- Cena lojalno艣ci. Osiedlowy sklep nie wygra cen膮 z dyskontem. Ale udzia艂 w przynosz膮cym korzy艣ci handlowe programie lojalno艣ciowym producenta czy dystrybutora mo偶e pomóc w takiej rywalizacji.

- Samodzielnie, ale ze wsparciem. W艂a艣ciciele sklepów o powierzchni od 400 mkw. wzwy偶 mog膮 zosta膰 franczyzobiorcami Stokrotki. Za oko艂o pó艂 roku do sieci b臋d膮 mogli przyst膮pi膰 tak偶e prowadz膮cy mniejsze placówki, czyli te od 200 mkw.

- Na starym osiedlu. Gdy trudno samemu prowadzi膰 sklep, wyj艣ciem mo偶e by膰 przyst膮pienie do sieci franczyzowej. Koniczynka Dariusza Ma艣la艅skiego od偶y艂a jako Delikatesy Centrum.

- Marki w艂asne nie tylko w艂asne. Ka偶dy sklep mo偶e mie膰 w ofercie wybrane produkty w takiej cenie jak w Biedronkach.

- Sch艂odzone smakuje lepiej. W sezonie do 80 proc. wolumenu piwa w ma艂ych sklepach spo偶ywczych sprzedaje si臋 z lodówek.

Lojalno艣膰 w cenie

Kt贸偶 nie marzy o tym, by mie膰 du偶e grono sta艂ych, najlepiej zasobnych finansowo klient贸w? Jestem pewna, 偶e ka偶dy. I detalista, i producent. Niestety, zyskanie lojalno艣ci klient贸w wymaga nieustannych zabieg贸w, dzia艂a艅, inwestycji. Zdarza si臋, 偶e nie wszystkie s膮 trafione, bo kierowano si臋 stereotypami czy utartymi opiniami. Wygl膮da na to, 偶e tak w艂a艣nie post臋puj膮 czasem producenci. Zabiegaj膮 o uwag臋 w艂a艣cicieli sklep贸w, kusz膮c ich nagrodami, kt贸re niekoniecznie s膮 tak warto艣ciowe dla nich, jak s膮dz膮. Na przyk艂ad zagraniczne wycieczki. Mo偶e w latach 90. ubieg艂ego wieku by艂y rzadk膮 atrakcj膮. Z czasem takich nagr贸d by艂o coraz wi臋cej, wi臋c przesta艂y by膰 tak kusz膮ce. Zmieni艂 si臋 rynek, zmienili si臋 detali艣ci. Teraz ceni膮 ka偶d膮 mo偶liwo艣膰 „prze艂o偶enia” nagrody na warto艣膰 dodan膮 dla swoich klient贸w. Nie zabior膮 ich przecie偶 ze sob膮 na egzotyczne wyspy, wol膮 obdarowa膰 chocia偶 drobiazgiem. M贸wi o tym w temacie miesi膮ca Natalia Matusiak, w艂a艣cicielka sklepu w G贸rze Kalwarii. Jej zdaniem najlepsze s膮 takie nagrody za uczestniczenie w akcji lojalno艣ciowej proponowanej przez producenta, kt贸re pozwol膮 obni偶y膰 cen臋 na p贸艂ce. Wida膰 dysproporcj臋 mi臋dzy liczb膮 takich akcji skierowanych do handlu nowoczesnego i tradycyjnego. W drugim przypadku jest ich mniej, cho膰 w艂a艣ciciele sklep贸w niezale偶nych i franczyzowych s膮 nimi zainteresowani. Tak, wiem, 偶e nie jest 艂atwo tak膮 akcj臋 dla tradycyjnych zorganizowa膰. 呕e w przypadku hurtowni i sieci franczyzowych niewiele jest takich, kt贸re s膮 dla producent贸w idealnym partnerem i kt贸re spe艂niaj膮 oczekiwania w przypadku takiej akcji. Ale sytuacja na rynku zmienia si臋 i stawia detalist贸w przed coraz trudniejszymi wyzwaniami. To sprzyja lojalno艣ci, je艣li przyniesie wymiern膮 korzy艣膰 detali艣cie i najlepiej – jego klientowi. Lato za pasem To ju偶 ten okres w roku, gdy wielu producent贸w ws艂uchuje si臋 codziennie w prognoz臋 pogody. Lody, woda, napoje to te kategorie, kt贸re tradycyjnie najlepsz膮 sprzeda偶 osi膮gaj膮 w lecie. Cho膰 ich producenci robi膮 wszystko, aby zniwelowa膰 cho膰 troch臋 sezonowo艣膰. Podobnie jak piwowarzy czy importerzy wina, kt贸rzy z kolei chc膮 wi臋cej sprzedawa膰 w ciep艂e dni. Czy dla wszystkich starczy miejsca na sklepowych rega艂ach? O tym zdecyduj膮 ich w艂a艣ciciele. W czym mog膮 wybiera膰, jakich produkt贸w b臋d膮 w nadchodz膮cym letnim sezonie szuka膰 ich klienci – o tym w raporcie specjalnym.

