W numerze między innymi:

- Wulkan możliwości. – Ten rok zweryfikuje krajobraz detalu. Po wakacjach spodziewam się przetasowań rynkowych – mówi Michał Sadecki, prezes Polskiej Grupy Supermarketów, który specjalnie dla nas analizuje handel w pandemii i prognozuje, co będzie dalej.

- Handel przejął pracowników gastronomii. Co dalej? To sieci spożywcze przez ostatnie miesiące zatrudniały kucharzy, kelnerów czy menedżerów restauracji. I handel wciąż chce zatrudniać.

- Vollmart po raz drugi. 29 kwietnia w Centrum Handlowym Wiatraki pod Słupskiem ruszył drugi w Polsce harddyskont sieci Vollmart. Wygląda na... powrót do przeszłości.

- Cena pandemii. Urzędy marszałkowskie zaczynają się dopominać od sklepów uiszczenia opłaty środowiskowej za wprowadzanie do powietrza środków do dezynfekcji. Co na to branża? Zapytaliśmy doświadczonych detalistów.

- Hit Handlu 2021: niezależny wybór detalistów z całej Polski. Jak co roku świętujemy wraz z twórcami najlepiej sprzedających się produktów, a teraz także z dostawcami najlepszych produktów i usług na potrzeby detalistów. Gratulujemy!

- Nadchodzi wysyp innowacji. Rok pandemii namieszał trochę w kategoriach – było więcej innowacji, a nawet debiuty tam, gdzie od lat nic spektakularnego się nie działo. Czego należy się spodziewać i gdzie szukać wzrostu – opowiada Grzegorz Olkusznik z NielsenIQ BASES, współautor raportu NielsenIQ Breakthrough Innovation.

 116 stron o handlu

Dzieje się!

OJ, DZIEJE. TAKIEGO WYDANIA CHYBA JESZCZE U NAS NIE BYŁO, WYDANIA PEŁNEGO LAUREATÓW! To zwycięzcy naszego corocznego Hitu Handlu, w którym detaliści wskazują na najlepiej sprzedające się w ich sklepach produkty w 66 kategoriach. Do tego zacnego grona – producentów najszybciej rotującego asortymentu – dołączyli w tym roku dostawcy produktów i usług dla handlu: branża bankowa, telekomunikacyjna, ubezpieczeniowa i motoryzacyjna. Szczegóły dwuetapowego badania prowadzonego przez dwie niezależne firmy badawcze – w raporcie specjalnym.

Ale to niejedyni wyróżnieni. Gościmy bowiem u siebie również laureatów NielsenIQ Breakthrough Innovation – nagród za najlepsze innowacje 2020 r. I o sztuce innowacji, i o tym, czego poszukują w tym obszarze Polacy, opowiadają ekskluzywnie dla Państwa eksperci NielsenIQ. To też ważna informacja – co z nowości, oprócz tych najlepiej sprzedających się klasyków, warto mieć na półce.

Swoistym laureatem, co najmniej w kategorii top manager z najdłuższym stażem w jednej firmie, mógłby być też bohater naszej okładki. Michał Sadecki, bo o nim mowa, obchodzi 18-lecie pracy dla Polskiej Grupy Supermarketów. Co radzi mniejszym detalistom, bazując na swoim doświadczeniu? Starać się utrzymać zdobytego dzięki pandemii klienta (który bał się chodzić do większych placówek) wszelkimi działaniami lojalnościowymi, odroczonymi rabatami, większą liczbą promocji, lokalnym asortymentem, ale przede wszystkim widoczną troską.

Laureatami „cierpliwości” i „zapobiegliwości” są z kolei rodzice szykujący się do wyjazdów wakacyjnych. Warto, by zapobiegliwi byli również detaliści. O tym, na co zwrócić uwagę, dobierając asortyment sklepu na najbliższe miesiące, piszemy więc również w tym wydaniu „Handlu”.

Zapraszam do lektury i życzę Państwu, byście mogli w te wakacje i odpocząć, i pracować nad rozwojem waszych biznesów. Udanych wakacji – i do poczytania za miesiąc, a w międzyczasie niezmiennie zachęcam do zaglądania na nasz portal handelextra.pl oraz do słuchania naszych podcastów: „Posłuchaj, co w Handlu” – dostępnych i na naszych stronach, i w najpopularniejszych aplikacjach podcastowych.



Michalina Szczepańska






redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu

    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024 VFP Communications Ltd.