą odetchnąć z  ulgą – nowy, szumnie zapowiadany podatek handlowy ostatecznie nie wchodzi w  życie. Producenci także – rząd wycofał się ze zmian w  prawie wodnym, które miały obowiązywać od początku 2017 r. I tyle dobrych wiadomości. Pomysł ograniczenia handlu w niedziele, ustawa o  przewadze kontraktowej, podatek obrotowy, podniesienie pensji minimalnej, ograniczenia w sprzedaży OTC, JPK. Jest co najmniej kilka projektów, które w  mniejszym bądź większym stopniu dotkną w  tym roku branżę handlową – jedne są na etapie procedowania, inne już obowiązują. Które? Szczegółowo pisze o  tym Katarzyna Pierzchała w  artykule pt. „Rok zmian”. Wydaje się jednak, że w gąszczu nowych przepisów nawet najbardziej wytrawny rynkowy gracz może się pogubić. Gubić nie zamierza się natomiast Krzysztof Mazurek, nowy dyrektor ds. franczyzy w  Stokrotce (Emperia). W  planach ma on otwieranie kilkudziesięciu placówek franczyzowych rocznie, oczywiście pod szyldem Stokrotka. O strategii dla tej sieci przeczytają państwo w  artykule pt. „Stokrotka spod linijki”. Być może jest to najlepszy w  ostatnim okresie czas na uruchamianie nowych sklepów, ponieważ wszystko wskazuje na to, że ceny detaliczne wreszcie przestały spadać. Okres deflacji, który zaczął się w  połowie 2014 r., powinien zakończyć się wraz z  2016 r. Tego spodziewają się analitycy rynkowi i rząd, wskazują na to dane GUS (szczegóły str. 6). Czy to oznacza zakończenia na rynku spożywczym wojny cenowej? Czas pokaże. Ja ze swojej strony życzę państwu samych dobrych koncepcji biznesowych w  nowym 2017 r. Bo „sukces jest wynikiem właściwej decyzji” (Eurypides).

Ilona Mrozowska
zastępca redaktora naczelnego
"Handel"
Ilona Mrozowska

  • O magazynie

    Miesięcznika branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli i kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmowa wysyłka.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Program Prowadź z Handlem
    Konkurs Hit Handlu
    Konferencje pod egidą magazynu
    Kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Monika Łojek Anna Piskorz Karolina Małek

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2016 VFP Communications Ltd.