W numerze między innymi:

- Będziemy świętować po pandemii. Wydaje mi się, że „normalność” wróci do galerii handlowych na przełomie września i października. Obym się mylił i stało się to szybciej – mówi Sławomir Chłoń, prezes zarządu firmy Organic Farma Zdrowia, która w marcu skończyła 14 lat.

- Jak zmienić sklep po pandemii. Pandemia zmienia dotychczasowy model biznesowy. Szczególnie odczuwa to handel. Adam Malarski, starszy menedżer Ernst & Young, wymienia działania, które przygotują firmy prowadzące sklepy na te zmiany.

- Gdzie szukać wsparcia i jakie są to kwoty. Wybrane formy wsparcia w ramach tzw. tarcz antykryzysowych, dostępnych dla przedsiębiorców prowadzących działalność w Polsce. Podsumowanie Mieczysława Gonty, partner w PwC Polska.

- Sprzedaż w czasach zarazy. W salonach samochodowych ruch zamarł. Klienci nie chcą odbierać zamówionych wcześniej aut. Dilerzy próbują ratować się sprzedażą przez internet, oferują przeglądy z bezdotykowym odbiorem samochodu i dostawą do klienta, ale przez pierwszych 20 dni kwietnia dzienne rejestracje i tak spadły o ok. 70% m./m. Czy to dobry czas na zakup samochodu?

- Konto samodzielne lub w pakiecie. Przedsiębiorcy mogą wybrać tanie konto lub cały pakiet usług, które ułatwią prowadzenie biznesu. Mogą też liczyć na dodatkową pomoc, np. księgowych i prawników.

100 stron o handlu

Naturalność, nowość, różnorodność

JAK PROWADZIĆ BIZNES W CZASACH, GDY EPIDEMIA USTĘPUJE I PO NIEJ – PODAJEMY NA TO PAŃSTWU GARŚĆ POMYSŁÓW, PRZYKŁADÓW ROZWIĄZAŃ, PORAD WRAZ Z KOLEJNYMI STRONAMI TEGO WYDANIA „HANDLU”. W przypadku handlu z produktami szybkozbywalnymi sytuacja jest o tyle prosta, że nie wymaga przedefiniowania modelu biznesowego czy budowania firmy od początku, lecz bacznego przyjrzenia się półkom i zrobieniu na nich miejsca na większą liczbę pewnego typu towarów.

Jakich? Z obserwowanych trendów w krajach, które są w bardziej zaawansowanym stadium kończenia się pandemii, wynika, że znacznie wzrósł popyt na produkty określane i – co ważniejsze – postrzegane jako naturalne, prozdrowotne itd. Wzrosło więc np. zainteresowanie produktami ekologicznymi (o czym rozmawiamy m.in. ze Sławomirem Chłoniem, szefem Organic Farmy Zdrowia, która chce wrócić do rozwoju franczyzowego) i czemu przyglądamy się w Zielonej półce. Rosnącym popytem cieszy się nabiał (nie tylko ten z certyfikatem bio), na szereg nabiałowych kategorii przeznaczyliśmy zaś raport Śniadania. Powód? Konsumenci są przekonani, że spożywanie takich produktów pozytywnie wpływa na ich organizm. Wierzą, że wzmacniają go na okoliczność ewentualnego bronienia się przed infekcją. A do tego częściej jedzą w domu, więc i zaopatrują się w te produkty w sklepach oraz e-sklepach.

Takie działania prewencyjne konsumentów, bo chyba tak należy je określić, umacniają tym samym i tak widoczny już trend prozdrowotny. Warto więc przyjaznym okiem spojrzeć na produkty, które mogą na niego odpowiadać. Ale to tylko jedna z obserwowanych konsumenckich reakcji. Druga to wzrost zapotrzebowania na wszelkiego typu produkty i usługi związane z „zabijaniem zarazków” – to szerokie pole do popisu dla branży kosmetycznej i chemicznej (ale i handlowej) do rozbudowy dystrybucji i portfolio, dla samych właścicieli i zarządzających sklepami zaś do informowania klientów o różnych rozwiązaniach odnoszących się do higieny w placówkach handlowych.

Jeśli zaś chodzi o rozbudowę portfolio, a tym samym różnorodność sklepowych półek, to pojawia się największe wyzwanie – część producentów wstrzymała bowiem wprowadzanie nowości. Tymczasem doświadczenia z poprzednich kryzysów, o których mówi Marek Rudek z Nielsena, wskazują, że konsumenci są nowościami i innowacjami jak najbardziej zainteresowani zarówno przed kryzysem, w jego trakcie, jak i po nim.

Niezależnie od stron, które oddajemy właśnie w Państwa ręce, pozostajemy codziennie do dyspozycji na łamach portalu handelextra.pl. Tu też (w szerszym zakresie niż w ramach naszego Poradnika – koronawirus w miesięczniku) wraz ze sztabem ekspertów prawnych, podatkowych, finansowych służymy radą i rozwiewaniem wątpliwości, które napotykacie Państwo w codziennej działalności.

Jesteśmy tu dla Was i zachęcamy do kontaktu.


Michalina Szczepańska






redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.