Barbara Mikusi艅ska-Ozdobi艅ska
redaktor naczelny
"Handel"
Barbara Mikusi艅ska-Ozdobi艅ska

  • O magazynie

    Miesi臋cznik bran偶y FMCG - 鈥濰andel鈥, jest adresowany do w艂a艣cicieli, kierownik贸w niezale偶nych sklep贸w spo偶ywczych i drogerii w ca艂ej Polsce. W "Handlu" przewa偶aj膮 artyku艂y o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyr贸偶nia pismo na tle innych tytu艂贸w bran偶owych. Poza artyku艂ami czytelnicy znajd膮 r贸wnie偶 informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producent贸w FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesi臋膰 egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dost臋p do cyfrowej wersji magazyn贸w poprzez dedykowan膮 aplikacj臋 na urz膮dzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezp艂atny dost臋p do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmow膮 wysy艂k臋.

  • Gdzie moge zakupi膰 magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpo艣redni do opiekuna produktu

    Piotr 艁ukowski

  • Strony internetowe zwi膮zane z magazynem
  • Wydarzenia zwi膮zane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarze艅

    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika 艁ojek

  • Dost臋pna przestrze艅 reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu

    Monika 艁ojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcj膮

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, 鈥濰andel鈥 opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju bran偶y FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysok膮 pozycj臋 w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczaj膮c niezb臋dnych informacji i wskaz贸wek na temat tego, jak skutecznie konkurowa膰 na szybko zmieniaj膮cym si臋 rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami 鈥濰andel鈥 przybra艂 now膮, atrakcyjn膮 szat臋 graficzn膮. Obecnie jako miesi臋cznik w nak艂adzie 80 000 dociera do sklep贸w niezale偶nych (dzia艂aj膮cych pod w艂asnym szyldem), plac贸wek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarket贸w.
    Wszystkie te kana艂y zosta艂y wzi臋te pod uwag臋 w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonak艂adowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W ca艂kowitej pr贸bie, wynosz膮cej 1036 wywiad贸w, najwy偶sze wska藕niki uzyska艂 w艂a艣nie miesi臋cznik 鈥濰andel鈥, notuj膮c 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       A偶 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelnik贸w za po艣rednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami s膮 w艂a艣ciciele i kierownicy niezale偶nych sklep贸w detalicznych z bran偶y FMCG na terenie ca艂ego kraju. Pozosta艂e 15 000 egz. jest rozpowszechniane za po艣rednictwem sieci Eurocash. Nak艂ad i dystrybucja s膮 kontrolowane przez Zwi膮zek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Wed艂ug danych GfK Polonia na pocz膮tku 2010 roku dzia艂a艂o 93 000 sklep贸w ma艂ego formatu 鈥 niezale偶ne stanowi艂y ok. 79 proc.

       Zawarto艣膰 merytoryczna czasopisma od pocz膮tku jego istnienia na rynku stoi na najwy偶szym poziomie. Ka偶de wydanie 鈥濰andlu鈥 zawiera informacje o aktualnych bran偶owych wydarzeniach w kraju i za granic膮, najnowszych metodach i narz臋dziach w zarz膮dzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kszta艂tuj膮cymi wizerunek polskiej bran偶y FMCG. Informujemy o nowo艣ciach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynk贸w produkt贸w spo偶ywczych i niespo偶ywczych, raporty specjalne oraz artyku艂y o technologiach i trendach w wyposa偶eniu sklep贸w. 鈥濰andel鈥 jest tak偶e lektur膮 dla polskich producent贸w i dystrybutor贸w d贸br FMCG.

    Od wrze艣nia 2014r. magazyn dost臋pny jest r贸wnie偶 w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrze偶one 漏 2024 VFP Communications Ltd.