W numerze między innymi:

• Dla chcącego nic trudnego. Wywodzi się z branży budowlanej, która jest bardzo sezonowa. Poszukując pewnego zajęcia przez cały rok, rodzinnie pomyśleli o handlu. Sklep monopolowy wydał im się prostszy w zarządzaniu i bezpieczniejszy dla finansów rodziny niż ogólnospożywczy. – Dla debiutujących na rynku jest to świetne rozwiązanie – stwierdza po czterech latach Markus Bardosz, prowadzący sklep Krata w Nędzy.

• Około 40% produktów tanieje. Grudzień, czyli najgorętszy okres dla handlu, przyniósł kolejne obniżki cen. Tylko częściowo z powodu świątecznych promocji. Bo to kolejny miesiąc z takimi wnioskami z paragonów.

• Italia na Chmielnej. Pecorino z gruszką, salsiccia, guanciale czy pinsa – te i inne specjały czekają na miłośników kuchni włoskiej w delikatesach Smak Italiano w Warszawie. Nie tylko detalicznych.

• System kaucyjny – czy to będzie mission impossible? Liczymy na spójny i przejrzysty system kaucyjny, choć czasu na jego wdrożenie jest przeraźliwie mało, a pytań wiele – zaprzyjaźnieni z „Handlem” detaliści opowiadają o swoich przygotowaniach do skupu butelek plastikowych i widocznych zagrożeniach.

• Franczyza – wyzwań nie brakuje. W ocenie ekspertów rynku, z którymi rozmawiał „Handel”, branża handlowa największe kryzysy ma już najprawdopodobniej za sobą. Nie oznacza to jednak, że można zasypiać gruszki w popiele. Przed franczyzą stoją w tym roku nowe wyzwania.

• Gdy detalista wchodzi w online. Na co zwrócić uwagę, czego unikać i co dzieje się na rynku e-commerce – opowiada Beata Magdziarz, chief digital officer, Havas Media Network.

100 stron o handlu

Odświeżony „Handel”, zmiany rynkowe i głos detalistów

TO WŁAŚNIE MY, OD LUTEGO WYGLĄDAMY INACZEJ, ALE NIEZMIENNIE JESTEŚMY OD TEGO, BY DOSTARCZYĆ PAŃSTWU WIEDZĘ I DANE, PRAKTYCZNE ROZWIĄZANIA, INFORMACJE I INSPIRACJE, które wspierają nie tylko w prowadzeniu, ale przede wszystkim w rozwoju sklepów spożywczych, tj. w zwiększaniu przychodów, budowaniu szybko rotujących półek, pracy nad wyższą wartością średniego koszyka czy częstotliwością wizyt w sklepie. W tej odświeżonej wizualnie wersji mówimy więc oficjalnie: dzień dobry! I cieszymy się, że jesteście z nami.
Czy handel spożywczy jest ciekawy dla małego przedsiębiorcy z innej branży? Gdy go ogląda z zewnątrz – tak. A co, gdy w ten handel wejdzie? Jak przekonuje bohater naszej okładki – dopiero robi się ciekawie i mówimy tu o pozytywnym znaczeniu tego słowa. Nasz rozmówca w handlu znalazł rozwiązanie dla sezonowości budowlanki. Miał taki pomysł (a w zasadzie wiele drobnych rozwiązań) na handel napojami, że konkurencja mu niestraszna. Jak rozwija sklep – opowiada w Rozmowie miesiąca. A na ile atrakcyjna to placówka, niech świadczą kolejne propozycje przystąpienia do sieci franczyzowych, które do niego trafiają.
Umacnianie się franczyz czy grup zakupowych to kolejny temat, któremu się przyglądamy. Ten rok będzie kontynuacją wieloletniego trendu usieciowiania. Tego pewni są eksperci, organizatorzy tychże franczyz i sami właściciele/kierownicy sklepów. U tych ostatnich pojawiliśmy się z jeszcze kolejnym tematem – przygotowań do wdrożenia systemu kaucyjnego, a więc w ich przypadku testów recyklomatów. Co robią, jakie wyzwania i rozwiązania szykują – o tym w Głosie branży.
Jako że Wielkanoc w tym roku mamy wyjątkowo wcześnie, zajęliśmy się ważnym dla niej asortymentem już teraz. Sprawdzamy także, co dzieje się na rynku nabiału, który zaczął hamować wraz ze wzrostem kosztów i cen. Nawet w takiej sytuacji są jednak kategorie nie tylko stabilne, ale wręcz intensywnie rosnące i tu również podpowiadamy, na co warto zwrócić uwagę.
Mamy też nowy produkt – to newsletter o mięsie i jego zamiennikach. Co tydzień przeznaczamy więcej miejsca na ten właśnie temat. Jest tu i o ladach mięsnych, i o handlu produktami mięsnymi, i o mięsie z laboratorium, które może trafić na europejski rynek już w całkiem bliskiej perspektywie, i o tym, jak naprawdę wygląda konsumpcja mięsa i wędlin w Polsce wobec ich roślinnych alternatyw. Zachęcam do zapisu na newsletter na portalu HandelExtra.pl.

Michalina Szczepańska






redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.