- Marki kreaują trendy. Aby przed markami własnymi skutecznie się bronić, producent musi stawiać na innowacyjne i niedrogie produkty - uważa Paolo Fagnoni, wiceprezes na Europę Nestlé SA.

- Słońce za ladą. Lato to dla wszystkich detalistów okres intensywnej pracy. Dla nich słońce jest najlepszym sprzedawcą. Trzeba mu jednak pomagać, aby osiągnąć zysk.

- Hity Handlu. Już po raz 13. wyróżniliśmy najlepszych z najlepszych w branży FMCG. W tegorocznej edycji konkursu 73 produkty zyskały miano Hit Handlu Wybór Detalistów.

- I jeszcze raz negocjować. Kiedy w handlu nowoczesnym zapanował porządek, trudno nadążyć za tym, co dzieje się w handlu tradycyjnym. Zmiany właścicielskie zachodzą tu niemal z dnia na dzień - uważa Andrzej Janaczek, dyrektor generalny i prezes zarządu spółki Bielmar.

- Nietypowe smaki i opakowania. Zbudowanie marki premium zamiast produktu z niskiej lub średniej półki cenowej może być szansą na utrzymanie tej marki na rynku - uważa Tomasz Ciecierski, dyrektor handlowy, prokurent Excellence.

90 stron

Bez podziałów

Za nami niemal 25 lat gospodarki wolnorynkowej, ale wśród wielu konsumentów wciąż pokutuje przekonanie, że jak zza zachodniej granicy, to lepsze i trwalsze (nawet jeśli mowa o odzieży używanej!). Czy rzeczywiście? Dyskusji o „chemii z Niemiec” było już wiele i nie udało się udowodnić, że proszki zza Odry są lepsze od naszych. Owszem – pachną inaczej – przyznają producenci, ale to dlatego, że konsumenci obu krajów mają inne gusta. Paolo Fagnoni, wiceprezes na Europę Nestlé, w rozmowie z „Handlem” stwierdził, że podział na wschód i zachód Europy od dawna nie istnieje. W obu regionach są takie same globalne trendy, a nawyki zakupowe kształtują głównie sieci dyskontowe. Rodzimy konsument, mówi Paoli Fagnoni, dobrze wpisał się w jeszcze jeden globalny trend – powrót do natury. Podobnie uważa Marzena Zagórska, która prowadzi trzy sklepy pod szyldem Groszek w Pucku, Gnieżdżewie i Łebczu oraz jeden sezonowy – w nadmorskim Władysławowie. W temacie miesiąca mówi nam, że jeszcze kilka lat temu, gdy turyści żywili się przede wszystkim w sezonowych i całorocznych stołówkach, najlepiej rotującymi produktami w jej sklepach były balsamy do opalania, lody oraz napoje. Teraz jest inaczej. W sezonie rośnie sprzedaż produktów świeżych: pieczywa, wędlin, warzyw i owoców. Półka na wakacje Z badań Ośrodka Opinii Adama Kowalskiego przeprowadzonych w marcu 2013 r. na zlecenie Lizard Mobile wynika, że aż 78 proc. Polaków sprawdza prognozę pogody codziennie, a jedna czwarta korzysta w tym celu z wbudowanej specjalnie aplikacji w swoim smartfonie. Jeśli w badaniach wzięlibyśmy pod uwagę wyłącznie lato, te liczby pewnie jeszcze poszybowałyby w górę. Kto by nie chciał wiedzieć, jaką aurę będzie miał podczas tak oczekiwanego urlopu nad morzem? Ale słońca i dobrych pogodowych wieści wypatrują też producenci. Choćby dań gotowych – im cieplej, tym większa szansa, że konsumentowi nie będzie chciało się samodzielnie przygotowywać posiłku. Lato sprzyja również spacerom – tu zyskują repelenty, ale i grillowaniu – szybciej rotują wtedy przyprawy do mięs, marynaty, sosy, a wreszcie i same mięsa. O tych i innych produktach oraz o nowościach w poszczególnych kategoriach piszemy w raporcie specjalnym.

Ilona Mrozowska,
zastępca redaktora naczelnego,

  • O magazynie

    Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.

  • Co zawiera prenumerata magazynu

    dziesięć egzemplarzy magazynu,
    E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
    bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
    rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
    darmową wysyłkę.

  • Gdzie moge zakupić magazyn

    zakup online poprzez sklep.media.com.pl
    poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
    kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
    Piotr Łukowski

  • Strony internetowe związane z magazynem
  • Wydarzenia związane z magazynem

    Konkurs Hit Handlu
    Kontakt w sprawie wydarzeń
    Anna Pastor
    Katarzyna Wlostowska Monika Łojek

  • Dostępna przestrzeń reklamowa

    Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Handel"
    kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
    Monika Łojek Anna Piskorz Nataliia Giermuda

  • Kontakt z Redakcją

    Joanna Hamdan

  • Historia magazynu

       Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.

       W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
    Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.

       Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.

       Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.

    Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej.

  • Stopka magazynu

    Stopka magazynu Handel

x

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2016 VFP Communications Ltd.